Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 59276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sulo

  • Vieras
Lue myös: Käyttökokemukset - 407


Mitähän on odotettavissa vaikka 407 1.6HDI vm.2005 ajettu 150tkm. Huolettomia kilometrejä vai sijaisautolla ajoa? "vanhana pösömiehenä" tuollainen kiinnostaa, kun hinnatkin on pudonneet jo liki kohtuutta. Siis onkos mitään isompaa remppaa tiedossa, ainahan vanhaa on käsiteltävä vanhana?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 697
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #1 : 04.04.2008, 17:55:42 »
Alapallot tuohon varmaan on jo vaihdettu tai sitten vaihdetaan, kannattaa yrittää saada maahantuoja osallistumaan kustannuksiin.

Hiukkasloukku (140 tkm) ja jakohihna (120 tkm) olisi pitänyt jo vaihtaa. Siitäkään ei tule kustannuksia jos ne on tehty. Autossa voisi olla siis nk halpoja vuosia.

Omalla 407 HDi 110 -05 on tullut päästettyä jo 8 tkm muutamassa kuukaudessa, ei ole ollut mitään muuta vikaa kun se että ajamiseen ei väsy ollenkaan. 200 km tuntuu liian lyhyeltä suoritteelta. Kulutus on ollut kohtuullinen, Linkki

Lopulta yksilöitähän nämä ovat, itsellä ei ole ollut mitään ongelmia.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 697
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #2 : 04.04.2008, 20:34:36 »
kuulostaa kohtuu hyvälle. Tässä on tullut näitä 407 keskusteluja lueskeltua ja vähän meinas jo alkaa huolestuttaan. Selveekös toi mistään toi hiukkasjutska, et onkos vaihdettu? Jokohan tästä 1.6HDI:stä on kokemuksia, kun kilometrejä alkaa olemaan yli 300tkm.
Muita tarkistuskohteita? Tässähän ei vissiin ollut siirtopumppuongelmia eikä särkyvää hihnapyörää? Entäs vauhtipyörä, olikos tässä se muuttuva?
Vähillä rahoilla on kaikki mahdoton ja mahdollinen koitettava selvittää.. koittakkee jaksaa avittaa.

Hiukkasloukku olisi pitänyt vaihtaa 120 tai 140 tkm kohdalla. Jos mainintaa vaihdosta ei löydy, niin kannattaa ottaa yhteyttä auton huoltaneeseen firmaan. 300 tkm kokemuksia ei ole, itsellä enkä ole kuullut muilta  ::)

HDi 110 autossa on Bosch EDC16 ruisku, siinä ei ole sähköistä siirtopumppua. Tuossa omassa hihnapyörä on ainakin kiinteä. Kaksoismassa Vauhtipyörä saattaa ruveta pitämään ääntä jo alle 100 tkm, mutta niitä ei ole maahantuojan mukaan kuitenkaan hajonnut, pitäisi olla nk. ominaisuus.

Kyllä se tarkistus osuus lienee oman autokuumeen tason ja kiertopalkinto pommin mahdollisuuden selvittäminen ;)
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #3 : 06.04.2008, 10:05:33 »
Lukon vesisuoja kannattaa tarkistaa onko sellainen tehty. Haulla löytyy lisää infoa. Sähkölasien ja peilien toiminta kannattaa testata.  Kyllä noilla 407hdi llä on ajettu taksissa sen 150...350 tkm. Mutta vähän noita on taksissa ja syy on takatilat = ne on liian ahtaat taksi käyttön.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2010, 19:10:41, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #4 : 22.04.2008, 11:01:18 »
Ja SE kuuluisa viimeinen kysymys, te tietävämmät, kumpi varmempi moottoriltaan 110 vai 135? Kun hyvin huollettu farkku 2 litrasella koneella tarjolla.

Molemmat on todettu kestäväksi.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2010, 19:10:17, kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 508 & Peugeot 607

KariH

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #5 : 24.08.2008, 23:13:44 »
Olen lukenut palstalta kauhutarinoita 407:an alustasta, vilkun viiksistä, ja sähkövioista... Onko niin, että 2004 ja 2005 vuoden autoihin ei kannata koskea? Olisi yksi 2004 vuosimallin 407 1.8 confort kiikarissa. Autolla on ajettu 49 tkm. Auto on huollettu, jakohihna ja vesipumppu vaihdettu.

Mielestäni 407 on turvallinen hankinta. Vilkun viiksi on mulla vaihdettu mutta niin ne on monessa muussakin mallissa. Sähkoviat? Ei ongelmia.

