Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 160111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #165 : 03.02.2014, 18:32:27 »
Kyllä toi kone kestää jos turbolle menevän sihdin putsaa, että voitelu pelaa sekä öljypohja pois 100tkm välein ja kunnollinen alakerran putsaus. Öljynvaihto 10...15tkm välein.
Peugeot 3008 hybrid

Eka Pesonen

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #166 : 17.03.2014, 19:08:20 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi 110 FAP Olympia (180 000 km).

Tervehdys arvoisat foorumilaiset!

Löytyykö mitään erityistä syytä välttää yllämainittua peliä? Siistin näköinen ja liikkeestä olen hommaamassa. Etupyörän laakeri meni jo vaihtoon.

-eka

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #167 : 17.03.2014, 21:06:16 »
Tuo turbo, jonka aiemmasta kirjoittelusta voit todeta. 180 tkm ajetussa on toki kuluvia osia vahdettu, alapallogrip-nivelet, jarrulevyt kannattaa tarkistaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

atakuja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #168 : 14.04.2014, 22:51:03 »
Laitan tähän omat kokemukset  407 1,6 HDi FAP 2006 autosta, jolla keskimääräin olen ajanut 28 000km vuodessa yhteensä 5-vuoden ajan pääosin matka-ajoa, mutta myös kaupungissa on pyöritty. Auton kokonaisajomäärä on nyt 300 tkm ja ikää autolla siis 8-vuotta. Ensimmäinen omistaja oli pistänyt auton vaihtoon 3-vuotiaana 155tkm kohdalla kun leasingsopimus oli päättynyt. Toivottavasti on jollekkin jotain apua.

ALUSTA ja muut apulaitteet
- ohjaustehostimeen pitää lisätä öljyä noin parin vuoden välein. (tyyppivika, tehostimen säiliö vuotaa moottoritilaan)
- FAP lisäainetta piti lisätä kerran 200tkm aikana (ilmoitus ajotietokoneelta tuli jossain 220tkm kohdalla)
- FAP suodatinta ei ole vaihdettu 120tkm huollon jälkeen, eikä ole ongelmia ollut. (Huolto-ohjeen mukaan vaihto 120tkm välein...
- pyöränlaakerit on laitettu kolmeen nurkkaan 5-vuoden aikana. Yleensä ABS-tunnistin menee samalla uusiksi, koska sitä ei saa ehjänä ainakaan edestä helposti irti.
- alapallonivelet edessä kestää noin 100 tkm, itselläni vaihto tehty kaksi krt 5-vuoden sisällä
- takapään koiranluut kesti 295 tkm
- raidetangon päät on vaihdettu kerran 5- vuoden aikana
- jarruosia on laitettu, mutta takana taitaa olla alkuperäiset levyt edelleen
- ilmastoinnin lauhdutin meni vaihtoon 170 tkm kohdalla. Vuotoa oli jossain. Oli yllätys eikä kait tyyppivika.
- paljon puhuttua lämmityslaitteen säätöläppien akselin ongelmia ei kohdalle ole tullut.
- Webasto on automaattinen,ja ei tykkää lyhyestä ajosta kaupunkiolosuhteissa. Kerran irroitettu ja puhdistettu. Vikakoodien nollauksella lähtee uudelleen toimimaan. Toimi talvella 13-14 täysin moitteetta.

MOOTTORI:
Moottorissa oli yksi suutin löystynyt joskus alle 200tkm kohdalla, tuli pakokaasunhajua sisään liikennevaloissa. Karsta siivottiin suuttimen ympäriltä ja samalla kiristettiin kaikki suuttimet ja vika korjautui eikä ole palannut.
Turbon letkun imupuolen tiivisteestä kannattaa pitää huolta ,että se on ehjä ja hyvin paikoillaan. Samoin moottorin ilmansuodatin kannattaa vaihtaa vuosittain. Turbon kanssa ei ole minulla ollut mitään ongelmia 300 tkm ajon aikana.

