Kirjoittaja Aihe: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)  (Luettu 38322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vetu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #120 : 24.05.2015, 23:48:16 »
Auto: 2008 407 1,6 HDi.

Tänään moottoritiellä130 km/h vauhdissa  tuli tuo otsikon mukainen ilmoitus (vai oliko se antipollution fault, en muista). Moottori meni limb home-modeen. Seuraavan käynnistyksen jälkeen toimi taas ok, mutta vikavalo jäi palamaan. Luin vikakoodit. Auto antaa lukuisia EGR-venttiiliin liittyviä vikakoodeja, se on tulpattu eli ei mikään uutinen. Lisäksi löytyi:

P0100 Flowmeter signal
Properties
Cause Local
Status Intermittent .
Fault characterisation Air flow not plausible
List of associated variables
Engine speed 3180 rpm
Air flow per cylinder 1094 mg/stroke
EGR valve position 033 %
Output injected 045 mg/stroke
Air flow setting 827 mg/stroke

Ja vielä tuon jälkeen löytyi koodi  p0234,  Ahtoja oli myllyssä ollut 2,5bar ja pyynti ilmeisesti 1,8bar noilla kierroksilla. Turbo vaihdettiin 1200km sitten. Sama vika oli ollut kerran aiemminkin kovan kiihdytyksen aikaan vanhalla turbolla eli vika ei liene alipainekellon säädöissä. Voisiko vika olla ahtopaineen säädön alipaineventtiilissä?

Onko noita venttiilejä saatavilla jossain muualla kun veholla? Ulkomailla OEM- laatuinen näytti olevan 50€ + postit..

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 101
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #121 : 02.05.2016, 06:03:49 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi FAP 136 (RHR, 298 000 km).

Kävin tankkaamassa tankin täyteen ja hetken ajon jälkeen näyttöön ilmestyi Depollution system faulty -virheilmoitus ja keltainen MIL-valo jäi palamaan.

Kotona lueskelin vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat koodit:

- P1351
- P1445
- P2408

Sellainen juttu, että vaihdoin peräkonttiin uuden lukon, fixasin takalasin pyyhkijän ja takalasin avauspainikkeen edellisenä päivänä. Yksi sähköjohtojen liitin meni rikki sitä avatessa ja ja saatoin kytkeä johdot väärinpäin tarvikeliittimien kanssa. Voisiko olla vaikutusta?

Omalla OBD-bluetooth -palikalla ja Android-puhelimen Torque-ohjelmalla vikakoodit saa poistettua, mutta tuo P1445 palaa aina uudestaan.

On se mukava omistaa Peugeot. Juuri kun saa korjattua autosta jotain niin seuraava rahaa vievä remontti ilmaantuu sen ikävän ajotietokoneen piippauksen säestämänä.

Vetu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #122 : 02.05.2016, 23:50:41 »
- P1351  IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage
- P1445 Injecting system, too much additive
- P2408 For Fuel Cap Sensor

Kaksi alimmaista vikakoodia auton takapäässä ja juuri tehty remonttia siellä. Kannattaisko tarkistaa kytkennät ennen kuin haukkuu koko auton? Ettei se väärinkytketty piuha syöttäis magneettiventtiille/ pumpulle sähköä ja lisäainetta palaa.. Aiheuttais ehkä jopa ton ylimmän vian?  Täytys olla sähkökuva ja tieto mikä liitin, jotta tietäis varmuudella.

Peugeotin omistaminen on mukavaa,  sähkövikoja tulee joskus ja joutuu korjaamaan mutta osat on halpoja ja jos viat korjataan oikein ei niitä tarvi vuosiin uudelleen korjailla. 407:ssa itselläni ei tullut aiheettomia puippauksia kabiiniin.  Ovat hiljaisia eikä kuluta liikaa. Kestää isommatkin kolarit ilman että matkustajat on henki pois.  Itsellä oli 1,6 hdi 407 jonka moottori oli kyllä Vähän murheenkryyni... Tuo 2.0 hdi pitäs olla varmempi. Jos harmittaa tarpeeks hae kaupasta uus audi, huomaat että ei se pösö ainakaan kallis ole pitää.

Bugsneeze

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 101
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #123 : 03.05.2016, 14:43:50 »
Elä nyt suutu hyvä mies.  ;D

Johdot mitkä mahdollisesti kytkin väärin lähtevät takalasin avausnapilta.

Oon kyllä vahvasti sillä kannalla, että varsinaista vikaa ei ole, vaan virhe tuli tuosta väärinkytkennästä. Edellinen 406 2.0 HDi ilmoitti samaa vikaa jos peräkärryn pistoke oli kytketty huolimattomasti.

Nollaus vain ei onnistu omilla välineillä, pitää luultavasti käydä merkkiliikkeessä asti.


Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 032
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #124 : 03.05.2016, 14:51:06 »
Jos en nyt ihan väärin muista niin takalasin avausnapille menee kaksi johdinta, avausnappi on siis sulkeutuva kosketin. Tällöin ei tuolla kytkennän "napaisuudella" olisi mitään väliä -> vikakoodit aiheutuvat jostain aivan muusta.

TRUBADURIX

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #125 : 05.07.2016, 01:04:01 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi (n. 100 000 km).

