Kirjoittaja Aihe: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)  (Luettu 39133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #15 : 08.02.2010, 20:37:43 »
Eräässä Xsara Picassossa (1.6 HDi) oli vika ruiskusuuttimen tiivisteissä eli konehuoneesta kuului pientä suhinaa tyhjäkäynnillä ja pakokaasu haisi nenään liikennevaloissa. Yhden ruiskusuuttimen tiivisteet vaihtoon (about 100 e joista osien osuus n 10 %; Veho) ja ongelma poistui.

Vika on helppo tunnistaa. Vuotava ruiskusuutin kerää juureensa mustaa töhnää/karstaa kun pakokaasu pääsee purkautumaan väärää reittiä. Eli se musta suojamuovi moottorin päältä pois ja ruiskusuuttimien juuret tarkasteluun. Töhnä on aika kovaa ja sitä voi olla aika reilusti, mahdollisesti naftasta märkänä. Lisäksi tyhjäkäynnillä konepellin alla haisee pakokaasu ja pieni supatus/suhina.


« Viimeksi muokattu: 08.02.2010, 20:44:04, kirjoittanut SamiL »
Peugeot 508 & Peugeot 607

Kaizu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #16 : 08.02.2010, 21:10:35 »
Kiitoksia. Löysinkin noita keskusteluja jonkin verran.

Varsinaisesti en löytänyt keskustelua tuosta että millainen homma olisi itse vaihtaa. Tai sitten en osannut hakea. Jos toi on noinkin edukas juttu huollossa (vai olikohan hinta / yksi suutin) niin onnistunee kohtuu helposti kait itse tehtynäkin.

Olisiko jollain antaa käytännön neuvoja tuohon suuttimien irroitukseen ja tiivisteen vaihtoon?

Täytyy kyllä taas kiitellä tätä pösö foorumia, erittäin asiallisia neuvoja on tullut tähän saakka.

Kaizu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #17 : 09.02.2010, 09:28:39 »
Löysin liitteenä olevan kuvan. Ilmeisesti tiiviste nro 9. on se joka täytyy vaihtaa vai 7.?
Kannattaako vaihtaa jotain muuta samalla?

Onkohan parempi ottaa noi syöttöputket irti tuolta osasta1. ja nostaa sitten pakettina vai päinvastoin irti suuttimesta ja löyhdytys tuolta toisesta päästä?

Jallupoika

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 192
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #18 : 09.02.2010, 11:39:48 »
Näyttäis tuo numero 7 olevan se painetiiviste, se 9 on varmaan joku kurasuojus. Kannattaa ne molemmat kuitenkin vaihtaa kun hommaan käy.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2010, 11:42:58, kirjoittanut Jallupoika »
Entiset: 405, 406 GW. Nykyinen: 207 RC

wekkuli 33

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #19 : 18.02.2010, 17:30:53 »
Auto: 2004 407 2,0 HDi 136 FAP Executive (200 000 km).

Moi

Herjannut mullekin pari kertaa, "korjaantunut" molemmilla kerroilla tankkaamalla , herja tulee, kun polttoainetta jäljellä noin kolmasosatankillinen, tai alle. Äsken mahtui tankatessa 63 litraa ja herja loppui. tietääkö joku syy-yhteyden vajaan tankin ja virheilmoituksen välillä? Asiaa korjaamoon vai tankkaus jo puolella tankilla? Pitäisi mennä vielä 40 000 km ennen lisäaineen lisäystä....

Vesku

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #20 : 18.02.2010, 20:17:07 »
Moro,
Tuttu tilanne muutamastakin eri merkkisestä autosta. Tankissa olevan siirtopumpun imuputki/suutin (vaimikäsenniminyton) on joko irti tai halki. Alkaa ryystämään ilmaa kun nestepinta vajoaa riittävän alas. Korkeapaine pumppu ei saa riittävästi tawaraa ja paine putoaa.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #21 : 20.02.2010, 16:42:37 »
Tarkoittaako tuo imuputken irtoaminen/halkeama sitä, että matka tulee katkeamaan polttoainepulaan joskus? Minulle vielä epäselvä syy-yhteys polttoaineen imuputkivian ja pakokaasun puhdistusherjan välillä.

Kun ilmaa on järjestelmässä riittävästi, niin meno loppuu. Paine järjestelmässä laskee -> ruiskutus pisaroi -> huono palotapahtuma -> Depollution Fault. Voi myös olla että takissa oleva polttoaineen siirtopumppu on laulunsa päässä, muttei vika tällöin pitäisi olla riippuvainen polttoaineen määrästä.

Kaizu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #22 : 02.03.2010, 18:49:13 »
Onkohan tuossa kuvassa ilmesesti sen commonrailin jako tukin päässä oleva anturi se paineanturi? Ei ole osa numeroa tuossa.

Tuo minun Fuel pressure low ilmo näyttäisi enemmän liittyvän kosteaan keliin.... Eli liekö jossain kosteutta?

Vai tietääkö joku muu missä tuo anturi majailee?

matjuo

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #23 : 02.03.2010, 20:05:29 »
Auto: 2007 407 2,2 HDi (45 000 km).

Yllämainittu virheilmoitus tuli esiin aivan yllättäen. Olen ajanut päivittäin työmatkaa joka on n. 80km yhteensuuntaan, moottoritietä melkein kokomatka. Vian korjaus yritys 1. ajoin n.40 km kierrokset lähemmäs 3000 tuhatta ja vauhti  110 km/h. Viankorjaus 2. Moottorinkuva ei poistunut vaikka pysäytin moottorin ja annoin kunnolla kierroksia.

