Jos mikään nappi ei toimi, niin ensimmäiseksi tarkistaisin BSI:n sulakkeen F9 (3A). Tämä on yksi tuon ratti/viiksimoduulin sulakkeista. Toinen BSI:n sulake, joka vaikuttaa tuon moduulin toimintaan on F11 (5A). F11 syöttää sekä ESP:n ECUa, että rattimoduulia. F11 haaroitus tehdään kuskinjalkatilassa lepuutustuen vieressä. Tai näin ainakin omassa autossani, autokohtaisia eroja saattaa olla. BSI:n sulakkeet löytyvät sieltä ratin alapuolelta.
Jos sulakkeet ovat kunnossa, niin sitten tarkistaisin, että rattimoduulille menevät kolme liitintä ovat kiinni. Näihin pääsee käsiksi kun irrottaa ohjauspylvään alla olevan muovisuojan. Jos liittimet ovat kiinni, niin mittaisin tuleeko mustan 6-napaisen liittimen pinniin 4. 12V jännite ja pinnistä 3. pitäisi löytyä maa.