Korjatkaa jos olen väärässä, mutta 407:ssa on yksi puhallinmoottori. Yhteinen molemmille puolille. Eli periaatteessa jos tulo on valittuna samalla lailla kummallakin puolella puhallus teho on sama. Toki jos toisen puolen laittaa esim. puhaltamaan pelkästään naamalle ja toisen vaikka jaloille ja naamalle, niin on tuhallus teho on eri koska ilman jakaantuu toisella puolella useampaan rööriin. Puhallus teho mitataan tässä tapauksessa naama/käsi tuntumalla ei watteita tai muuna fysikaalisena yksikkönä.
Säätömoottoreita kummallakin puolella on kaksi (jos siis kaksiaulueinen ilmastointi). Toinen ohjaa mistä ilma tulee ja toinen ohjaa lämpötilaa. Sitten on vielä yksi moottori joka ohjaa raitisilma/sisäilmankierto läppää. Tämä on siellä keskellä päällä piilossa katseilta.
Raitisilmasuodatin on moottorin ja ilmastoinninkennon sekä muun puhallusyksikön välissä. Eli periaatteessa huonosti paikallaan oleva tai tukkeutunut raitisilmasuodatin voisi myös aiheuttaa tehoeroa koska osa ilmasta pääsisi vuotamaan sen ohi tms.
Jos näyttökään ei reagoi millään tavalla matkustajanpuolen käyttöpaneelin painalluksiin, niin voisi vikaa mahdollisesti hakea viallisesta käyttöpaneelista. (Jollakin muuten taisi olla sellainen täällä foorumilla myynnissäkin)
Jos näytöllä säädöt näkyvät ok, mutta mitään ei tapahdu lämppärinkotelon sisällä, niin sitten vikaa voisi hakea rikkoutuneesta läpästä. On myös mahdollista, että sinne on tosiaan pudonnut jotain, kuten kynä, joka on jumittanut läpän. Tämäkin on nähty.
Tässä asiaa mahdollisesti selventevä (tai sekoittava) kuva. Ei ole Pösöstä ja kuvassa on kolmialue ilmastointi joten siksi siellä mainitaan tuo rear blower. Mutta kuvitelkaa, että sama puhallin on molemmille kanaville niin saatte 407:aa vastaavan. Rearin ja Frontin sijaan meillä on Left ja Right.