Juuri tein lomamatkan lappiin ja takaisin ja kilsoja kertyi vajaat 3000. Saman reissun tein viimekesänä 307 SW:llä ja voin kertoa, että 407:lla oli huomattavasti kivempi ajaa ja paikatkaan ei puutuneet samalla lailla kuin viimekesänä 307:lla.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 427
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #6 : 25.08.2008, 14:07:13 »
Kun näitä ja muitakin palstoja lukee, niin ei uskaltaisi ostaa minkäänlaista autoa. Sellaisia kauhutarinoita. 407 uskaltaa kyllä ostaa. Montaa varsinaista tyyppivikaa ei autossa ole. Sähkövikoja ei mielestäni muita merkkejä enempää. Omissa 2 kpl ei minkäänlaista sähköoikkua. Ohjaustehostimen pumppu parannettiin heinäkuusta 2005 alkaen. Sitä edeltävä puhalsi öljyt ulos. Tuon ikäisistä todennäköisesti takuuseen jo korjattu. Kannattaa varalta katsoa, että onko pumpun öljyputki hikoilleen näköinen. Ja ruosteherkkä malli ei myös ole. Farmareissa takaluukun kahvan ympäristö tosin pitää tarkistaa. Sedaneissa ei tätäkään ongelmaa.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #7 : 26.11.2008, 00:48:35 »
Tuli muutama tyypillinen vika mieleen heti:alapallot (uusi malli ei vanhaa parempi), etupyöränlaakerit, abs-anturit herkkiä hajoamaan,kolinat takaluukussa, ahtaat tilat, se vanhahtava ulkonäkö, vtc-navat, Automaa ketjun uudet "ystävälliset" hinnat, huono jälleenmyyntiarvo...noin alkuun.

Muihin en ota kantaa, mutta onkos nuo yllä yleisesti todettu 407:n tyyppivioksi?

Omalle kohdalle on osunut "oikeista tyyppivioista" 60 tkm aikana: alkava vilkun ylipalautus (vaihdettu viikset takuuaikana, vaikkei ollut varsinainen vika vielä), SW keskijarruvalon osittainen irtoaminen (=> kolina => liimaus), kuskin oven lukon jäätyminen (kerran vesisateiden jälkeen => tiivistetty). Lisäksi ei-tyyppivikoja: takalasin kytkin sai ilmeisesti vettä sisäänsä (tai hajosi) ja availi omia aikojaan (=> vaihdettu), takapään kallistuksenvakaajan rasvaus (piti narinaa hitaassa vauhdissa => rasvasin itse).

Sen sijaan parannusta merkin tyyppivioissa: istuinlämmitin toimii vielä, ei natinoita ja kolinoita.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

jouvee

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #8 : 02.12.2008, 20:37:03 »
Oma 2005 407 1.8 Confort lähti vaihtoon tuossa muutama kuukausi sitten. Olin auton toinen omistaja ja kilometrejä vaihtohetkellä mittarissa oli noin 80tkm. Ajettavuudeltaan auto oli loistava. Koneen tehoilla ei paljoa elvistelty, mutta riitti normaali ajossa. Ilmastointilaite mielestäni alitehoinen verrattuna aiempaan 406 GW:n ja nykyiseen autooni.

Vikalista autossa oli sitten tämän näköinen:

- Vilkkuviiksi ongelmaa? Vilkun palautuminen aiheutti välillä sen, että mittaristossa välähtivät kummankin puolen vilkun merkkivalot. Itse vilkut ulkona ei mielestäni kyllä vilkutellut omiaan, ainakaan koskaan en sellaista huomannut, eikä kukaan muukaan asiasta maininnut -> en vaihtanut viikseä.

- Radio / CD: Silloin tällöin, jos CD-levyä ei ollut soittimen sisällä, radiota kuunnellessa soitin alkoi bongailemaan cd-levyä -> radion kuuntelu "katkonaista". Tähän auttoi, että piti CD-levyä aina soittimessa

- ensikatsastuksessa tuli hylätty, koska vänkärin eturenkaassa oli välystä. Välystä oli mielestäni kyllä älyttömän paljon, mutta kuitenkaan ajoon se ei vaikuttanut ollenkaan. Tämä oli sitten ilmeisesti se tyyppivika eli "pallonivel" tai joku muu vastaava meni vaihtoon. Pikku väännöllä sain maahantuojan piikkiin.

