Kirjoittaja Aihe: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus  (Luettu 25285 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha P

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #15 : 04.12.2007, 22:23:49 »
Sarja on kiinassa valmistettu. Sieltäpäinhän nuo kaikki tulee Kiinasta, Taiwanista tai Koreasta. Tietysti löytyy joitain saksalaisia malleja, mutta hinnat on moninkertaiset.

Hyvin lähelle samat arvot on omassa sarjassa. Oletko kokeillut vaikuttaako, jos otat ballastin kauemmaksi ECU:sta? Tai vaikuttaako, jos otat virran alkuperäisestä piuhasta?

ippes

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #16 : 04.12.2007, 22:27:59 »
Lainaus
Oletko kokeillut vaikuttaako, jos otat ballastin kauemmaksi ECU:sta? Tai vaikuttaako, jos otat virran alkuperäisestä piuhasta?

Mielestäni en alkuperäisissä piuhoissa moista efektiä huomannu... En nyt hirveesti testannut niillä, mutta ei niitä oikeen taas viitsi käyttää kun ei kaavion mukaan ole mitään relettä 406 vm.00:ssa noille pitkille, ihan viiksen kauttaa sähkö kiertää. Ballastin siirtämistä en ole koikeillut, tuntuu että tuo jännitepiikki aiheuttaa vaan ne stop jutut.. Ei se että se ecu jotenkin sekoisi yms.


Tuon oman "valmistaja" on GT-hid.

« Viimeksi muokattu: 04.12.2007, 22:34:13 kirjoittanut ippes »

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #17 : 09.12.2007, 00:57:19 »
Tarra, josta mainitsin on autossa, jossa on H7-kannat. On näillä sarjoilla katsastettukin. Mistähän löytyisi lakitekstiä aiheesta?

Mikään tarra ei muuta laillisuuskysymystä. Xenon polttimo muun tyyppiselle polttimolle suunnitellussa (H1, H4, H7, jne) valaisimessa (ts. umpiossa) on laiton. Saati maininta, että 'on näillä katsastettukin'. Katsastuksen yhteydessä asiaa ei vain ole havaittu.

S

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #18 : 13.09.2009, 00:43:49 »
Viime aikoina on xenonsarjojen hinnat tulleet aika alas. Itsekin sorruin ostamaan, kun sai hintaan 69€ ihan laadukkaan oloisen sarjan.

Ensin kokeilin lähivaloihin xenoneita. Kuten aiemmin on täälläkin kirjoitettu, muuttui valokuvia turhan radikaalisti. Tuli teräviä sävyeroja ja hajavaloa. Katsoin turvallisemmaksi vaihtaa lähivaloihin normihalogeenit. Seuraavaksi heitin xenonit pitkiin ja siihen ne näyttävät soveltuvan oikein mainiosti. Latu aukenee iloisesti, eikä tule mitään häiritseviä rajoja.

Hyvä että tässä 406:ssa on H7- polttimot sekä pitkille, että lyhyille, niin pystyy kokeileen ja vaihteleen.

tth

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #19 : 21.09.2009, 14:26:44 »
Itse tuli kanssa asennettua xenonit omaan autoon, näiden kanssa tuli leikittyä jo edellisen auton kanssa. H7-sarja Ebaysta maksoi hurjat 43 euroa, mutta en ollut tyytyväinen ensin kokeilemaani 5000K polttimoiden värisävyyn joten uhrasin parikymppiä lisää ja ostin 4300K polttimot. Plus että ensimmäisessä setissä toisen polttimon kanta ei ollut ihan linjassa jolloin valo piti suunnata liian ylös eikä kuvio ollut ihan optimi. Tällöin myös kaukovalo meni taivaisiin.

Nyt ei ole valokuvion tai suuntausten kanssa ongelmia. Lähinnä vain huomaa paremmin sen, että umpioiden tuottama valomatto ei ole ihan tasainen. Tuntuu olevan noiden kirkaslasisten heijastinumpioiden ominaisuus. Hajavaloa ei tule merkittävässä määrin lisää eikä esim. sumussa ajaminen ole sokaisevaa.

