Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #30 : 22.02.2010, 10:21:27 »
Ei jarruvalokatkaisija kyllä mitään antipollution faultia tee... Millä moottorilla tuo autosi on ?
Peugeot 3008 hybrid

Herwood

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #31 : 22.02.2010, 11:35:51 »
Omassa Antipollution herjailu välillä loppui ja valo sammui ilman mitään nollauksia. Viikonlopun pakkasessa seisomisen jälkeen herjasi jälleen ja nyt bonuksena melko voimakasta röpöttelyä ja jokin Catalytic Converter herja kertaalleen. En ehtinyt tuota ensiksi kunnolla lukemaan ja toisella startilla ei enää moista ilmestynyt. Todellinen talviauto.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #32 : 22.02.2010, 15:27:49 »
Vastaavia "pakkasesta johtuvia" ongelmia on monissa autoissa merkistä riippumatta. Esim. uusissa Saabeissa...
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Jaketsu

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #33 : 22.02.2010, 17:58:17 »
Ei jarruvalokatkaisija kyllä mitään antipollution faultia tee... Millä moottorilla tuo autosi on ?

Jaa.. ainut vika oli tuo, mitä löysivät testerillä ja sen poistamalla sammui moottorivalo ja antipollution faulty ilmoitus. En minä noista ranskalaisista tiiä. Tää on 1.4 bensa. Pitää katsoa lähteekö tuo imoitus kun kelit lämpenee.

Drone

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #34 : 24.02.2010, 15:23:25 »
Itselläni voimakkaan röpöttelyn saattelemana catalytic converter fault. -->Puola vaihtoon niin taas toimii.

Jaketsu

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #35 : 22.05.2010, 14:30:09 »
Eipä ole vieläkään poistunut moottorivalo vaikka näitä helteitäkin on ollut.. On ollut mahtavaa nykimistä heti startin jälkeen ja ilmastointi ei toimi ja ja ja ja... :D Elämäni viimeinen raskalainen auto minkä omistan. kohta lähtee vaihtoon.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #36 : 22.05.2010, 15:21:40 »
Onkos asian eteen edes tehty mitään muuta kuin se yksi vikakoodin luku? Päällä olevat viat eivät korjaannu itsestään, vaan vaativat korjaamista.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #37 : 22.05.2010, 16:27:11 »
Näiden patonkien kanssa sekin on mahdollista että viat katoavat itsestään tai sitten niitä ei alunperinkään edes ollut. Itselläni tuli 2001-mallisessa 307 XSI 2,0:ssa noita "catalytic converter fault" ja "anti-pollution fault" herjoja näytölle ja moottorivalo syttyili mittaristossa. Merkkiliikkeen testeri ei kertaakaan löytänyt yhtään vikakoodia, ei päällä olevaa vikaa eikä vanhoja vikakoodeja. Jotenkin vaan olemattomien koodien resetointi sammutti nuo herjat, jotta saattoivat sitten taas satunnaisen ajan ja kilometrimäärän kuluttua tulla uudelleen.

Ensimmäiseen ja omalta osaltani ainoaan katsastukseen vein tuon kiesin päivää ennenkuin nämä OBD-testauksen kriteerit muuttuivat kireämmiksi. Koodit luettiin katsastuksessa kolmeen kertaan ja joka kerta tuli eri määrä ja eri koodit. Useimpia eivät löytäneet lainkaan listoistaan ja kun eivät pääseet inssien kesken yksimielisyyteen pitäisikö ne hyväksyä vai ei, niin ehdotin että laittavat leiman rekisteriotteeseen ja jäävät ottamaan selvää noista koodeista ihan omalla ajallaan. Ehdotus meni läpi, leima tuli ja päätin, että tuo "vilkkuvaloauto" ei minun osaltani toista katsastusta tule näkemään.

Varmasti tuossa autossa oli jotain vikaa noihin vikakoodeihin, -ilmoituksiin ja merkkivaloihin liittyen, mutta tuskin siellä mihin edellä mainitut viittasivat.

