Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)  (Luettu 31525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karij

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #165 : 06.02.2017, 22:22:43 »
Edellisen pakkasjakson aikana itsellä samanlaisia kokemuksia.Ominaisuudeksi ounastelin kunnes eräänä aamuna oli lämmittänyt mutta herjasi sähköistä seisontajarrua eikä käynnistynyt.Akku oli tyhjä illalla ilma noin nolla astetta aamulla 20 miinusta.Eli oletettavasti sinullakin akun varaus matala ja näin ollen ei anna kytkeä webastoa.Itse ajan 26km ja stop päivällä satunnaisesti muutama kilometri ja jälleen kotiin se 26km ja lämmitystä webastolla molemmissa päissä ajon aikana penkin lämmitystä radion kuuntelua ja lämppärin puhallin tietenkin päällä kuten ajovalotkin.Akku vaan ei lataudu tuollaisella ajosuritteella.Latailemalla akkua silloin tällöin akkulaturilla olen saanut ajastimen toimimaan joka kerta niin kuin sen omine vajavuuksineen tuleekin toimia.Josko tässä selitys sinunkin  kohtaamiin ongelmiin.

downtime

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #166 : 07.02.2017, 08:36:18 »
Vaan ku webaston käynnistys temppuilee ilman, että webastoa on sammutuksen jälkeen käytetty tai ajastuksia asetettu ja temppuilu on hyvinkin satunnaista, kuitenkin useamman kerran viikossa.

Eipä ihan tuosta sinun tekstistäsi tuo selvinnyt alunperin mitä kirjoitit.

Lainaus
Onkos muilla temppuillu webaston ohjelmointi niin, että immediate lämmityksen ku laittaa, niin näyttöön ei tule vahvistusta lämmityksestä, eikä näin ollen webasto lähde päälle. Jos auton käyttää hetken käynnissä, saa sen jälkeen webaston normaalisti päälle


masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 307
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #167 : 07.02.2017, 09:50:49 »
Itse en käytä ajastusta. 15Min ennen lähtöä käyn laittamassa webaston päälle "immediate", vai mikä se oli. Kun saavun ohjaamoon sammutan webaston käynnin. Punainen valo lakkaa vilkkumasta "painikkeessa". Auto käyntiin ja kovaa ajoa. Vähän tuossa on kyllä kikkailua, mutta sen kanssa pystyy elämään. Arvostaisin kyllä kovasti, jos webaston saisi suoraan käyntiin pelkällä webastokytkimen painalluksella ilman ajotietokoneen näytön kanssa kikkailua...
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 338
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #168 : 07.02.2017, 09:55:31 »
Ei muuta kuin laitat kytkimen sille. Sen jälkeen ei tarvitse enää ajotietokoneen kanssa kikkailla, etkä tosin voikaan kun se alkuperäinen ajastin pitää silloin disabloida (ellei kikkaile hieman monimutkaisempaa kytkentää). Samalla kytkimen asentamisen vaivalla sinne tosin jo sitten laittaa kyllä kellon, kauko-ohjaimen tai vaikkapa GSM-ohjaimen.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 338
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #169 : 07.02.2017, 16:34:00 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure

Tietääkseni ainakin ennen 17. joulukuuta 2013 valmistetuille 2.0 HDi 508:lle on tullut BSI:lle ja ECUlle päivitykset, jotka parantaisivat Webaston toimintaa esilämmityksessä. BSI:n versio lienee 111.43. Parannukset liittyvät ilmeisesti lähinnä siihen, että matkustamo lämpenisi paremmin. En tiedä olisiko samalla järkevöitetty tuota Webaston toimintaa muutenkin.


Nyt tässä on tullut tovi käytettyä Webastoa BSI:n ja ECU:n päivitysten jälkeen. On tuohon toimintaan tullut joitain muutoksia.
1. Sisätilanpuhallin ei lähde heti päälle kun Webaston laittaa päälle, en ole seurannut tarkemmin onko tässä aikaviive vai mitataanko jäähdytinnesteen lämpötilaa. Veikkaan jäähdytinnesteen lämpötilamittausta.
2. Webastoa voi nyt laulattaa yli 30 minuuttia, en ole kuitenkaan kokeillut yli 45 minuutin käyttöä
3. Webasto suostui käynnistymään heti auton sammutuksen jälkeen uudestaan, vaikka Webasto oli käynnissä kun käynnistin auton (Tämä on joissain malleissa toiminut jo aiemminkin näin, tässä yksilössä ei)

Edelleen kuitenkin auton käynnistysten välissä Webastoa voi käyttää vain kerran. Lämpenemisessä en ole radikaalia muutosta huomannut, mutta toiminta on nyt ainakin fiksumpaa, kun ei ala jäähdyttää koppia heti Webaston käynnistyessä. Samalla tuo säästää akkua kun ei huudata kokoaikaa sisätilanpuhallinta ja jäähdytinneste tietenkin lämpenee nopeammin, kun kennon läpi ei puhalleta koko ajan kylmää ilmaa. Teoriassa ainakin pitäisi olla siis parempi toiminta, riippuen sitten vaan siitä onko tuossa puhaltimenohjauksessa aikaviive tai esim. tuo jäähdytinnesteen lämpötilaraja.

Ohjaan Webastoa REMUCilla. Auton oma ajastin on disabloitu, mutta auto (BSI) hoitaa silti lämmityslaitteen ja Webaston ohjaamisen (eli REMUCilta syötetään ainoastaan 12V käsky BSI:lle ja muu hoituu auton puolesta).

BSI:n versio ennen päivitystä oli 100.50 (ladattu 4.1.2013) ja päivityksen jälkeen 121.90 (ladattu 25.1.2017).
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89