Auto: 1997 406 1,8.
Vaimon 406:n nivelen vaihdossa meni pari tuntia, auto ylös, rengas irti, jarrusatula, jarrukehto ja jarrulevy irti. Jousipuristimilla tarvittava määrä jousta suppuun (ei välttämätöntä mutta jää turha punnertaminen pois), vanhan nivelen mutteri irti ja pajavasaralla kopautus nivelen kartion kohtaan tai nivelen irroitustyökalua käyttäen irroitus ja etutolpan nosto alatukivarresta pois. Nivelen suojapelti lähtee irti nätisti terävällä ruuvimeisselillä tai tuurnalla vasaraa apunakäyttäen naputtaen irti, pikkurälläkällä lähtee hiomalla varovasti pieneksi kuluneella katkaisulaikalla lukitukset nivelen juuresta pois. Tuurna nivelen vääntöhahloon ja muutama kunnon lyönti vasaralla että herää irti, sitten isot putkipihdit kiinni ja voimakas rykäisy niin irti on.
Uusi nivel paikalleen kuparitahnan kanssa, kiristys, lukitukset lyödään koloihin tylsää tuurnaa sekä vasaraa käyttäen. Suojapelti paikalleen, lukittuu tylsää tuurnaa ja vasaraa käyttäen nivelen vääntökolihin, itse laiton lisäksi lujaa laakerilukitetta hätävarjalun liioitteluksi (kikkailua).
Etutolpan nosto alatulivarteen, mutterin kirisys, sitten vaan loput kikkeet kasaan ja homma oli siinä.
PS. tarvittaessa irroituksessa voi antaa lämpöä tai hitsata mutterin nivelen päähän sekä käyttää pulttipyssyä apuna irroituksessa, mutta tällä kertaa onnistui ilmankin vaikka oli tehtaan asentama tuo vanha nivel...