Kirjoittaja Aihe: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 27880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #45 : 04.03.2010, 19:44:31 »
Jälkiasennus vakkariksi kannattaa laittaa vaan tämä ihan perus vakkari viiksi (58euroa) ilman nopeudenrajoitinta. Harvemmin pelaa nuo nopeudenrajoittimet jälkiasennuksena. Vaatii toisenlaisen kaasupoljin hässäkän.
Peugeot 508 & Peugeot 607

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #46 : 04.03.2010, 21:11:41 »
Oletko kylmästi resetoinut tuon virheen? Minullakin noita tuli aika kasa ensimmäisellä kerralla kun jäi se toinen vakkari asetus pois. Mutta poistui kun vain resetoi hälyt veke.

Joo, jostain resetoin vakkariviat (olikohan moottorin ohjausyksikkö?). Auttoiko sulla rajoittimen toimintaan? Vois vielä kokeilla. Ehkä karvalakkimallissa ilman vakkaria ei ole kaasupolkimelle tarvittavaa kytkintä, tiedä sitten onko kalliimpiinkaan laitettu.

Mulla resetointi ei auttanut rajoittimen toimintaan, mutta mulla oli jokin asetus vielä muutenkin väärin siinä vaiheessa. Hirvitti kyllä vähän kun varoitteli jotain että 40 kertaa voi resetoinnin tehdä (vai tarkoittiko että lokiin sopii vain 40 kertaa) ja kysyi kilometrimäärää ja jos oikein ymmärsin huoltajan koodikin tulee talteen (tuleekohan nyt FR0001  :D). Näkyyköhän tuo resetointi esim. katsastusasemalla? Toivottavasti ei tullut pahemmin mokailtua...

Onkohan kellään räjäytyskuvaa ja/tai osaluetteloita noista kaasupoljinvaihtoehdoista, vertailun vuoksi?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

KariM

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 137
  • laalaa
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #47 : 05.03.2010, 10:56:10 »
Nopeudenrajoittimelliseen kaasupolkimet:

 1601 Q4  - LEFT HAND DRIVE AND REGULATOR OR SPEED LIMIT UNTIL RPO No. 11556
 1601 Z0  - LEFT HAND DRIVE AND REGULATOR OR SPEED LIMIT SINCE RPO No. 11557 UNTIL RPO No. 11906
 1601 EK  - LEFT HAND DRIVE AND REGULATOR OR SPEED LIMIT SINCE RPO No. 11907

Ja hinnat boxista 255, 306 ja 260e.

« Viimeksi muokattu: 05.03.2010, 10:59:46, kirjoittanut KariM »

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #48 : 22.04.2010, 11:50:25 »
Ongelma:

Auto: 2005 407 SW 1,8 Esplanade.

Nyt on omassa autossa vakkari asennettuna. Kiitos vperalle asennusavusta! Foorumista oli kovasti hyötyä. Seuraaville asentelijoille tiedoksi: 6242 Z9 viiksi (ilman rajoitinta) oli 65 euroa Vantaan Vehosta, ja niitä on siellä hyllyssä edelleen.

Hienosti toimi rajoitin viikon Ruotsin-Norjan-reissun ajan. Nopeus pysyy hyvinkin tarkasti asetetussa arvossa. Ainoastaan sellainen ongelma tuli, että kun annoin vakkarin ollessa päällä todennäköisesti vaudin laskea liian alas, järjestelmä ilmoitti että "speed control unit faulty", eikä vakkari suostunut enää toimimaan ennen auton sammuttamista ja käynnistämistä uudelleen. Tämä sattui kerran, enkä ole saanut toistettua virhettä.