Samalla tuli paranneltua pitkienkien valotehoa paremmalla johdotuksella ja Hella Comet FF 200 lisäpitkillä. Referenssiluvut menee tietysti yli, kun auton omissa on jo 30+30. No, nyt ainakin näkee  ;D


PeikkoMuumi

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #20 : 21.09.2009, 17:22:02 »
Huom! Toisaalla kirjoitinkin ballastin aiheuttaman magn.kentän vaikutuksesta ECUuun. Kannattaa sijoittaa ballastit mahdollisimman kauas ECUsta jos ei halua ylimääräistä jännitystä. 406:n umpiot kun irroittaa, niin niiden alapuolella on kuulemma oikein hyvä paikka ballasteille. Minulla vänkärin puolen ballasti oli umpion "takana" olevassa ECU:n muovipömpelissä ulkopuolella kiinni. Vaan pääsi siitä sotkemaan ECU:n. Siirrän ballastit sinne umpioiden alle heti tänä iltana.

Eikös moottoriohjausyksikkö ole kuitenkin suojattu metallikuorella magneettikentiltä...Itsellä on ballastit samassa laatikossa, jossa on moottorinohjausyksikkö. Mitään vaivoja tai vikakoodeja ei ole esiintynyt.

Onko sulla ballastien syöttö välireleistyksellä, vai suoraan pitkien valojen piuhoista?

Ei ylimääräisiä releitä välissä eli suoraan pitken piuhoissa kiinni.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #21 : 21.09.2009, 20:07:21 »
OT:

Eikö ballast-sanan, joka on englantia ja tarkoittaa esim. painolastia, sijasta voitaisi käyttää vaikka sanaa "elektroniikkayksikkö" sillä tämä painolastipurkki sisältää korkeajännitemuuttajan ja sytytyssysteemin.

Siis liitäntälaite.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2009, 20:13:17 kirjoittanut MJ »

S

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #22 : 22.09.2009, 07:50:57 »
Minullakin oli suoraan pitkien piuhoissa kiinni. Siirsin ballastin vähintään riittävän kauas auton ECUsta (niin kauas, kuin johdot antoi periksi, eli n. 50cm päähän). Noh eilen illalla sitten teki kuitenkin taas saman tempun. Eli kun laitoin pitkät päälle, niin auto sammui -> Antipollution fault. Tänään taas nollaan vikakoodit. Xenonit lähti eilen illalla aika nopeasti mäkeen. En tiedä johtuuko tämä nyt jostain Xenonin ballastin aiheuttamasta magneettisesta häiriöstä vai onko ongelma se, kun minulla on ballastit alkuperäisten pitkien valojen piuhojen perässä.

tth

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #23 : 22.09.2009, 14:32:04 »
En tiedä johtuuko tämä nyt jostain Xenonin ballastin aiheuttamasta magneettisesta häiriöstä vai onko ongelma se, kun minulla on ballastit alkuperäisten pitkien valojen piuhojen perässä.

Aika mielenkiintoista. Tietysti voi olla huono suojaus niissä ballasteissakin, niitäkin varmaan on jos jonkin laatuisia. Minulla on ne myös suoraan alkuperäisissä johdoissa kiinni, toinen on akkukotelon vieressä ja toinen jemmattuna lokasuojan sisälle lasinpesurin säilön viereen. Ei ole ollut mitään ongelmia, reilun kuukauden olleet nyt.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #24 : 01.11.2009, 13:02:37 »
Mulla meni valokuvio myös vähän erikoiseksi h7r xenonien asennuksen jälkeen. Kuvio lähellä V muotoa, mutta ei nyt ihan sentään :) Ja valokeila tuntuu jäävän myös todella kapeaksi (pystyykö umpiota säätämään sivuttais suunnassa, miten?) Tuntui että vanhassa 406ssa valokeilan leveys oli huomattavasti parempi.
 Onko ph1 valmistettu erimerkkisillä umpiolla? Nykyiset on Bosch, mutta jotenki sellainen mielikuva että vanhat olisivat olleet Valeot(?) Vanhassa oli todella hyvät valot(leveä, mutta riittävän pitkä), halogeeneillä.
Auto siis ph1 406 -98.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #25 : 13.11.2009, 11:10:39 »
Tähän viestiketjuun vain asennukseen liittyvää teknistä keskustelua. Väitellyt häikäisyistä, laittomuudesta jne. siivotaan pois. Myös keskustelut ostopaikoista jonnekin muualle. Muita aiheeseen liittyviä viestiketjuja:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40459.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=18596.15
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

