Kirjoittaja Aihe: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)  (Luettu 40273 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #45 : 12.11.2010, 14:07:14 »
Ei voi olla huomaamatta. Ensin rele napsahtaa ja sitten kulutus nousee.
Peugeot 508 & Peugeot 607

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #46 : 12.11.2010, 14:15:57 »
ei 407:ssa ainakaa napsahtele mitään releitä, eikä kulutuskaan NIIN dramaattisesti nouse että sitä huomaisi.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 974
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #47 : 14.11.2010, 07:12:12 »
Joo 407:ssa ei kuule releiden naksumista, eikä polttoa ole todellakaan helppo huomata. Kolmesatasissa on ihan eri juttu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 430
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #48 : 14.11.2010, 10:13:12 »
En oo kyllä kuullu ton 308:n kanssa kertaakaan releen napsumisia, enkä seuraa hetkellistä kulutustakaan  ;D
Oletettavasti se on kuitenkin muutaman kerran polton tehnyt. Samanlaista pientä nyhtämistä tulee ajoittain samanlailla kuin 407:n kanssa, oletan että poltto on tapahtunut silloin.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #49 : 14.11.2010, 10:58:46 »
Mulla on ainakin niin hiljainen tuo 308, että kuuluu releen napsahdus. Ja pa kulutuksesta huomaa selvästi koska poltto menee päälle esim. 90km/h nopeudessa hetkellinen kulutus on 3,0-4,0 litraa, niin kulutus nousee tuosta parilla litralla. Lisäksi jos ajaa hiljaa, niin käyntiääni on erilainen ja jos pysähtyy polton aikana liikennevaloihin, niin tulee sellainen kuumentuneen haju. Jos poltto jää kesken, niin flekti jää hetkesi pyörimään. Lisäksi moottorijarrutuksessa polton aikana kulutus ei mene nollaan vaan jää jotain 1,8..2,0 litraan.
Peugeot 508 & Peugeot 607

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #50 : 18.02.2011, 19:41:51 »
Auto: 2006 407 Coupe 2,7 V6 HDi (DT17).

No johan tuo uusin hankinta viikon kestikin. "Depollution system Faulty":ä puskee täälläkin. Onneksi on suomi liikkeestä hankittu niin virhevastuu yms voimassa, mutta mikähän mahtaa olla syynä?

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #51 : 18.02.2011, 20:45:15 »
Mitä antaa tiedoksi noille vioille kun painat f6 nappia.

prlk kerkesin jo hätäsenä nollaamaan koodit enkä sittemmin ole käynyt ajelemassa, ainakaan ei tyhmäkäynnillä palauttanut koodeja. Pitää huomenna heittää lenkki ja katsoa palaavatko koodit, ja sitten katsoa tarkemmat tiedot.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #52 : 21.02.2011, 23:03:10 »
Katso bsin vikaloki. Siellä näkyy kaikki viat ihan alusta asti.

Tänään oli taas heti aamusta puskenut depollution fault läppää + vikavaloa. Eli ilmamäärä etu ja takasylintereiden välillä ei täsmää. 3 kertaa nyt kaikkinen tullut tuo ilmi, ja joka kerta se tekee sen heti (alle 100m ajolla) käynnistyksen jälkeen, ei kertaakaan ole tullut ajon aikana. Voisikohan olla kyse ihan jostain jäätymisestä?

Oli välissä siis 2 oireetonta päivää joina autolla ajettiin ~200 km.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #53 : 02.03.2011, 13:41:09 »
Auto kävi pp-autossa hutkittavana ja egr venttiilin vika ois mitä ilmeisemmin kyseessä, sen(niitten) vaihtohan on tuohon kutoskoneeseen halpaa ja nopeaa  ;D
Eli vääntöä myyntiliikkeen kanssa tiedossa.

LynxRc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #54 : 25.04.2011, 21:37:03 »
Auto: 2007 407 SW 1,6 HDi 110 (112 000 km).

Tuli kans toi "depollution systems faulty" kesken ajon ja nyt näyttäis et aina ku käynnistää auton niin se heittää ton ilmoituksen. Vaikuttaako, että antoi samalla myös "direction(s) sensors faulty" (oliko se nyt sensors vai systems) jotenkin tohon ensimmäiseen ilmoitukseen? Mikäköhän tossa hdi:ssä vois aiheuttaa ton? Olisko mahdollisesti johtoliitoksissa jotain vika mahdollisuutta? Kai se tarttis käyttää vikakoodien luvussa joka tapauksessa. Mut jos jotain vinkkiä sais hiukan etukäteen.
Leijonia oli talossa lemmikkeinä kolmekin...
Ex-Boxer 2,5tdi -99,Ex-406 2,0hdi -02
Emännällä 407sw 1,6hdi -07
Maastopyöräkin Peugeot -90
Nyk. Trafic 2,5dci -07

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 713
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #55 : 25.04.2011, 21:54:10 »
Olisi kiva auttaa, mutta tuo tekninen luomus kertoo vikansa parhaiden koodeilla. Voi olla easy tilapäinen bugi ja poistuu kuittaamalla tai anturivika (lotolla). 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

temppe407

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #56 : 23.05.2011, 20:25:36 »
Auto: 2004 407 1,6 HDi (n. 160 000 km).

