Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin ääntelee  (Luettu 14361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sitikkamies

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin ääntelee
« Vastaus #30 : 08.09.2015, 15:21:15 »
Tuolla brittien foorumilla oli juttua ohjaustehostimen narinasta. Ovat kuulema vaihtaneet korkeapaineletkun uuteen parannettuun malliin ja äänet ovat hävinneet. Onko tietoa / kokemusta letkun vaihdosta?

-M

Sitikkamies

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin ääntelee
« Vastaus #31 : 08.09.2015, 20:31:46 »
Siis lähinnä kiinnostaa että onko tuo letkun modifikaatio olemassa ja koskeeko se kaikkia malleja. Letku näyttää olevan valmistetty vk36/2008.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 263
Vs: 407 - Ohjaustehostin ääntelee
« Vastaus #32 : 09.09.2015, 10:32:18 »
Meilläpäin käytetään citikan lds öljyä joka on citikoiden hydrauliikassa. Ei maksa maltaita ja toimii erittäin hyvin ja sitä saa lähes kaikista varaosaliikkeistä ja mm motonetista.On kuulemma aivan samaa tavaraa kun pösön alkuperäinen.

Sitikkamies

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin ääntelee
« Vastaus #33 : 09.09.2015, 15:51:35 »
Kävin sitten merkkihuollon korjaamopäällikön juttusilla. Oli sitä mieltä että värinä ratissa on ominaisuus, ääni ei. Pumpun imuletkun asennon vaihtoa on kuulema tehty mutta letkuja ei ole vaihdettu. Ranskan palstalla oli lainaus jostain PSA tiedotteesta. Ilmeisesti kehotus on vaihtaa vanha paineletku  4014R8 numeroon 4014FN ja lisätä öljyn pintaa 25mm yli max merkin mikäli autossa on tehostimen öljyn vaahtoamisongelmaa. Saksan palstalla taas kerrottiin että  uusi letku on pidempi ja siinä on paineiskuja vastaan vaimennin.

Olisiko tässä nyt esillä kaksi ongelmaa. 1.Pumpun säiliö on sen mallinen että sinne jää ilmaa juuri imuletkun pään kohdalle eli aiheuttaa tuota vaahtoamisongelmaa. 2.Autoissa jossa pumppu on parannettu, ääniongelma aiheutuu pumpun paineiskuista.

-M