Auto: 2004 206 1,4 XR.
Kuskin penkki ei lämmennyt, sulake ehjä ja katkaisija näytti toimivan päällisin puolin.
Penkin selkänojan takapuolella oli liitin. Liittimen toinen puoli meni suoraan istuinosan vastuselementille ja toinen puoli tuli penkin alta liittimeltä selkänojan vastuselementin kautta:
<LIITIN1>----<SELKÄNOJA>----<LIITIN2>----------<ISTUINOSA>┐
<LIITIN1>-------------------<LIITIN2>---------------------┘
1 liittimien navoissa oli 12V -> kytkin toimii.
2 liittimien navoissa oli 12V -> selkänojan vastus ehjä.
Selkänojan vastus näytti liittimien 1 ja 2 välillä alle paria ohmia -> selkänojan vastus ehjä.
2 liittimien navoista istuinosan vastus näytti ääretöntä -> istuinosassa vikaa.
Istuinosaa purkaminen on helpointa, kun penkin irroittaa. Penkin kiskot ovat kiinni auton rungossa isoilla torx-ruuveilla(4kpl yhteensä). Istuinosan verhoilua kannataa purkaa takapäästä, siellä päässä ne kytkennätkin ovat. Katkoin raakasti sivuleikkureilla n. 5kp metallirinkulaa, joilla verhoilu oli kiinni penkin jousissa. Lisäksi molemmat takanurkat olivat samanlaisilla metallirinkuloilla kiinno penkin pohjassa, nekin lähtivät helposti irti repäisemällä. Sivuosat irtoavat ilman työkaluja. Lisäksi piti irroittaa pari ruuveilla kiinnitettyä muovia sivuilta. Tämän jälkeen kangas purkautuu n. 10-15 cm istuinosan takapäästä.
Tässä vaiheessa huomasin että vastuskankaaseen tuleva musta johto oli irti. Jostain syystä se on aika tiukka ja sen takia varmaan irtoaa helposti. Johto oli ollut kiinni vastuskankaassa olevassa verkossa, verkon päälle oli sulatettu runsaasti kuumaliimaa. Kuumaliiman seasta näkyi johdon pätkä. Sulattelin johdon esille tinakolvilla. Mittasin sulatetun johdon ja vastuverkon toisen pään (liittimeltä 2) välisen vastuksen ja se näytti alle paria ohmia. Kolvasin esiin sulatetun johdon päähän kiinni uuden n. 5cm johdonpätkän ja toisen pään kolvasin irronneeseen johtoon(laitoin tähän kutistesukan päälle). Mittasin nyt liittimeltä 1 (liitin 2 kytkettynä) vastuksen ja se näytti 2-3 ohmia. Sulattelin kolvauksen päälle runsaasti kuumaliimaa.
Pujotin kankaat takaisin paikoillen. Metallirinkulat korvasin nippusiteillä, kulmaosat kiinnitin myös nippusiteillä penkinalusjousiin. Muovit paikoilleen ja tämän jälkeen ruuvasin penkin paikalleen. Testatessa totesin penkin lämpeävän.
Harmi, kun en ottanut operaatiosta lainkaan kuvia.
TEMP_ARKISTOON