haanoz

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #26 : 13.12.2009, 20:23:58 »
Mulla meni valokuvio myös vähän erikoiseksi h7r xenonien asennuksen jälkeen. Kuvio lähellä V muotoa, mutta ei nyt ihan sentään :) Ja valokeila tuntuu jäävän myös todella kapeaksi (pystyykö umpiota säätämään sivuttais suunnassa, miten?) Tuntui että vanhassa 406ssa valokeilan leveys oli huomattavasti parempi.
 Onko ph1 valmistettu erimerkkisillä umpiolla? Nykyiset on Bosch, mutta jotenki sellainen mielikuva että vanhat olisivat olleet Valeot(?) Vanhassa oli todella hyvät valot(leveä, mutta riittävän pitkä), halogeeneillä.
Auto siis ph1 406 -98.

Hei !

Miten lienee tuolla H7R polttimolla hajavalon laita ? Itselläni perus H7-kseenonit aiheuttivat sen että hajavaloa tuli tasaisesti (ei teräviä valonsäteitä) joka suuntaan, onkohan tuolla polttimotyypillä asian laita parempi ?

T:Hannu

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #27 : 14.12.2009, 11:24:51 »
Hei !

Miten lienee tuolla H7R polttimolla hajavalon laita ? Itselläni perus H7-kseenonit aiheuttivat sen että hajavaloa tuli tasaisesti (ei teräviä valonsäteitä) joka suuntaan, onkohan tuolla polttimotyypillä asian laita parempi ?

T:Hannu

Näköjään oon näihin keskusteluihin molempiin kirjottanu melkein saman asian :D

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=40459.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=18596.15

Eli jos en nyt kolmatta kertaa sitä tähän kirjota :D
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

405Gli

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #28 : 20.12.2009, 10:35:02 »
Olen ajatellut laittaa tuohon omaan 406:een xenonit pitkiin valoihin, mutta yksi asia askarruttaa, mihin en ole löytänyt täältä vastausta:
Miten xenon-polttimot saa lampunkantoihin kiinni?

Eräs kauppias väitti, että joudun "hajottamaan" lampunkannan, että saan xenonit paikalleen(saksalaisiin autoihin löytyy kuulemma jotain adaptereita, mutta pösöihin ei)
Rupesin miettimään, että tosiaan, miten esim. sen rautalankatuen saa paikalleen, kun xenon-polttimossa on käsittääkseni kiinteät johdot?
Onko H7-Xenon-muutossarjan polttimon kanta muuten samanmuotoinen kuin H7-halogeenipolttimossa?

Peugeot 307 SW

  • Vieras
Vs: 406 - Ksenonvalojen jälkiasennus
« Vastaus #29 : 20.12.2009, 11:44:20 »
Olen ajatellut laittaa tuohon omaan 406:een xenonit pitkiin valoihin, mutta yksi asia askarruttaa, mihin en ole löytänyt täältä vastausta:
Miten xenon-polttimot saa lampunkantoihin kiinni?

Eräs kauppias väitti, että joudun "hajottamaan" lampunkannan, että saan xenonit paikalleen(saksalaisiin autoihin löytyy kuulemma jotain adaptereita, mutta pösöihin ei)
Rupesin miettimään, että tosiaan, miten esim. sen rautalankatuen saa paikalleen, kun xenon-polttimossa on käsittääkseni kiinteät johdot?
Onko H7-Xenon-muutossarjan polttimon kanta muuten samanmuotoinen kuin H7-halogeenipolttimossa?

Olisiko täältä löytyvällä tiedolla apua: http://www.katuauto.fi/product_info.php?cPath=33_53_60&products_id=124