Kyllähän takajarrut normijarrutuksella 'hipaisevat' ja enemmänkin. Ainakin kaikkiin vastaantulleisiin, niin 40x kuin 60x sarjaankin, joutuu takapaloja vaihtamaan siinä missä etupalojakin. Tiettyihin malleihin - myöskin automaatilla varustettuihin - jopa useammin kuin etupaloja. Takajarrupalat ovat alunperinkin ohuemmat.
Takajarrupalat olivat puoliksi kuluneet originaalit Juridit. Ei tietoa onko herkistelty 5 vuoden aikana (ei kuulu huolto-ohjelmaan/lisätyö), mutta olivat jumissa, vaikka liukupinnoissa on rst-välilevyt. Palojen vaihto menee ok, jos saa sylinterin palautumaan alkuasentoonsa. Erikoistyökalu kannattaa hankkia, muuten menee teukaroimiseksi (sopiva liimapuristin ja kikkapihdit aikakin, sillä sylinterin palautumiseen tarvitaan melkoisesti voimaa). Liukutappeihin sopivat 15 mm avoleuka- ja 13 mm lenkkiavain, satula otettava kokonaan irti ja jarruputken tuennan sekä jarruvaivajerin irroitus kiinnikkeestään. Aiheen mukaan ei olekaan ongelmaa
Jos säätösysteemissä vikaa, niin vaatii koko satulan irroittamisen (olisi hyvä nähdä purettuna). Käsijarru säätää välyksen oikeaksi. 407 on sinänsä parempi systeemi kuin 406ssa, jos johonkin voi verrata, eikä kilvet ruostu eikä tarvitse jarruhihnojakaan
. Ongelmakohtia on periaatteessa vähemmän 407 (405) systeemissä. Kuparitahnaa liikkuville palojen ohjuripinnoille ja voi yrittää ujuttaa käsijarrun akselivivun laakerointiin esim. Wurthin sprayvaseliinia.