Vaihdoin itselle 406/98iin lämppärin kennon pari viikkoa takaperin.
1.paneelit irti konsolista ja kuskin luota
2.Kuskinpuolelta lämppärinkennon eestä tukirauta pois
3.Otin konehuoneen puolelta lämppärille tulevat letkut irti,jotta matkustamoon ei tulisi paljon syylärinestettä
4.Ohjaustanko/ratti irti (ylhäältä kaksi torx kantaista isoa ruuvia ja alhaalta pultti irti/mutteri irti,joka yhdistää ohjaustangon raidetankoon "pooritukset")
5.Kennolta tulipellin läpi menevät putket irti ja kenno pois.
Uutta kennoa laitettaessa kannattaa varoa lämppärin putkia ja kojelaudan alakulmaa(sen saa vääntämällä pois edestä)
Kennon varsinainen vika oli kennon päädyssä oleva kumitiiviste,joka oli painunut kasaan.Kenno on kasattu kahdesta osasta,kennosta ja päätylevystä johon putket kiinnittyvät.Päätylevy on kiinnitetty kennoon ainoastaan taivutetuilla peltiliuskoilla,kuten kuvista näkyy.
Kenno itsessään oli täysin uutta vastaava, joten mielestäni kyseessä on suunnittelu virhe!!!!
Päädyn tukevampi kiinnitys estäisi kumitiivisteen painumisen.
Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.