Kirjoittaja Aihe: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)  (Luettu 19737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #15 : 28.10.2014, 21:17:44 »
Lukee juu, mutta huollossa sanottiin ettei toimivaa nyt lähdetä vaihtamaan.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #16 : 29.10.2014, 12:54:49 »
No juuri siksi en vaihtanutkaan. Kyllä se herjaa kun on oikeasti aika vaihtaa.

Kysymys olikin, että onko kellekään tullut vielä auton herjaa vastaan ja jos niin missä kilsoissa? Edellisellä 407:lla ei vielä 200000 kilsassa ollut tullut herjaa.

Zoorni

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #17 : 21.01.2016, 19:50:09 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi (216 000 km).

Minulla tuli myös tänään ekaa kertaa moinen herja näyttöön. Hiukkasloukku on vaihdettu 138tkm kohdassa 2v sitten. Nyt se olisi tukkeentumassa 80 tkm ajon jälkeen? Voisiko kysymyksessä tosiaan olla tämä pakkanen ja pienillä kierroksilla ajaminen. Samoin moottorilämpö ei ole aina normaalitilassa, koska ei ole lisälämppäriä. Onko niin, että kovaa ajoa vain?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #18 : 21.01.2016, 22:29:12 »
Kovaa ajoa/kierroksia koneessa aina, kun poltto menee päälle ja se poltto kestää sen n. 10km. Huomaa yleensä hetkellisen kulutuksen nousemisesta ja esim. Moottorijarrutuksessa kulutus ei mene 0l/100km. Hiukkaspoltto on vähän sama kuin takassa puiden poltto. Pienellä liekillä takka mustuu. Kunnon tuli pesässä, niin takka on ihan puhdas.
Peugeot 3008 hybrid

macceS

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #19 : 22.01.2016, 19:28:57 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi 112 Active Business.

Mulla tulee juuri näillä näppäimillä 120 000 km täyteen, ja autolla ajetaan 80 % pitkää matka-ajoa ja 20 % taajama-ajoa. Olenkin pohtinut myös sitä, että tarviiko loukkua vaihtaa tai ainetta lisätä jo nyt (huoltokirjan mukaan pitää), vai voiko siihen luottaa, että auto ilmoittelee ajoissa vaihtotarpeesta? Laakkosella sanoivat, että ei välttämättä tarvitse vielä vaihdella...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #20 : 22.01.2016, 19:36:32 »
Noilla 1.6 loukuilla on mun tietojen mukaan päästy jotain 160 ja 300 tkm välistä, maantieajon suuri osiis voi tehdä senkin ettei sitä tarvitse ikinä vaihtaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #21 : 22.01.2016, 22:21:55 »
Eylos ainetta lisää ehdottomasti.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #22 : 22.01.2016, 22:23:10 »
Mulla oli eolys ainetta jäljellä toista litraa 200 tkm kohdalla
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

macceS

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #23 : 24.08.2017, 18:22:59 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi 112 FAP Active Business (168 000 km).

Mulla tuli sama viesti eilen pari-kolme kertaa, ja ihan kesken maantieajon. Ensimmäisen kerran tuli viesti kiihdytettäessä... Viesti katosi joka kerta n. 1 minuutin päästä, ja jatkoin ajoa kun mikään ei muuten tuntunut olevan pielessä.
Autoon on lisätty Eolysiä n. 20tkm sitten huollossa, joten ei kait pitäisi loppu olla?

Mitä tuolle pitää tehdä, vaiko vain antaa hanaa? Eli; onko syytä huoleen?

peukku

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #24 : 25.08.2017, 16:13:05 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi Active.

Sama kävi mulle suuttimen vaihdon jälkeen, oli jäänyt ilmeisesti suuttimien vaihdon yhteydessä sopeuttaminen tjms. tekemättä.

vauhtiveikko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
  • Motion & emotion
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #25 : 26.06.2018, 00:45:24 »
Auto: 2012 508 SW 1,6 HDi (129 000 km).

