Ei niitä puhdistusaineita mihinkään tarvitse, menee rahat ihan hukkaan, reipasta ajoa vaan, sillä kone pysyy puhtaana.
Yleensä noi hitaat reaktiot johtyy joko EGR jäämisestä auki tai ahtimen viasta. Ton DV6 vanhan version EGR tuppaa hajoamaan aika lyhyellä suoritteella, oireet on lähinnä sellaiset että matka-ajossa kaasupolkimeen ilmestyy tyhjäkohta, kaasun painamisen jälkeen ensin ei tapahdu mitään, sekunti tai kaksi ja alkaa tapahtua.
Ahdinhan voi toisaalta olla kaput tai menossa, mutta se ei kyllä pitäisi tuolla tavalla oireilla, en nyt muista ulkoa onko 90 hv version hukkaportti ohjattu alipaineella vai ahtopaineella, mutta siinäkin voisi vika olla.
Käynnistyksen jälkeiset vatkaamiset taas voisi johtua hehkuista, varsinkin jos sitä tapahtuu vain kylmänä. muuten mennään ehkä suutin vikojen osastolle.