Onkohan syynä se että olen käyttänyt vakionopeudensäätäjää ja kuutosvaihdetta, joten kierrokset ajon aikana ovat olleet ainoastaan vähän yli 1500. Olisikohan lääke kyseiseen vaivaan että ajelisin 5 vaihteella niin kierrokset olisivat korkeammalla ja näin pakokaasujen poisto toimisi paremmin. Ajan huomenna pösölle jos moottorin kuva ei sammu aamulla.

Muuten fiksu peli ja hyvät väännöt Onko teillä kokemusta minkälainen veturi 407 2,2 hdi on?

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #24 : 18.03.2010, 19:18:28 »
Auto: 2004 407 2,0 HDi 136.

Eilen syttyi moottorihäiriövalo ja depollution system faulty varoitus. Seuraavat vian löytyivät moottorin ECU:sta : 1. Jatkuva vika. Lisäainemäärä liian korkea. 2. Jatkuva vika EGR venttiilin piiri. Venttiilin asento liian etäällä suhteessa viitearvoon. 3. Hetkellinen vika Multiplex kauko-ohjatun herätyksen tieto epäyhtenevä. 4. Hetkellinen vika. Multiplex ei tiedonvaihtoa, BSI tai ilmastointi. 5. Hetkellinen vika. Moottorin ohjattu käynnistys ja sammutus. Käynnistys tai katkaisupyynnöt poissa tai kelpaamattomia.

Tuo EGR venttiilin vikakoodi on tullut ennenkin ja se ei ole depollution system faulty ilmoitusta laukaissut. Niin paljon vikakoodeja ettei edes tiedä mistä lähteä vikaa etsimään  ??? Kellään ideoita? Voisko olla tuo lisäainesyöttön vikakoodi, mikä on laukaissut tuon vikaindikaation?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #25 : 19.03.2010, 14:01:07 »
^ Vikakoodien nollaus ja ajoon. Jos syttyy uudestaan niin veikkaan että egr venttiili menee vaihtoon. Jos autolla on ajettu jo paljon voi olla myös FAP vaihto edessä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #26 : 19.03.2010, 22:19:18 »
^ Vikakoodien nollaus ja ajoon. Jos syttyy uudestaan niin veikkaan että egr venttiili menee vaihtoon. Jos autolla on ajettu jo paljon voi olla myös FAP vaihto edessä.
.
Vika selvisi.  :) Yritin nollata moottorin ECU:n vikakoodeja, mutta tuo depollution system faulty ei poistunut. Nollasin seku lisäainesyötönlaskurin ja varoitus poistui. Vikakoodi tuolle vialle on P1445, jonka antoi minun elmscan5 diagnostiikka kaapeli ja sen perusteella löysin googlettamalla ulkomaalaiselta keskustelu foorumilta vastaavan tapauksen ja siinä oli myös auttanut lisäainesyötön laskurin nollaus.

hannes

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #27 : 04.08.2010, 09:59:50 »
Auto: 2008 407 SW 2,0 HDi 136 (30 000 km).

Kaksi kertaa kone sammahtanut kesken ajon ja ko. ilmoitus sekä moottorin kuva. Ensimmäistä kertaa edelsi pientä tasaista nykimistä varmaan kymmenen kilometrin ajan. Toisella kerralla myös ESP meni pois päältä. Kummallakin kerralla vikavalo häipyi muutaman tunnin kuluttua itsestään.

Muutaman kerran pysäytettäessä auton ympärillä vahva palaneen kumin tai kuumenneiden jarrupalojen käry (ei kuitenkaan tullut jarruista). Ajotyyli suht. rauhallinen (ei mikään pappistyyli kuitenkaan) ja paljon vakionopeussäädin päällä (kierrokset yleensä alle 2000).

Auto on ajoltaan hieno, mutta tuommoisia koodeja viitsisi jatkuvasti lueskella. Menossa pajalle Tampereelle ensi tiistaina.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #28 : 04.08.2010, 11:29:54 »
^ Hiukkaspoltto epäonnistunut. Mahdollisesti liian lyhyttä ajoa tai lämmöt eivät nouse riittävästi tai auto sammutettu kun poltto alkanut. Kovaa ajoa ja kierroksia  (yli 3000 rpm) että lämmöt nousevat riittävästi ja poltto onnistuu. Polton huomaa yleensä releen naksahduksesta ja hetkellinen kulutus nousee muutamalla litralla normaalista hetkellisestä kulutuksesta. Hiukkaspolttoon voi kuulua pieni nykiminen ja tuo kuumentuneen haju. Hiukkaspoltto kestää n. 5-10km. Tuona aikana pidä kierrokset korkeammalla kuin yleensä, että lämpöä riittää polttoon.
Peugeot 508 & Peugeot 607

hannes

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #29 : 04.08.2010, 14:13:52 »
Kuulostaa jotenkin loogiselta, mutta... Viimeksi ajelin kesähelteellä noin 350 km pääasiassa tuommoista 110 km tunnissa eli lievää ylinopeutta. Muutama pikkukaupunki ja pysähdys välillä. Lämmöt normaalit (talvella kyllä käy kylmänä, mutta kuulemma kuitenkin normaalin rajoissa).

Kutosvaihde on kyllä turhan pitkä, mutta ei oikein vitosellakaan viitsisi ajella pidempiä pätkiä.

Ohjekirjassa ei mielestäni ole erityiseen hiukkaspolttoon annettu suosituksia. Eikä myyjän taholtakaan ole semmoista esitetty. Hyvä olisi, jos esitettäisiin.

Tietokoneen ilmoittama kulutus on 6 litraa tasan; siihen sisältyy vain vähän kaupunkiajoa. Taitaa olla linjassa valmistajan ilmoittaman kanssa.

Kuinkahan monta dpf:a hiukkaspuhdistin sietää, vai vahingoittuukohan se tuommoisesta ollenkaan.