Kirjoittaja Aihe: 807 - Hiukkassuodatin (HDi)  (Luettu 3457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

riklasil

  • Vieras
807 - Hiukkassuodatin (HDi)
« : 15.02.2012, 12:05:58 »
Auto: 2004 807 2,2 HDi FAP.

Seuraavanalainen case. Ilmoitti, että partikkelifiltteri tukossa, lukittu. Otettu irti ja tehty filtteriin aukkoa rautakangella täältä löytyneen hyvä ohjeen mukaisesti. ; ) Nyt, kun vein auton Pösö-huoltoon filtterin kokonaan eliminoimiseksi ja vikakoodien poistamiseksi sanovat, ettei onnistu, kun on EHKÄ mennyt paineanturi rikki, kun eivät pääse ohjelmoimaan filtteriä pois. Anturi kuulema maksaa 300 e... Onkohan tuo noin? Mikä neuvoksi?

hhautakangas

  • Vieras
Vs: 807 - Hiukkassuodatin (HDi)
« Vastaus #1 : 16.02.2012, 22:46:35 »
Auto: 2003 807 2,0 HDi.

Mistä olet tuollaisen ohjeen löytänyt?

Mulla meni kanssa hiukkassuodatin tukkoon ja on tonnin homma vaihtaa uusi. Itse en taida tuota rei'ittämistä kuitenkaan tehdä, vaan täytynee kiltisti maksaa viulut. Oli kuulemma myös joku EGR-venttiili huonosti toimiva, joten sekin pitää vaihtaa (300 e).

Halpaa lystiä tuo dieselautoilu nykyään. Justiin lisättiin dieselin lisäainetta 300 e edestä ja ihan riittävästi muitakin juttuja. FAP:n vaihtoväli on kuulemma noin 120 tkm ja yli 130 tkm on viimeisestä vaihdosta, joten ihan peruskauraa näyttää olevan. FAP:n kustannukset ovat kuitenkin sitten melkein sentin kilometriltä eli aika merkittävä lisäkustannus. Taitaa tulla halvemmaksi ajaa bensakoneella.

riklasil

  • Vieras
Vs: 807 - Hiukkassuodatin (HDi)
« Vastaus #2 : 17.02.2012, 09:18:57 »
Se ei näköjään ollutkaan tältä, vaan naapuripalstalta:
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=8237&p=78001&hilit=fap+huolto#p78001
Kun alkoivat Pösön huollossa vaikeroimaan, että tästä on varmaan mennyt paineanturi ( 300 eur) ja sitä lientä olisi pitänyt laittaa...otin yhteyttä todella ammatimaiseen dieselhuoltoon ja laittoivat uuden moottorinohjausohjelman ja samalla vikailmoitukset pois. Nyt muuten kulkee: 160 heppaa ja 390 Nm vääntö. Tod. näk. myös polttoaineen kulutus tippuu, kun ei hiukkassuodatinkaan enää ahdista. :D

posofaniniko

  • Vieras
Vs: 807 - Hiukkassuodatin (HDi)
« Vastaus #3 : 27.01.2013, 22:01:41 »
Auto: 2003 807 2,0 HDi.

Mistä olet tuollaisen ohjeen löytänyt?

Mulla meni kanssa hiukkassuodatin tukkoon ja on tonnin homma vaihtaa uusi. Itse en taida tuota rei'ittämistä kuitenkaan tehdä, vaan täytynee kiltisti maksaa viulut. Oli kuulemma myös joku EGR-venttiili huonosti toimiva, joten sekin pitää vaihtaa (300 e).

Halpaa lystiä tuo dieselautoilu nykyään. Justiin lisättiin dieselin lisäainetta 300 e edestä ja ihan riittävästi muitakin juttuja. FAP:n vaihtoväli on kuulemma noin 120 tkm ja yli 130 tkm on viimeisestä vaihdosta, joten ihan peruskauraa näyttää olevan. FAP:n kustannukset ovat kuitenkin sitten melkein sentin kilometriltä eli aika merkittävä lisäkustannus. Taitaa tulla halvemmaksi ajaa bensakoneella.

Ebaysta löytyy: FAP 12 kk takuulla about 230 € ja EGR (Febi merkkisenä) noin 120 € toimitettuina. Eivät ne enää ole niin tolkuttoman kalliita. Itse en näillä hinnoilla lähtisi tekemään reiitämisiä tai muita poppakonsteja. Puhdas ympäristö on meidän kaikkien etu. Lisäksi oikeilla ajotyyleillä FAP it kestävät jopa yli 350 tkm joten FAPin 120 tkm vaihtoväli on täysin puppua.

plagu

  • Vieras
Vs: 807 - Hiukkassuodatin (HDi)
« Vastaus #4 : 09.03.2013, 23:25:41 »
Merkkihuolto ei tee, mutta fapin saa kyllä ohjelmoitua pois moottorinohjaimsesta. Lisäksi se pitää kytkeä bsi:stä pois päältä.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 807 - Hiukkassuodatin (HDi)
« Vastaus #5 : 09.03.2013, 23:35:50 »
FAP:n voi pestä esim. Liqui Molyn vehkeillä, noita ollaan muutama jo tehty hyvällä menestyksellä. Hintaluokka parisataa.