- Viimeisin ja ehkä suurin ongelma oli sitten öljyn syönti, joka alkoi noín 65-70tkm kohdalla. Öljyä alkoi palamaan noin litra / 4tkm. Tätä vikaa en alkanut selvittämään, koska auton vaihto oli jo päätetty. En tiedä kuinka yleistä tuo öljyn syöminen on, käsittääkseni aika harvinaista.

Joka tapauksessa auto oli kokonaisuudessaan pikkuvikoineen loistava. Jos uudelleen vastaavan pösön laittaisin niin koneeksi valitsisin jonkin tehokkaamman .

Karvis

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #9 : 03.02.2009, 23:56:45 »
Noniin, vakavaan autokuumeeseen yritetään löytää lääkitystä ja ehdokkaana seisoo pihassa -05 407sw 2.0 confort varusteilla. Kilometrejä on kertynyt 113tkm.

Pari kauneusvirhettä löytyi illan koeajon aikana:
-Kuskin penkin ristiseläntuen säätö ei pelaa, kahva pyörii tyhjää.
-Tuhkiksen kansi retkottaa auki, eikä saa jäämään kiinni.
-Taustapeili heiluu kiinnityksestään, ihan kuin olisi ruuvi löysällä..mutta ei kai lasiin ruuvia ole väännetty
-Jouduin lisäämään 0,5 litraa öljyä kun alkoi herjaamaan vähyyttä, ja todellakin öljyt oli alarajassa. Kuinka yleisesti noihin joutuu voitelua lisäämään, huollosta on ajettu ~19tkm/9kk?
Mites nuo edellä mainitut, onko kuinka työläitä/kalliita korjata? Tokihan nuo täytyy tingata kuntoon, mutta jos ovat oikein kalliita laitettavia voi liike olla aika nihkeä niiden suhteen

+Hyvä ajaa
+Hiljainen
+Sika makeen näköinen
+Varusteita riittävästi, vain vakkari uupuu

-Sisätilat ahtaammat kuin oletin, turvakaukalo ottaa kuskin jakkaraan tiukasti kiinni vaikka olen 176cm hujoppi
-Vaunut ei mene takaloosteriin kunnolla sen hyllyn alle.

Mites se vakkarin saanti tuollaiseen jälkikäteen, ko. ketjussa juttua kahteen suuntaan joten mikä se lopullinen "totuus" on?
Kuinka tarkka tuo ajotietokone on kulutuksen suhteen? Nyt ajanut ~200km nollauksen jälkeen ja näyttää 6,7L/100km, josta matkaa 80%. Toinen trippi näyttää 8,8L/100km ja siitä on suuri osa kaupunkiajoa. Onkohan tuollaisella realistista päästä ~9L pintaan kapunki painotteisessa ajossa? Kuulostaa kyllä sekin paljolta näin diesel auton jälkeen.

Pitäiskö vielä jotain syynätä oikein huolella? Kolinoita ei kuulu, eli ne alapallotkin on ilmeisesti kunnossa. Saiskohan 307sw:n valitsemalla yhtään enempää tilaa, ulkonäön kustannuksella tosin? Ja miten tuo sisämelu 307sw fl vs. 407sw?

Ja ilmeisesti merkkiliikeestä voi käydä kyselemässä onko kaikki takaisinkutsut tehty, uskoisin kyllä näin olevan kun kyseessä on ex. leasingpeli ja huoltokirja on täydellinen. Entä näkeekö ne joka toimipisteessä mitä tuolle yksilölle on ajansaatossa tehty, normi huoltojen lisäksi siis?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 697
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #10 : 04.02.2009, 07:23:23 »
Saat kyllä enemmän tilaa jos otat 307 SW:n, mutta häviät hiukan sisämelussa.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2010, 19:14:49, kirjoittanut Tonilind »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 427
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #11 : 04.02.2009, 16:24:14 »
Vaikuttaa pahasti siltä, ettei ole 407:sta lääkkeeksi kuumeeseen..ainakaan tästä yksilöstä.

-Ruokikselle lähtiessä ei meinannut päästä autoon sisälle, kuskin ovi pysyä jökötti lukossa...aukesi vasta rämppäyksen jälkeen ja sittenkin vasta avaimella. Saa nähdä pääseekö kohta kotiin lähtemään
-Takalasi pompsahti auki omikseen ja siitäkös auto riemastui piipityksen muodossa.
-Joka lähdössä herjaa öljyn vähyyttä, tikussa näkyy olevan ~puoliväliin tavaraa.
-Yksi herja tuli eilen myös rengaspainetunnistimista...

