Kirjoittaja Aihe: 508 - Varapyörä  (Luettu 1746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 847
508 - Varapyörä
« : 02.11.2012, 17:06:27 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 FAP GT (automaatti).

Sen verran kokemusta vararenkaan tarpeesta, että sellainen täytyy tuohon 508:iin hankkia, kun ei tuohon sellaista mukana tule ja itsellä ei siihen enää ollut mahdollisuutta vaikuttaa. Service boxista kun vertaa, niin varapyörän kanssa ja ilman sitä toimitetuissa on sen verran eroa eri pikkuosissa, että ei ole mitään järkeä hankkia kaikkia noita osia varaosina. Jaksoin laskea vähän päälle 700 euroon asti, kunnes totesin toisenlaisen strategian olevan tarpeellinen. Äänieristeet vararenkaalliseen voi askarrella itsekin edullisemmin ja samalla vielä parantaa äänieristystä alkuperäisestä. Tunkki, pyöränmutteriavain ja muut pikkuosat löytyvät joko itseltä tai muuta kautta edullisemmin.

Toki tuonne voisi laittaa kesä-/talvirenkaan mukaan vararenkaaksi, mutta ei oikein viitsisi laittaa aluvannetta naamapuoli alaspäin tuonne ja toisinpäin laitettuna koko renkaan sisään jäävä tila jäisi hyötykäyttämättä. Siispä olen sitten etsiskellyt tuonne sopivaa varapyörää, toistaiseksi aika heikoin tuloksin. Merkkiliikkeen kautta laitoin kyselyn, mitä orkkisvarapyörä koossa 135/80R18 104M maksaisi.

Jos jollain on vinkkiä missä muissa pösöissä tuon kokoinen varapyörä on tullut mukana, niin mielellään otetaan tieto vastaan. Samoin, jos jollain on ylimäärinen tuollainen sopivalla pulttijaolla (5x108) ja ET:llä, niin kohtuullisella hinnalla voisin olla kiinnostunut. Oikeasta ET:stä en tiedä, mutta hurja sen täytyy olla, jos alkuperäisen 235/45R18 -kokoisen renkaan ET on 42, niin tuon kai pitäisi olla jossain 92 paikkeilla. No en tiedä miten tuo pitäisi laskea, mutta kuvien perusteella alkuperäisen varapyörän keskiö on ulompana kuin renkaan ulkosivu.

Toisaalta kai tuonne jonkun 215/55R17 -kokoisen renkaankin voisi mukaan pakata. Eikös tuossa sellainenkin mahdu pyörimään edessä ja mahtuu takaluukkuun. Löytyisikin varmaan helpommin. On toki vähän painavampi verrattuna tuohon "tilaa säästävään".
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 665
Vs: 508 - Varapyörä
« Vastaus #1 : 02.11.2012, 18:05:42 »
Hmm.. Taitaa joutua uusimaan tavaratilan verhoilun jos haluaa varapyörän sinne tavaratilaan, jos auto on tullut kompura/paikkapullolla.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 847
Vs: 508 - Varapyörä
« Vastaus #2 : 02.11.2012, 18:39:32 »
Vain pohjalla näkyvän verhoilun alapuoliset "äänieristeeksi" nimitetyt verhoilut pitää vaihtaa. Ylin kerros eli näkyvä pohja on ihan sama kummassakin vaihtoehdossa. Periaatteessa voisi saksia osan siitä pohjaa vasten olevasta muotoon prässätystä huovasta, mutta ehkä helpompi laittaa sinne uudet ja säilyy sitten alkuperäiset ehjänä. Varapyörän sisäänkin voi tehdä pyöreän säilytyslaatikon, jossa on enemmän tilaa kuin tehtaan solumuoviviritelmässä. Näin ei menetä kaikkea sitä säilytystilaa, mikä siellä on ilman varapyörää ja saa myös irroitettavan vetokoukun tuonne jemmaan.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

olaviV

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 508 - Varapyörä
« Vastaus #3 : 14.03.2017, 18:52:01 »
Peugeot 508 ja Citroen C5 135/80 R 18 "täydellisen" vararenkaan saa Saksasta eBay kotiin toimitettuna hintaan 270 €.Maahantuojalla pelkkä rengas ja vanne maksaa 359 €. Saksasta toimitusaika on viikko tai vajaa. Maahantuojalla pelkkä rengas n kuukauden.