Ei ilmastointia (ei kiristinrullaa):307 (1. mallisarja), laturi, INJECTION TU AND WITHOUT AIR CONDITIONING307 (2. mallisarja), laturi, TU5JP4 INJECTION AND WITHOUT AIR CONDITIONINGKiristinmekanismin osat:
5708 92, ALTERNATOR SLIDE, CRANKCASE ALUMINIUM (vain 1. mallisarja)
5708 94, ALTERNATOR SLIDE, CRANKCASE ALUMINIUM (vain 1. mallisarja)
5708 93, ALTERNATOR SLIDE, CRANKCASE CAST IRON (1. ja 2. mallisarja)
5708 95, ALTERNATOR SLIDE, CRANKCASE CAST IRON (1. ja 2. mallisarja)
5708 96, TENSION LUG (1. ja 2. mallisarja)
Tässä mallissa ei ole kiristinrullaa, vaan hihnan kireyden säätö hoidetaan liikuttamalla laturia säätömekanismin pulttia pyörittämällä.
1) Löysää ensin laturin kiinnityspultteja (yhteensä neljä ylhäällä ja alhaalla), jotta säätömekanismi voisi liikuttaa laturia.
2) Kierrä laturin alaosassa, edestä päin katsottuna oikealla puolella olevan säätömekanismin pulttia säätääksesi hihnan kireyttä laturia liikuttamalla.
3) Löysää hihnaa sen säätömekanismin avulla sen verran, että saat vaihdettua hihnan.
4) Kiristä hihna siten, että se painuu pisimmän sivunsa puolivälistä peukalolla kohtalaisella voimalla painettaessa n. 5 mm. Liian löysä hihna luistaa ja liian kireä saattaa puolestaan aiheuttaa laturin hihnapyörän laakeroinnin ennenaikaisen kulumisen.
5) Esikiristä laturin kiinnityspultit (kiristysmomentti 10 Nm).
6) Pyöritä moottoria 2-4 kierrosta kampiakselin hihnapyörästä pyörittäen.
7) Tarkista hihnan kireys ja säädä se tarvittaessa uudelleen.
8) Kiristä laturin kiinnityspultit lopulliseen kireyteensä (kiristysmomentti 40 Nm).