Syksyllä 2010 tapahtunutta.

Meikäläisen tarina ostin kyseisen auton viimesyksynä autoliikkeestä koeajossa kaikki ok. Mutta sitten ku ensimmäinen pidempi ajomatka yli 100km alko motarilla pukkaamaan tuota Depollution system faultya. Ilmotuksen sai häviämään kaasuttelemalla vähän reilummin niin seuraavan käynnistyksen yhteydessä ei enää pukannu ilmotusta. Noh koska auto oli juuri ostettu otin tietenki myyjään yhteyden joka käski kääntymään Automaan puoleen. Automaalla vaihdettiin sitten hehkutulpat, polttoaine takinkorkin asennon tunnistus anturi ja ahtopaine anturi (en oo tosta viimisestä satavarma). Noh heti lähdettyäni pois automaalta lähdin ajamaan motarille niin eikö sieltä pukannu taas samaa Depollution system faulty herjaa. No auto takas Automaalle arvioitavaks tuomio oli Turbo vika korjaus kustannukset ois ollu toista tonnia. Turbo ei ollu kokonaan rikki mutta siivet ei ilmeisesti enää kääntyneet niin ahtopaineet oli pielessä välillä joka johti tuohon herjaan. Päädyttiin lopulta kaupan purkuun tässä tapauksessa.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #57 : 25.06.2011, 21:44:31 »
Unohtu tänne tuo raportoida että mikä autossa oli vikana.

Eli 407 Coupe 2.7 V6 HDI. Depollution system faulty, ja vikakoodeina ilmamassamittareiden liian suuri ero.

Vika:
Toisen ahtimen (tässä tapauksessa takimmaisen) Sähkösolenoidin joka säätää ahtimen siipikulmaa säätömekanismi oli rikki.
Korjauksen hoiti http://www.arcticperformance.fi jolloin selvittiin ahdinta vaihtamatta.
Uusi ahdin olisi maksanut 1900eur, joka olisi ollut täysin "hukka" investointi, vaikka nyt korjaus menikin auton myyneen liikkeen piikkiin.
Ahdin oli muuten kuitenkin priima kuntoinen, työtuntejahan tuossa on järkyttävästi koska taaimmaiselle ahtimelle käsiksi pääsy vaatii suunnilleen "kaiken" purkamisen edestä.

TEMP_ARKISTOON

Juho

  • Vieras
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #58 : 23.02.2012, 12:39:57 »
Auto: 2008 407 SW 1,6 HDi (150 000 km).

Kys. koodi ilmestyi 148tkm , menee välillä pois ja palaa kohta takaisin. Auton kulkemisessa ei mitään muutosta. Huoltamossa luettiin viikakoodit ja EGR-venttiili menee vaihtoon, merkkiliikkeen hinta 630eur asennuksineen (~450eur pelkkä venttiili). Olin jo suunnittelemassa irrotus/puhdistusta tai Motonet yms vaihtoehtoa (299eur), kun sain kun sainkin korjauksen menemään takuun piikkiin. Onnen päivä.

Sitä vaan, että on muutes jo toinen EGR-venttiilin vaihto, 1. vaihdettiin syksyllä 2009 (50 tkm).  Mutta ei kuulema ole tyyppivika, ja että ajotavallakaan (moottoritie 120km päivässä) ei ole mitään tekemistä rikkoutumisen/likaantumisen/nokeutumisen kanssa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
Vs: 407 - Ilmoitus "Depollution system faulty" (HDi)
« Vastaus #59 : 23.02.2012, 14:01:15 »
1.6 Hdi, Valeon tekemä EGR, motonet 299,- / Veholla sama osa 250,-
Kannattaa muuten päivitää moottorinohjainyksikköön uusi ohjelma. 2008 malleissa oli joku bugi egr jutulle softassa. Yleensä EGR venttiili kestää 1.6 hdi koneessa n. 120tkm, jotkin päässeet jopa 180tkm ja sitten tulee vikailmoitus.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2012, 14:04:38, kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 508 & Peugeot 607