Jaketsu

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #38 : 27.06.2010, 13:13:09 »
Asian eteen on toki yritetty tehdäkkin jotain  ;D kerran häipyi merkkivalo itsestään kyllä. Katsotaan miten jatkossa, tällä hetkellä ei pala merkkivaloja

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #39 : 28.06.2010, 19:03:41 »
Vaimolla on bensalla toimiva 307 SW 2.0 -03. Reilu vuosi sitten alkaen käynnistyksen jälkeen, kelistä riippumatta parin kuukauden välein näyttöön tuli "Antipollution Fault" teksti ja moottorivian keltainen valo jäi palamaan.  Muutaman (ehken kolmen) startin jälkeen teksti hävisi.  Pari kuukautta sitten vika on alkanut tulla tiheämmin. Lisäksi vikaan liittyy nyt oire, moottori käy epätasaisesti "kolmella pytyllä" vian ilmetessä.  Vaimo on taittanut pikkuneidillä matkaa jo reilut 230.000km, joten seuraavassa nokkahihnan vaihdossahan asia selvinnee, mutta olisi kiva hoitaa se heti pois jos jokin arvattava häikkä, joka rikkoo vaikkapa katin.

Hyvät arvaukset viasta ja sen eliminoimisesta ovat tervetulleita ...

//Jukka P.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #40 : 28.06.2010, 19:11:33 »
Puolapaketti tai venttiilin nostimet, siinä ilmeiset syylliset. Vähäisempänä oireiden aiheuttajina myös huonot tulpat.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Lehewi

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #41 : 28.06.2010, 19:13:54 »
Vaimolla on bensalla toimiva 307 SW 2.0 -03. Reilu vuosi sitten alkaen käynnistyksen jälkeen, kelistä riippumatta parin kuukauden välein näyttöön tuli "Antipollution Fault" teksti ja moottorivian keltainen valo jäi palamaan.  Muutaman (ehken kolmen) startin jälkeen teksti hävisi.  Pari kuukautta sitten vika on alkanut tulla tiheämmin. Lisäksi vikaan liittyy nyt oire, moottori käy epätasaisesti "kolmella pytyllä" vian ilmetessä.  Vaimo on taittanut pikkuneidillä matkaa jo reilut 230.000km, joten seuraavassa nokkahihnan vaihdossahan asia selvinnee, mutta olisi kiva hoitaa se heti pois jos jokin arvattava häikkä, joka rikkoo vaikkapa katin.

Auto: 2002 307 SW 1,6 (AL4-automaattivaihteisto).

Ainakin täysin samat oireet kuin omassani. Paranivat tulppien uusimisella. Toki voi olla puolassakin mutta itsellä oli onneksi tuo vaihtoehto.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #42 : 28.06.2010, 19:36:35 »
Kipaisempa kaupan kautta ja otan uudet tulpat ja aloitan niillä.  Lähimarketin nettisivulla on:  Valeo, Bosch ja Denso merkkisiä tulppia, hinta jokseenkin sama.  Onko niin, että Valeo on ensiasennustulppa - liekö muita sopivampi?  Puolakaan ei varaosana ollut tavattoman kallis. Valmistajasta ei ollut tietoa, mutta hinta tipan alle 120 Euroa.

//Jukka P

Lehewi

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #43 : 28.06.2010, 19:45:23 »
Ainakaan densoista ei ole pahaa sanottavaa. Tällä hetkellä valeot vasta tovi sitte laitettuna.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #44 : 29.06.2010, 22:33:00 »
Kysyin apua Antipollution Fault -pulmaan, joka alkoi pelkkänä vikailmoituksena, sittemmin aiheutti myös käyntihäiriöitä.  Neuvon mukaan vaihdoin tulpat. Mootorin käynti parani korvin kuultavasti. Vanhat Boschin tulpat näyttivät normaaleilta (harmaan ruskeat - kärkiväli noin 1 mm). Huoltokirjasta varmistin vaihtaneeni ne 50 tkm sitten. Uudet Densot - kärkiväli jokseenkin sama.

Yhtä kaikki, tulppien vaihdolla vika parani ainakin nyt.

Iso kiitos taas avusta.

//Jukka P.