Mitä tää nyt oikeen meinaa  particle filter clogging, olen juuri käynyt keskieuroopan kierroksella reilut 3000km ja nyt tauluun välähtää hetkeksi teksti. Ei pitäisi olla karstojen poistosta kiinni. On nykimistä ollut alle 2000 kierroksen jos sillä on mitään vaikutusta.
Peugeot: 406 1.8 -00, 508 sw 1.6 hdi allure -12
Citroen c4 grand picasso 1.6hdi .08 , c5 2.0 -05

PG5082012

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #26 : 24.12.2018, 15:33:47 »
Itse vaihdatin merkkihuollossa viime helmikuussa koko hiukkassuodattimen (n.160tkm kohdalla nyt ajettu noin 177tkm) ja nesteet yms. Nyt pakkasien aikana on herjannut noin viikon-kahden välein, tota particle filter clogging höpinää. Sitten aina joutunut käymään motarilla avaamassa tukoksia, minkä jälkeen taas viikko tai kaksi mennyt ja taaa alkaa herjaamaan. Itsellä pääsääntöisesti kaupunkiajoa mutta silloin tällöin tulee kyllä motarillakin ajettua. Esimerkiksi viikko sitten perjantaina kävin ajoin yli 200km motari reitin. 50km oli korkeilla kierroksilla ajoa ja loput perus ajoa ja nyt sunnuntaina jo alkoi herjaamaan sitä hemmetin viestiä niin mietinpähän vaan, että onko normaali vai ei. Vähän kyllä epäilyttää, että noinkin tuoreen vaihdon jälkeen toi alkaa huutamaan tukkeutumista.

Asiasta kolmanteen osaako joku neuvoa keinoa, miten saisi talvella peilit pidettyä auki asennossa koko ajan. Vasemman puolen peili alkaa nimittäin tarvitsemaan lähes aina pientä työntö apua auetakseen kokonaan.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #27 : 24.12.2018, 16:10:03 »
Itse vaihdatin merkkihuollossa viime helmikuussa koko hiukkassuodattimen

Asiasta kolmanteen osaako joku neuvoa keinoa, miten saisi talvella peilit pidettyä auki asennossa koko ajan. Vasemman puolen peili alkaa nimittäin tarvitsemaan lähes aina pientä työntö apua auetakseen kokonaan.

Paljon kustansi hiukkasloukun vaihto töineen ja osineen? Ruiskauta ase-, lukkoöljyä peilin kääntömekanismiin,  niin jaksaa toimia paremmin.   
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #28 : 24.12.2018, 19:44:33 »
Itse vaihdatin merkkihuollossa viime helmikuussa koko hiukkassuodattimen (n.160tkm kohdalla nyt ajettu noin 177tkm) ja nesteet yms. Nyt pakkasien aikana on herjannut noin viikon-kahden välein, tota particle filter clogging höpinää. Sitten aina joutunut käymään motarilla avaamassa tukoksia, minkä jälkeen taas viikko tai kaksi mennyt ja taaa alkaa herjaamaan. Itsellä pääsääntöisesti kaupunkiajoa mutta silloin tällöin tulee kyllä motarillakin ajettua. Esimerkiksi viikko sitten perjantaina kävin ajoin yli 200km motari reitin. 50km oli korkeilla kierroksilla ajoa ja loput perus ajoa ja nyt sunnuntaina jo alkoi herjaamaan sitä hemmetin viestiä niin mietinpähän vaan, että onko normaali vai ei. Vähän kyllä epäilyttää, että noinkin tuoreen vaihdon jälkeen toi alkaa huutamaan tukkeutumista..

No ei ole normaalia. Pitäisihän sillä uudella loukulla mennä toinen samanmoinen matka, vähintään.
Yhteyttä merkkiliikkeeseen vain.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

PG5082012

  • Vieras
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #29 : 24.12.2018, 19:48:51 »
Paljon kustansi hiukkasloukun vaihto töineen ja osineen? Ruiskauta ase-, lukkoöljyä peilin kääntömekanismiin,  niin jaksaa toimia paremmin.

Olisiko ollut noin 950€. Joo pitääpä ruiskauttaa. Ja ottaa sitte yhteyttä sinne et miks herjaa noinki usein nyt tota cloggingia.