Huolsin kesän aikana paria kohtaa ja tutkin antureita. Nyt tällä viikolla pakkasten alkaessa sama vaiva on taas edessä. "Auto" asennossa puhallin pyörii pienimmällä nopeudella eikä lämpöä tule kabiiniin vaikka moottori on kuuma. Puhallustehoa voi lisätä manuaalisesti, mutta sitten taas suuttimista tuleva lämpötila laskee.
Ulkolämpötilan raja-arvo lienee kutakuinkin miinus kolme astetta, jolloin vielä tarkenee ja "Auto" ohjaus toimii. Testasin eilen auton käyttäytymistä erilaisissa lämpötiloissa. Aamulla - 22 astetta ja kun koneen saa lämpimäksi, niin automatiikka ei ohjaa ollenkaan. Käsisäädöllä lämmöt täysille ja puhallustehoa manuaalisesti nopeammalle saa lasit osin sulaksi, mutta autossa ei silti vielä tarkene. Iltapäivällä testi siten, että auto oli tallissa kolme tuntia ja paikat sulivat. Kun moottori lämpisi, niin kaikki toimi ihan OK ja lämpöä riitti. Illalla, kun auto taas jäähtyi pihalla, niin eipä enää toiminutkaan.
Tänään otin taustapeilin vieressä olevan sisävaloyksikön irti ja irrotin kokonaan virroista sen pikkupuhaltimen, joka sekoittaa anturille ilmaa. Pikkupuhallin pyöri kyllä normaalisti, mutta aloitin testauksen tästä. Lämmityslaitteen automatiikka ei siitä seonnut, ja puhallusteho kasvoi selvästi moottorin ollessa kuuma. Oireena on silti hidas reagointi ja puhallinnopeuden seilaaminen. Auto lämpisi myös paremmin, mutta ei tarpeeksi. Mikä muu anturi ohjaa sisälämpötilaa? Lämpökytkin on ollut kokoajan täysillä. Testasin myös servomoottoreiden toiminnan ja äänen perusteella ne toimivat, koska lämpötilaa muutettaessa moottoreiden ääni ja läppien liike kuuluu.