« Vastaus #112 : 20.10.2020, 13:32:02 »
Ainakin vm. 2011 2.0 HDi163:n tuoreimmissa BSI versiossa tuota on muutettu niin, että sisätilan puhallin lähtee käyntiin vasta viiveellä (käsittääkseni kiinteä aikaviive). Nythän tuossa käy niin, että se puhaltaa kylmän kennon läpi ilmaa kabiiniin ja kabiini jäähtyy entisestään (aikanaan mittaamalla varmistin tämän). Lisäksi tuo jäähdyttää sitä jäähdytinnestettä, joka on jo ennestään kylmää. Tämä siis sillä oletuksella, että on tehdasasenteinen Webasto käytössä.
Jälkiasennus Webasto omalla puhallinohjauksella lämmittää ensin jäähdytinnesteen tiettyyn lämpötilaan ja vasta sitten kytkee sisätilanpuhaltimen päälle.
Eikö tässä uudessa ohjelmassa juurikin ole tätä moottorin nopeampaa lämmittämistä haettu, ja sitten kabiiniin lämpöä. Siis ei vain jälkiasennetuissa?
Tämähän on järkevää. Mielestäni joku 15-20°C sisälämpötila heti lähdössä on turhaa energian tuhlausta. Varsinkin kun ulkovaatteet tuppaa olemaan päällä autoon mennessä kylmällä kaudella.
Lisätty linkki samaan aiheeseen;
Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta Hdi:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=57993.210
« Viimeksi muokattu: 20.10.2020, 13:38:05 kirjoittanut PgPete »
Kirjattu
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04