Ratkaisu:

Vikakohta paikannettu - liittyy jarrupolkimen mikrokytkimeen. Vikamuistiin oli tallentunut jarrupolkimen kytkimen vikakoodeja, jotka viittaisivat sekä vakionopeudensäätimen että ABS-vikojen lähteeksi. Tietty ABS-ESP vikoja aiheutti myös viallinen vasemman takapään ABS-anturi.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #49 : 05.05.2010, 07:36:58 »
Jos nopeus menee alle 40km/h, ei vakkari toimi. Vaihde oltava 4,5 tai 6 vaihteella man.vaihteistolla. Yleensä nämä vakkari ongelmat johtuvat viallisesta jarruvalokatkaisijasta.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Sumata

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #50 : 28.05.2010, 09:47:17 »
Ongelma:

Osa 1:

Auto: 2006 407 1,8 Olympia.

Ostin tällä viikolla käytetyn 407:n ja siinä ei ollut vakionopeudensäädintä mukana. Oulun Pörhöltä löytyi tilaustuotteena tuo 6242 Z9 hintaan 95 e ja Veholta 65 e. Pörhöltä varoiteltiin, että yksi tällainen jälkiasennusviiksi olisi käräyttänyt/jumittanut ECUn siten, että korjauslaskuksi tuli 2000 e. Onkos kukaan moisesta kuullut vai peloteltiinko tässä vain tietämätöntä?

Osa 2:

Noniin, viiksi tuli ostettua ja paikalleen asentaminen oli tosiaan yksinkertainen homma. Meikäläisen 407 ei vaan tunnistanut koko palikan olemassaoloa, eli edessä olisi siis ohjelmiston säätäminen. Missähän Oulun seudulla onnistuisi, Pörhö ei aikaan suostu/pysty sitä tekemään?

Osa 3:

Käytin autoa Oulun AutoÅströmillä, mutta eivät saaneet aktivoitua vakionopeudensäädintä.

Ratkaisu:

Saaga saatu onnelliseen päätökseen, eli Oulussa onnistuu alkuperäisen vakionopeudensäätimen aktivointi ainakin Autokorjaamo Nikunen Ky:ssä. Hinta operaatiolle oli 80 e.

Ostin viiksen Veholta, kun siellä se oli 30 e halvempi. Pitempää reissua en tuon kanssa ole vielä kerennyt tekemään, mutta muutaman motaripyrähdyksen perusteella toimii täydellisesti.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #51 : 28.05.2010, 11:22:39 »
Kalliimpi Z8 sisältää rajoittimen, joka ei välttämättä lähde toimimaan ilman kaasupolkimen yms. vaihtoa. Z9 ilmeisesti riittää jos haluaa pelkän vakkarin. Epäilen että tuo halvempi paikka myy sitä.

Kai on mahdollista että viallinen, väärä tai väärin asennettu viiksi (alkuperäinen tai ei, tai mikä tahansa sähkölaite) voi hajottaa siihen kytketyn toisen sähkölaitteen, mutta kovasti näyttää tuon minun asentama jälkiasennusviiksi samalta kuin alkuperäinen. Myyjäkin vannoi toimittavansa nimenomaan vain "alkuperäisiä" osia ja pakkauskin oli aidon näköinen PSA. Tämä on vain minun arvaus: tuo tarina voi olla totta, mutta on tarkoitettu pelotteluksi. Sitä en osaa sanoa onko merkitystä sähköisen kytkennän osalta sillä kumman laittaa, Z8 vai Z9.

Jos laittaa Z8-viiksen autoon johon sellaista on myyty lisävarustevakkarin mukana, mutta ei vaihda kaasupoljinta, tulee nopeusrajoittimen päälleohjelmoinnin jälkeen vikailmoitus oikosulusta. Toivottavasti eivät kuitenkaan ole tulkinneet sellaista hajonneeksi ECU:ksi.

Tän ketjun viestissä numero 39 (ainakin tällä hetkellä) on tarvittavat asetukset vakkari-rajoitin -yhdistelmälle. Toimivat ainakin joissain malleissa. Sitä rajoitinta ei siis kannata kytkeä päälle, jollei ole kaasupolkimessa tarvittavia rensseleitä (ja oikeanlaista viikseä).
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Jukes

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #52 : 28.05.2010, 17:46:01 »
Siis elikkä näillä ei-alkuperäisvakkareilla ei toimi nopeusvalintanäyttö mittaristossa? Omassa 2004:ssäni on alkuperäinen vakkari ja näyttö pelaa. Ja soppii muotoilultaan kokonaisuuteen mainiosti! Tuossa mennä päivänä ajustin 2006-vuosimallista vastaavaa ja siinä oli joku todella ruma ei-alkuperäisvakkari. Siinä mittaristo ei näyttänyt mitään nopeusvalintoja olleskanaan...

