Liitin vielä kiinni, täytyy vielä jumpata sen kanssa kun taas tulee rako...
Mutta Motonetissa kävin, sopiva aine meni tilaukseen; Walker 80618.
Ti-ke vasta tulee, toivottavasti auto pysyy siihen asti ajokunnossa ettei hermostu hiukkaspolttojen keskeytymisestä. Tämänkin kun olisi ennakoinnut jotenkin...
Mutta onneksi läheltä löytyi tyyppi joka pystyy koodaamaan täytön ja myös lisäämään aineen jos en onnistu.
Loppuraportin aika.
Motonetista tuli 2pvssä ilmoitus että aine noudettavissa, ja heti perään toinen ilmoitus; pahoittelut, ei olekaan. Ilmoittavat kun tulee.
Meni reilu viikko, paljon ajoa välissä. Pitäköön Motonet aineensa, hain Metro Autosta, löytyi hyllystä ja järkevään hintaan 163€/3L.
Sain aineen itse lisättyä, niistä liittimen väreistä kun molemmin puolin tarpeeksi syvään painaa, lähtee vetämällä irti.
Kanisterin hanan ilmaventtiilistä hieman lirusi myös letkun ulkopuolelle mutta vinkki tehdä valuttaessa pieni reikä kanisterin pohjaan auttoi asiaan.
Juhannusaatonaatto tuli ja sain koodaajalta ajan, yllättäen ei antanut hänen Peugeot Diagboxillaan nollata laskuria, herjasi pumppuvikaa. Menin tuttuun korjaamooni, siis toiseen, lähes sulkemisaikaan vielä, pyysivät käymään naapurin "autodiagnoosipajalla", sieltä olivat kaikki lähteneet. Soitin vielä tuttuun korjaamoon, missä siis kävin aiemmin, he pyysivät vielä käymään, mekaanikot olivat lähteneet mutta työpäällikkö vei auton halliin ja sanoi että kohta kunnossa... Boschin testeri herjasi jotain vikaa eikä antanut nollata laskuria. Korjaamosta sanoivat ettei uskaltaisi lähteä juhannusreissuun nyt tällä autolla, voi mennä limp modeen...
Kotiin siipi maassa, siellä kaikki suunnilleen eteisessä odottavat milloin lähdetään!?
Viimein muistin että keskeytysvakuutus! Sen turvin lähdimme seuraavana aamuna vuokra-autolla matkaan. Autohan oli vikatilassa ja näin ajokelvoton...
Maanantaina alkoi soittelu korjaamoihin ja merkkiliikkeessä, Metro Auto Tre tärppäsi, kehoittivat tuomaan auton ti-aamuksi huoltoon. Jännityksellä odotin soittoa että minkä ongelman löytävät, jos löytävät...
Mitä vielä, tunnin päästä tuli ilmoitus että 508 noudettavissa.
Siis huh huh mikä soppa. Yksinkertaisesta huoltotoimenpiteestä tuli hermoja kiristävä ongelma...
Opetus: Vie aina heti merkkikorjaamoon, säästyy hermot ja jopa rahat pitemmän päälle.
Jännä, minä oon aina täällä ollut muita neuvomassa että menkää merkki liikkeeseen, ei tarvi arpoa...No oli hetkellinen likviditeettiongelma ja ajattelin kokeilla hankkia materiaalit Motonetistä, tehdä itse mielenkiintoiselta vaikuttavan homman ja käyttää paikallista sinänsä hyvämaineista koodaajaa apuna.
Tuli aika proosaa...mutta ongelma ratkaistu ja kilometrejä tulee taas pösön tauluun vinhaa vauhtia!
Mainittakoon että additive level low -ilmoituksen jälkeen ehti tulla 2270km, ennen kuin tason määrä nollattiin. Mutta mitään ihmeellistä ei siis tuona aikana tapahtunut.