Öljyt pitää olla hiukkassuodattimella tarkoitettua esim Mobil 1 ESP ja vaihtoväli alle 20tkm. Kerran olen öljynvaihdossa suorittanut "öljypesun" moottoein pesuun tarkoitetulla lisäaineella ennen uusien sisään laittoa. Näitä sihdin tukkeutumisia on ollut muutamia ja koneen hajoamisia nettipalstoilla, joten kannattaa ainakin yrittää varautua.

VOIMANSIIRTO:
Kytkin alkoi ravistaa vähän alle 300 tkm kohdalla liikkeellelähdettäessä. Tärinää tuntuu myös vedossa alakierroksilla.

SÄHKÖ:
SW:ssä on erikoinen takaluukun ikkunan avaus. Sen mikrokytkin lakkasi toimimasta pari vuotta sitten.
Kuskin penkinlämmitys lakkasi toimimasta talvella 2013, apukuskilla vielä toimii.
Ei muita sähkövikoja. Etuvalojen lamput on helppo vaihtaa kun niitä tuntuu menevän muutama vuodessa.

Ajotietokoneen ilmoitus "Depollution system Faulty" ilmestyy aika usein hävitäkseen taas joskus pitkäksi aikaa. Liittyy hiukkaspolttoon luultavasti .Ei aiheuta korjaamokäyntiä ainakaan minulla.

Kaikkiaan  positiivinen mielikuva autosta on jäänyt. Hinta/laatu kohtaa hyvin. Plussana ajo-ominaisuudet ja ulkonäkö sekä kulutus joka matka-ajossa jää alle 5 litran... ja miinuksena takatilat matkustajille.

3/2020 3008 BlueHdi 120 Allure EAT6 -17
9/2017 - 2020 508 1,6 e-Hdi 115 SW  FAB Active Business -13
2015 - 2017  407 1,6 Hdi SW FAP Executive Business -09
2009 - 2014 407 1,6 Hdi SW FAP Olympia -06
1992 - 2002 405 1,6 GR -89

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #169 : 12.05.2014, 13:29:11 »
Ilmastoinnin lauhduttimen, siis jäähdyttimen kennon edessä olevan kennon vikautuminen saattaa olla tyypillistä kaikille joissa puhallin kennon edessä. Ehkä vesipesu kerran tai pari vuodessa auttaisi. Suolat ja lika pois.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Semeikka

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #170 : 17.08.2014, 21:14:26 »
Auto: 2009 407 SW 2,0 HDi FAP.

Ei tämä nyt hyvin alkanut: kaksi viikkkoa sitten ostin 91 tkm ajetun hienon yksilön lähinnä diesel-koneen ja hyvän jarruttoman massan vetopainon takia.

Viikkoon en ole autoa nähnyt. Ensin oli vikaa takatutkissa, vein merkkiliikkeeseen, jossa vaihtoivat uuden pistorasian, oli mikrokytkin rikkoutunut. Bilia maksoi remontin. Saatuani auton takaisin vaihdoin ajovalopolttimot, kun oli toinen pimeänä.

Seuraavana aamuna auto käynnistyi, mutta ei liikkunut kuin puoli metriä ennen sammumistaan. Ei käynyt, ja vahvat pakokaasut haisi. Kiire töihin, onneksi oli varakulkuneuvo. Kotoa se ylpeydenaiheeni keskiviikkona haettiin hinausauton lavalla korjaamolle, joka ilmoitti EGR-venttiilin rikkoutuneen. Nyt on sunnuntai, eikä auto ole vieläkään kotona. Työläs homma kuulemma.

Positiivistä asiassa on, että olen oppinut yhtä ja toista pakokaasujen takaisinkierrätyssysteemistä, sekä se, että ilmeisesti Bilia-takuu hoitaa maksupuolen. Lisäksi sain vastauksen pelkooni, milloin matka katkeaa tekniseen vikaan. :P

vilkku

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #171 : 17.09.2014, 12:41:53 »
Auto: 2006 407 SW 1,6 HDi.

