Kirjoittaja Aihe: 407 - Madaltaminen  (Luettu 8286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaipuu

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #30 : 26.02.2015, 19:15:03 »
Höh! oliskos tuuballa kuvaa vielä tuosta madallus/19" kombosta kun ei ainakaan mulla näy missään :(

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #31 : 28.02.2015, 15:41:33 »
Kappas, jostain syystä ei kuvalinkit pelaa, no laitetaan uusia :P




^Tuosta näkee hyvin korkeuseron vakio Coupen ja farkun välillä. Kuva muuten otettu Calaisista, taustalla näkyy Eurotunnelin terminaali :)


Kuvissa siis vanteet suoraan ilman spacereita, rengaskokona osassa 225/40-19 ja ainakin tuossa Calaisin kuvassa 245/40-19, sillä sai vähän koteloa täydemmän näköiseksi, rengasta mukavammin kaarelle ilman spaceria ja nopeusmittarikin näyttää just eikä melkein oikein.

Tässä vielä räpsy vakio talvivanteilla ja oikean kokosilla renkailla :P




^Mielestäni tuo keula on pudonnut aika reippaasti vuoden aikana alaspäin, taitaa olla aikapaljon alempana kuin 30mm, ajettavuuteen on tehnyt sen että keula on aika löysä töyssyissä, mutta kulkee kyllä junan lailla ja semmonen 80km päivässä edelleen tulee ajeltua huonolla asvaltilla. Jääpolanteissa pitää olla varovainen ettei apurungosta tule tiehöylää ja tulipa huomattua ettei pinta-asenteiselle saksinosturille ole asiaa ilman lankkuja  ;D Noh, elämä on valintoja  ::) Takapäätä pitäisi saada pari senttiä alemmaksi niin olis koko koppa balanssissa, se on tulossa lähiaikoina työn alle.

Ja tässä pari räpsyä kun sovitin noilla 225 -kumeilla 20mm spacereita väliin:

« Viimeksi muokattu: 28.02.2015, 15:53:53 kirjoittanut Tuuba »

kaipuu

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #32 : 04.03.2015, 17:46:10 »
Kiitoksia kuvista, antoi hiukan perspektiiviä asiaan :) Harmin paikka kun 407:kaan ei edullisempia säädettäviä alustoja, tai no ainut mihin olen suomen puolelta törmännyt olisi d2 satsi karvan alle tonnin hintaan ja menee turhan kallliiksi. Nuo kaaret imee kyllä helposti nuo 19" ja vähän niinkuin epäilinkin niin 18" on turha miettiä jos ja kun pelkät jouset tulee alle, ei mun mielestä näytä oikein miltään ja wheelgäppikin ihan törkeä :o

Lisätty:  Miten muuten kun noita jousisarjoja selailin niin meneekö tosiaan 1.8,2.0,2.2 ja 1.6hdi sama jousisarja?
« Viimeksi muokattu: 04.03.2015, 18:11:12 kirjoittanut kaipuu »

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #33 : 04.03.2015, 21:53:09 »
Niitä oli Eibachilla muistaakseni kahdella eri etuakselimassalla ja 2.2 HDi, 2.7HDi ja 3.0 V6 oli sillä isommalla massalla. Semmonen tänki piti olla mutta hieman epäilen, meinaan tuo keula on aika paljon alempana kuin -30mm.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #34 : 04.03.2015, 21:53:41 »
Mistä oot löytäny Coilit 407:aan???? Äkkiä linkkiä tänne!

kaipuu

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #35 : 05.03.2015, 16:41:43 »
modificarssilla muistaakseni näytti olevan. Paas tilaten ;)

kaipuu

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #36 : 18.04.2015, 06:44:51 »
Auto: 2007 407 SW 1,6 HDi.

Noniin, nyt olisi aika laittaa nuo madallusjouset paikoilleen. Ensi vilkaukselta auton alle ei näyttänytkään aivan samalta 2h työltä kotitallissa kun tottunut noihin vanhempiin vaggilaisiin laittamaan. Eli mitä täytyy purkaa mistäkin, tällä vältyn ihmettelyltä ja homma sujuu jouhevasti. Just varmaan ::)

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #37 : 20.04.2015, 23:15:11 »
Tässä oikeastaan aika tyhjentävä vastaus, kato nää videot läpi  :)
https://www.youtube.com/watch?v=24sISbdfdAk    ETUPÄÄ
https://www.youtube.com/watch?v=qAfAK5AfYQQ TAKAPÄÄ

Ei se paha rasti ole, takapään tolppien takaisinlaitossa voi yksin tulla hiki, ainakin itelläni tolppa on vapaana ollessaan n. 15mm liian pitkä ja sitä pitäisi saada jollain painettua kasaan että saa alapultin kiinni, tukivarsissa kun ei vara piisaa painaa olkavartta alaspäin. Madallusjousillakin homma oli yhtä tuskainen, mutta kun lyhensin takajousta tässä viikko sitten, homma helpottui.

Tässä muuten kuva kun vähän "säädin" takapäätä, nyt on balanssissa mielestäni: (kylmästi siis katkaisin kierroksen takajousen kasassa jatkuvasti olevasta päästä)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #38 : 21.04.2015, 21:26:35 »
Siisti on ja tuohan alkaa pikkuhiljaa olemaan tontissa.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #39 : 22.04.2015, 06:15:22 »
Juu, oikein ei enempää tekisi mieli pudottaa, nytkin mökkitiet käy jo pohjamuovin päälle  :P
Toki tuossahan on nyt rengastuksena 245/40-19, eli se vähän huijaa renkaan ja lokasuojan väliä pois, pyörä kun on vakiota n. 8mm korkeampi säteeltään. Mutta näyttääpä nopeusmittari just eikä melkein oikein.  ;)

PeikkoMuumi

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #40 : 11.03.2016, 06:30:58 »
Mulle ei selvinnyt ketjusta selkeästi, eli mitä toimenpiteitä aktiivialustainen 407 vaatii, jos autoa madalletaan pelkällä madallusjousi-sarjalla?  ::)
Onko se edes ylipäätään mahdollista?

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #41 : 11.03.2016, 18:36:59 »
On se mahdollista sinänsä, RAKENTEELLISTA eroa ei ole, eli tolpat on fyysisesti samanlaiset, se jäykkyyssäätö vain puuttuu. Kuitenkin kyllä voi olla ihan hyvä vaihtaa normi-iskarit jousien kanssa, ne ei kamalan kalliit ole ja vanhat orkkisiskarit ei varmasti toimi matalempien jousien kanssa. Kokemuksen syvä rintaääni, ei tosin 407 kohdalla, olen oppinut läksyni jo ennen sitä.