Siis, täytynee täsmentää, että kyseisessä confort-mallissani jälkiasennettu Peugeot/Citroen-vakkari.

Arto77

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #53 : 16.07.2010, 16:03:49 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (125 hv).

Auto sai vakkarin, josta iso kiitos kuuluu nimimerkki Sumatalle, kun mainitsi tuon paikan (Autokorjaamo Nikunen Ky). Veholta viiksi 65 e ja koodaus autokorjaamo Nikusella 80 e. Homma toimi hyvin, vaikkakin oli ohjelmointi kuulemma tuottanut hieman vaikeuksia. Vakkari toimii hyvin ja näytössä näkyy tietoja.

IceLi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #54 : 03.08.2010, 20:02:19 »
Auto: 2005 407 1,6 HDi Confort.

Vakkarin viiksi Veholta ja koodaus Nikusella, toimii hienosti. Ihmetellä täytyy merkkiliikkeen myynti + asennushintaa (650 e), kun nyt selvisin 140 e:lla. Selitys, että ecun päivityksen jälkeen myöhemmin lisätty vakkari ei välttämättä toimi, on kummallinen. Vakkarin uudelleen enabloiminen kun sitten riittää.
Ennen mm. 505GRD -80, 505GRD Fami -82, 406 1,9 -98, 406GW HDI -02, 407 1.6HDI Confort -05, 607 HDI 2,2 Ebene nyt 607 Hdi 2,7 V6

Stanu

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #55 : 04.08.2010, 08:46:40 »
Selitys, että ecun päivityksen jälkeen myöhemmin lisätty vakkari ei välttämättä toimi, on kummallinen. Vakkarin uudelleen enabloiminen kun sitten riittää.

Ei tässä ole mitään kummallista. Jos vakkari ei ole tehtaalta asti, ei sitä ole VIN:ssäkään ja kun softapäivitykset perustuvat juuri VIN:iin, ei päivityksissä oteta huomioon vakkarin mahdollisuutta. Se jälkiasennettu (vastoin tehtaan ohjeita), voi deaktivoitua päivityksen yhteydessä tai softankorjaukset jotka alkuperäisessä vakkarissa tekevät korjauksia vakkarin karttaan, eivät tee sitä näissä jälkiasennetuissa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #56 : 05.08.2010, 10:20:55 »
Tehtaalta tilattu vakkari eroaa jälkiasennetusta siten, että se ei katoa softapäivityksien yhteydessä ja lisäksi tehtaalla laitettun tarkkuutta voi testerillä muuttaa esim. 1km/h tarkkuuteen. Esim. Vakkarilla 110km/h ja tutka näyttää nopeudeksi 109km/h. Omassa autossa säädin tuon vakkarin tarkkuuden testerillä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #57 : 05.08.2010, 10:49:18 »
Kyllä tuo tarkkuuden muutos ainakin omassa autossani onnistuu myös.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #58 : 05.08.2010, 10:52:02 »
Ei onnistunut ainakaan 308 malliin jossa jälkiasennettu.
Peugeot 508 & Peugeot 607

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #59 : 05.08.2010, 12:16:42 »
Tarkoitattekohan säätöä jonka tekstiä tai nimeä en muista ;D, mutta jossa on defaulttina arvo 2 (km/h)? Mulla se ainakin näkyy PP2000:ssa autossa jossa jälkiasenteinen alkuperäisvakkari, mutta muuttaa en muistaakseni ole sitä kokeillut. Kuvittelin sen tarkoittavan nopeusmittarin ja todellisen nopeuden eroa mutta nyt en ole enää varma...
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207