Aluksi pahoittelut tekstin pituudesta mutta lukee ken jaksaa tai ketä kiinnostaa. Noniin, aika kultaa muistot mutta tapaus eteni jokseensakin näin. Ko. vikavalo alkoi ilmestyä sillointällöin satunnaisesti, kunnes se alkoi palaa jatkuvammin joskin häviten välillä useammaksi kuukaudeksi palatakseen jälleen. Asia sai ansaitsemaansa huomiota, kun ohitustilanteissa hävisi tehot kokonaan ja tuli kiire keskeyttää ohitus ja vetää sivuun käynnistämään moottori uudestaan. Erään yölliisen todella läheltäpititilanteen jälkeen pelästynyt vaimo vaati autoa korjattavaksi. Omat vikakoodiluvut ja nollaukset ei tuoneet tulosta joten menin eräälle hyvinkääläiselle merkkikorjaamolle hakemaan apua. No mittari kiinni ja asentaja ruokatunnille. Tunnin jälkeen (ja 100€) kyseltyäni autoa ilmoitettiin EGR-venttiilin olevan rikki ja vaatii vaihtoa. Hinta arvio n. 800€ ja muutama tunti työtä. No ostin sen netistä 30:llä ja vaihdoin itse.  ;) ;) ;) 2 tuntia ja pullo asennusmehua. Vika poistui kahdeksi viikoksi, kunnes se taas pelästytti ohitustilanteessa. Minä pajalle takaisin vaatimaan selitystä miksei vika poistunutkaan osan vaihdolla. Lukematta vikakoodia saatiin viaksi nyt FAP-kammion vika. Uusittava kustannus vähän yli 1000€. No en uskonut kun epäilin pajan ns. ammattitaitoa. Pari päivää pähkäiltyäni sain ajatuksen koneen voimattomuuden voivan johtua löpön puutteesta. Päätin aloittaa löytöretken uusimalla pa-suodattimen n. 45€. Voila auto tuli ehjäksi, terveeksi ja hyväkuntoiseksi. Kokonaiskustannusten ollessa n. 100€ sisältäen turhaan vaihdettu egr. vs. pajan tarjoamat n. 2000€:n korjaukset jotka ei edes olisi korjanneet vikaa. Vähän veettää se asentajan lounas 100€, mutta selvisin aika vähillä oppirahoilla. Ps. nykyinenkin auto on 407 mutta bensavehe. ;D

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 606
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #126 : 05.07.2016, 06:23:50 »
Ja auto oli huolletu huolto-ohjelman mukaisesti? PA-suodatin vaihdettu 60 tkm välein?

Noin kun tiedän niin 1.6 HDi:n EGR ei maksa 800€ vaan jotain luokkaa 500, vaihtotyö maksaa jotain 150-180 €. Eikä se FAP maksa 1000€, halvimmillaan pelkkä FAP 300 €, päälle tietty vähän sitä ja tätä, ja tunti puolitoista töitä. Että hyvät on hinnat Hyvinkäällä ;D
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pipar

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #127 : 09.02.2017, 10:00:50 »
Auto: 2008 407 SW 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti, VF36DUHZJ21711296, 205 000 km).

Autoon syttyi moottorikuva valo, ja ilmoitus " Depollution system faulty" käynnistyksen jälkeen. Ajoin sitä ennen noin 15 km, eikä ollut ongelmia, eli moottori oli ns. puolilämmin kun takaisin kaupoilta lähdin. Vikailmotuksen jälkeen auto oli kuitenkin ihan normaali, paitsi moottorikuva valo ei sammunut, eikä ilmoitus hävinny. Nyt mietinkin, että uskaltaako ajaa huoltoon asti (50 km). Pahimmassa tapauksessa särkeekö tuo vika autoa lisää? Oisko egr venttiili menny?


Jalamari 53

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #128 : 09.02.2017, 11:58:31 »
Saman ilmoituksen takia ajoin ihan huoletta 350 km takaisin kotiin. Minulla etummainen EGR venttili jumi ja aiheutti ueimmiten lämpimänä heti uudelleen lähdettäessä saman ilmoituksen ja moottorin vikavalo ei sammunut. Vikakoodien luvulla selviää tarkemmin onko kyse EGR venttiilistä.

Vikakoodien poistolla lähti pois ja ilmaantu uudellen kuumana uudelleen käynnistäessä. Koodit oli P0407 ja P1462. Ekaysta tilasin uuden venttiilin 69,9€ + rahti, Veholla olisi ollut 415€.

Haapinen

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #129 : 07.05.2017, 19:28:03 »
Auto: xxxx 407 x,x.

Pamahti sopivasti katsastuksessa ruudulle otsikon mukainen ilmoitus. Katsastusmies luki vikakoodit ja sai sieltä ulos seuraavaa "P0118: Engine coolant temperature sensor signal: Short circuit to positive or open circuit".  Pakokaasumittauksen arvot käsittääkseni olivat ok, mutta vikailmoitusta ei kuulemma saa kojetaulussa olla, joten hylky tuli. Kotona sitten renasin jäähdytysnesteen lämpöanturin liitintä ja sain ilmoituksen häviämään taululta. Täytyykö tuo vikakoodi käydä vielä erikseen huollossa kuittaamassa pois vai jääkö niistä edes mitään jälkeä johonkin muistiin? Eli voinkohan nyt hyvin mielin käydä hakemassa leiman paperiin kun moottorivikavalo on sammunut eikä enää herjaa depollution system faultia?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 693
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #130 : 08.05.2017, 14:28:41 »
Tervetuloa foorumille Haapinen, mutta ilmoittaisitko vielä auton vuosimallin ja moottorin tiedot, kiitos? Lainaus kirjoitusohjeesta:

Lainaus
- Kerro ainakin seuraavat asiat viestissä, joka käsittelee ongelmaa tai muuta teknistä aihetta:

- Ilmoita otsikossa auton mallinumero tai -nimi ja lyhyt kuvaus aiheesta väliviivalla erotettuna (esimerkiksi: 307 - Öljymäärämittarin toimimattomuus).
- Ilmoita vasta viestin alussa tarkemmat mallitiedot (esimerkiksi: Auto: 2002 307 Wagon 1,6 HDi 90 Premium Plus.).

TEMP_POISTETTAVAKSI
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).