Tytär hankki tuollaisen auton, niin huollosta vastaava pappa kyselee ko. autosta.

Ajettu 275tkm ja huollot on tehty säännöllisesti Tanskassa merkkiliikkeessä. Aluksi 20tkm välein ja sittemmin 15tkm välein. Nokkahihna on vaihdettu 220tkm kohdalla ja uusi turbo 250tkm. Öljyillä on ajettu lähemmäs 10tkm viime vaihdon jälkeen.

Katsastus meni ilman mitään huomautuksia.

Auto on todella siisti, kuin uusi sisältä, päältä ja moottoritilasta. Vaihdekepin nuppi on hieman kulunut. Kaikki varusteet näyttäisi löytyvän mitä voi olla ja toimivat. Vilkusta on herjannut pari kertaa. Takavalon puolella kosketushäiriötä.

Ajoltaan on ok. Ei ole vielä tietoa, onko tuossa hiukkasloukku ja litkusäiliö ym, mutta eiköhän se selviä jossain vaiheessa.

Nyt kysymys, että mitähän pitäisi/kannattaisi tehdä seuraavaksi?

Ainakin moottoriöljy ja öljynsuodatin vaihdetaan. Mitä öljyä kannattaa laittaa? Miksikähän PSI suosittelee 5W-30, kun luulisi toimivan vastaavat 5W-40 paremmin?

Polttoainesuodatin talvea vasten? Täytänkö Redline RL-2 liemellä asennettaessa?

Tarvitseeko pestä moottori huuhteluaineella ja/tai halpa synteettinen huuhteluöljy päälle 10 min? STP -tavaraa ainakin on hyllyssä. Tai kenties öljypohja auki ja siivilän puhdistus? Onko isokin homma? Kiinnostaa tietää, missä kohti siivilä on, jotta voisiko puhdistaa paineella ruiskutetulla dieselillä öljytulpan reiästä.

Kannattaisiko EGR suosiolla heti tulpata? Kaikissa dieselautoissa (HDI 2.0 ja MB W210 d) olen EGR:ään menevään kumiletkuun laittanut haulin tukoksi, mutta lieneekö tuossa sellaista letkua...

vilkku

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #172 : 18.09.2014, 19:21:35 »
9HZ näyttää olevan kone.
1.6 HDi 110 (9HZ) 80 kW / 109 hv
Eli hiukkasloukku löytyy. Onko kaikki c2 ja c3  LL -öljyjä? Mielellään laittaisi PAO -öljyä...

Mokkis

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #173 : 10.01.2015, 16:30:36 »
Olisin juuri vaihtamassa hyvin palvelleen 406 st 2.0 -99 automaatin => 407 sw executive 2.0 -06 automaattiin, hintaa karvan alle 12t, testasin ja vaikutti ihan hyvältä. Ainoa mitä ihmettelin oli humina lähinnä takaa 60-80km/h, johtuikohan puuttuneesta hattuhyllystä, pientä laittoa kyllä vaatisi. Mikä automaattilaatikko 407 pösössä on?

Auto: 2004 407 2,0 Aut. Sedan (159 000 km)

Tuli nyt itsekin hankittua tällainen heräteostoksena 406:n tilalle. Todella pettynyt autoon moninkin tavoin, mutta kyllä tämä rengasmelu nastarenkailla maantienopeuksissa on jotain aivan karmeaa. Sieltä takaa se kumisee, sellainen korkeataajuuksinen kohina, ei hyvä! Melu voimistuu siinä jossain 55km/h jälkeen, ennen tätä auto on erittäin hiljainen. Verrattuna fl. '02 SV 406:n hiljaisuuteen tämä auto ei kyllä pitkään tule pysymään omassa käytössä. Ostinpahan kun sain puoli-ilmaiseksi.