Onks nää kaikki tämmösiä?

Nyt olet säikähtänyt suotta. Jos auto on jonkin aikaa seisonut myynnissä, niin alkukankeutta. Rengaspaineanturit eivät autossani hälyttäneet kertaakaan turhaa eikä muutenkaan. Eli tarkista ilmanpaineet. Auto hälyttää toki, jos takaikkuna auki. Omissa ei ikinä itsekseen auennut. Öljyä ei ole huoltojen välissä tarvinnut lisätä. Mutta jos tarvii, niin hälyttää muutaman kerran lisäyksen jälkeen startin yhteydessä. Näin teki ainakin 308. Ja kuskin lukko todennäköisesti jäässä. Siihen saa ehkä jopa takuuseen kumisuojatun lukkopesän ja ongelmat loppuu siihen. Eli noista luettelemastasi hälytyksistä saattaapi selvitä kaikista pelkällä säikähdyksellä ja sitten huoletonta menoa. Itsellä kokemusta 72 000km eikä 407 ole vikapesä.

nandu

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #12 : 04.02.2009, 20:14:12 »
Käsittääkseni hihnanvaihto on lähempänä 500 euroa kuin tonnia tuossa 2 litraisessa. Ajotietokone näyttää tasan oikeaa kulutusta omassani. Tällä hetkellä viimeisen 8800 km kulutus 7,4l. Tuossa 2005 mallissa kone on vielä ilman säätyvää venttiilinajoitusta. Omassa 2007 mallin esittelyautossa näyttää olevan vakionopussäädin jälkiasennettuna ja tehtaan omalla viiksellä. Tärkein tarkistuskohde sw mallissa takaluukun kahvan ympäristö. Kahva hankaa maalin puhki ja seurauksena luukun maalaus.

Syksyllä -08 1,8 407 SW:n ostaneena en tiennyt tuosta, ja toissapäivänä auton pestyäni huomasin takaluukusta kahvan yläpuolelta irronneen peukalonpään kokoisen palan maalia. 2005 vuoden malli, joten ei mee takuuseen eikä muuhunkaan. Ilmeisesti tuossa vuosimallissa yleisiä nuo takapaksin sinkkivauriot. Nyt kun osaa katsoa oikein, huomaan toisessakin kohtaa alkavan maalin irtoamisen.

Missähän kannattaisi Espoossa maalauttaa? Automaalla kuulemma 400-500e. Autoklinikka olisi ilmeisesti toinen vaihtoehto.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 358
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #13 : 12.05.2009, 10:10:17 »
407 HDi 136 -10/04.

Alla olevat viat esiintyivät noin 150tkm ajokilometrin ja 4,5 vuoden käytön jälkeen.
  • Vaihdelaatikon pääty ruostui puhki (ilmeisesti vain 2.0 HDi:ssä esiintyvää).
  • Ilmastoinnin kompuralta lähtevä kumiputki haljennut, ilmeisesti moottorin suuren liikeradan ja iän vuoksi letku pettänyt.
  • Takaoven saumat kuplivat, ei vauriota maalipinnassa joten ruostuminen lähtenyt maalin alta. Koko oven takakaari kuplalla.

Vaihdelaatikon pääty maksaa noin 50e ja tuo haljennut kumiputki noin 60e. Takaovi tehtaan piikkiin.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #14 : 14.05.2009, 00:26:10 »
407 SW 1.8/125 vm. 9/2006 mahdollisia/todennäköisimpiä vikakohteita:

- Takajarruvalo (keski) liimaukset lasista irti (SW).
- Alapallonivelet (osat jotain 120€ per puoli, liekö rakenne muuttunut jossain vaiheessa?).
- Moottorin lämpöanturin tiiviste vuotaa (tietyt moottorit, jos ei kampanjana vaihdettu).
- Vilkkuviiksi saattaa vilauttaa palautuessaan toisen suunnan merkkivaloa (ei haittaa jos ei mene tuon pahemmaksi).
- Takaluukun maali puhki leveän kahvan reunojen kohdilta (jos ei korjattu takuuna).
- Kuskin oven lukko voi jäätyä märillä pakkaskeleillä jos ei tehty korjausta asiaan.

Tarkista lisäksi:
- takalasin avauskytkin, saattaa kostealla saada vettä sisäänsä (mikrokytkin, lienee helppo vaihtaa itsekin jos tarvis).
- tankin lukituksen toiminta, jos ei lukitse keskuslukolla, saattaa esim. aseöljysuihkaus lukitustapin reikään auttaa.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207