Ainoat löytämäni viat:

-kuskin puolen penkinlämmitin ei toimi
-eturenkaat täristää ikään kuin kitkasta paikallaan ja hiljaisessa nopeudessa renkaita käännettäessä. Onko sitten renkaiden leveys, ohjauskulmat tai ohjaustehostin syynä? Tarkistettu että ohjaustehostin toimii oikein, eikä vuoda.
-hiljaisessa nopeudessa pienillä nopeuksissa jokin aivan pieni kolina sivuttaisheilunnassa, ei kuitenkaan mitenkään terävä ääni. Epäilen pakoputkea, koska auto on juuri katsastettu moitteetta.


Mitä automaattivaihteistoon tulee, niin 2.0Hdi ylös päin on ainakin ZF 4HP-20. Tiedä sitten onko omassa sama AL-4 kun moottorikin on sama EW10J4 kuin 406:ssa  :o Luulisi tekniikan uudistuvan huomattavasti enemmän uuden mallin myötä. Nää bensavehkeet on teknisesti lähes identtisiä 406:n kanssa, mitä nyt uuteen koriin sovitettu. Pthyi.  :-\

wilbert

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #174 : 10.01.2015, 23:19:10 »
Oli minulla ainakin AL4 2004 Hdi 136:ssa.

Tehostinhan se täristää, taitaa melkein olla joka yksilössä sama juttu. Öljyjen vaihdolla saattaa tai saattaa olla korjaantumatta. Joku tietävämpi kertonee tarkemmat ohjeistukset.

Mokkis

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #175 : 11.01.2015, 11:48:54 »
Voihan perse, olin kyllä varautunut tähän. Ei tuo ilmaus/öljyjen vaihto kuulemma auta, kun kyseessä rakennevika että hörppii ilmaa. Voi antaa olla ja kattoo miten kestää, tai sitten yrittää saada takuuseen, koska kyseessä aivan selkeä suunnitteluvirhe. Eli tehostin seurantaan, ettei ainakaan öljyt katoa järjestelmästä. Onneksi on edes lämmin parkkihalli jossa autoa pitää, niin ei tarvitse tuota pakkasta pelätä.

exlusive

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #176 : 06.03.2015, 14:09:13 »
Itselläni on 3.0 exlusive ja mielestäni hiljainen sekä erittäin mukava/rauhallinen ajettava.Jousitus voisi olla hieman pehmeämpi.

jiipee

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #177 : 11.03.2015, 13:23:36 »
Oli minulla ainakin AL4 2004 Hdi 136:ssa.

Tehostinhan se täristää, taitaa melkein olla joka yksilössä sama juttu. Öljyjen vaihdolla saattaa tai saattaa olla korjaantumatta. Joku tietävämpi kertonee tarkemmat ohjeistukset.

Ei kai Hdi 136:ssa voi olla AL4-laatikkoa ::)? Tuo laatikkohan on speksattu 210Nm maksimiväännölle ja Hdi 136:sta irtoaa vääntöä yli 300Nm. Minun käsittääkseni tuo nelilovinen automaatti dieseleissä on nimenomaan tuo ZF 4HP-20, näin ainakin omassa 2005 2.0 136 Hdi :ssäni.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #178 : 11.03.2015, 15:55:59 »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #179 : 16.04.2015, 17:48:04 »
Seuraavaksi autoksi harkinassa 407 farmari, 2,0 hdi ja automaatti. Pakettiautoksi tarkoitus muutoskatsastaa, jolloin vuosittaiset veromaksut jäävät noin 340 euron tuntumaan, vrt henkilöautona 607 euroa.

Netistä muutaman 407 pakun nähnyt, ilmeisesti menee tutulla tapaa että istuinosa pois, selkänoja lukitaan ala-asentoon ja konttorille? ei mitään todistuksia sun muuta tarvita mukaan?

« Viimeksi muokattu: 16.04.2015, 18:13:07 kirjoittanut wedo »
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6