Kirjoittaja Aihe: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 30549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
Lue myös: Käyttökokemukset - 508


Onko tästä mallista Peugeotin lippulaivaksi?
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Hippi205gti

  • Vieras
Kiinnostaisi ostaa tuo 508 SW, VTi 2-tronic, vähän käytettynä - aina 100 t km:iin saakka. Sitähän saa ilmeisesti vain access varustelulla, mutta onhan se edullinenkin. Nyt saa omaansa kehua tai haukkua kokemuksen perusteella. Lähinnä kiinnostaa koneen ja laatikon yhteistoiminta ja kestävyys - kulutus ja ilmenneet yllättävät korjaukset.

Sellaista luin jostain, että kannattaa ottaa tämä karvalakkimalli. Se kuulemma toimii ja on yksinkertaisuudessaan vähemmän vikaherkkä. En ole vielä edes koeajanut tuollaista, koska nykyisen 307:n, 1,6 wagon "le karvalakki",  300 000 km:n (vm. -02) tavoiteraja on juuri täyttymässä. Siitä jää vielä paljon autoa kakkosautoksi ja kokemukset puoltavat seuraavan Peugeotin ostoa. Sisäpiirijuttu kertoo, että automaatti-ilmastoinnin vuoksi meidän yksilö voi olla paremmalta linjalta kotoisin. Tällaiset juorut on mielenkiintoisia - voihan olla että eri tehtaiden tuotteilla on eroa ja ehkä tekomaallakin on merkitystä. Meillä on kestänyt hyvin ja ollut vähän vikoja - auto onkin ulkona vain lämpimien tallien välillä ajettujen hetkien ajan - vitsi vitsi, mutta mille tahansa autolle se on hyvä tilanne.

Kannattaa kertoa myös jos tuon tyyppiseen 508 autoon ei pidä lainkaan kajota. Sellaisiakin malleja markkinoille haalitaan. 

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
Meillä n. 50tkm kokemusta 1,6 VTi sedan 2tronic mallista. Jäähdytinnesteen lämpöanturi vaihdettu paranneltuun versioon. Ei muuta vikaa. Vaihteisto pelaa hyvin. Maantieajossa pieni kulutus 4.8...5.5 l/100km. Sekalaisessa pyörityksessä 6.2...6.5. Talvella kulutus nousee. Valot ei ole häävit sisällä eikä ulkona. Sisävalot ei valaise kunnolla ja lyhyet valot ei pärjää 308:n valoille. Xenoneita tuohon ei saa edes lisävarusteena uutena. Lämmityslaite puhaltaa kyllä kuumaa ilmaa mutta ilmanjako on ihan hanurista. Tuulisella säällä levoton ajettava jos tuulee vasemmala edestä. Radion äänenlaatu on surkea. 407ssa ja 607ssa parempi. On tämä kuitenkin ollut ihan hyvä auto ja kun tulee facelift malli niin varmaan sellaiseen sitten vaihtuu. Tämä autohan on 5v takuulla.
Peugeot 508 & Peugeot 607

JKA

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Kokemusta 86 000 kilometriä hdi 112. Karvalakkimallilla. 1 kpl sulakkeita mennyt ei muuta. Kulmia säädettiin heti alkuun kun ei tahtonut mennä suoraan. Ensiviikolla tilaan uuden, ihan kohtuullisella välirahalla vaihtuu. Eli arvokin säilyi ihan jes.

stenu

  • Vieras
Mielenkiintoinen vika tuossa hiljattain kun parkkitutka lakkasi toimimasta. Autossa on sekä etu- että takatutka, jotka molemmat meni pimeeksi. Korjaamolla sanottiin, että kymmenestä parkkitutkan anturista kymmenen oli mennyt samaan aikaan rikki. Kun kysyin, miten noin voi käydä, syyksi ei osattu kertoa muuta kuin huono laatu. Hieman jäi kaivelemaan tuo selitys.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 429
Harvinaisen tasalaatuista kamaa, jos kaikki 10 menee kerralla  ;)
Ei kauhean uskottava selitys.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 971
Nuohan toki menivät takuuseen uusiksi.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

martymcfly

  • Vieras
Jep jep, en sitten ihan purematta niele että 10 anturia hajoaa noin vain itsestään ja samanaikaisesti.  Toki ne voi olla kaikki rikki, mutta sen on sitten aiheuttanut jokin muu järjestelmässä, joka tulisi korjata ennekuin se hajottaa anturit uudelleen. Mikä korjaamo/huolto totesi tämän kielteisen ihmeen?

Marek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
  • 508 SW HDi163
Faijalla taksiautona 508 HDi 163 automaatti, kilometrejä kertynyt kohta 180tkm, ikää hieman reilu 2 vuotta. Normaalien kulutusosien lisäksi ei ole vaihdettu muuta kuin taka-iskarit. Nämäkin vaihdatutti omasta aloitteestaan, kun oli kuulemma muuttunut löysemmäksi ajossa katsastuksessa huomautusta niistä ei tullut. Kyllähän se kyyti paranikin vaihdon jälkeen. Miinuksena voisi sanoa, että tumma sini(harmaa) värisävy tuntuu olevan melko herkästi naarmuuntuva, värin nimeä en tiedä. Muuten on ollut erittäin tyytyvainen 508:n, kuulemma yksi parhaita taksiautoja mitä on omistanut ja niitähän ollut nyt 14kpl joista Pösöjä 7kpl.
508 SW HDi163, 206 TU3JP, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 306 TU5JP x2

stenu

  • Vieras
Jep jep, en sitten ihan purematta niele että 10 anturia hajoaa noin vain itsestään ja samanaikaisesti.  Toki ne voi olla kaikki rikki, mutta sen on sitten aiheuttanut jokin muu järjestelmässä, joka tulisi korjata ennekuin se hajottaa anturit uudelleen. Mikä korjaamo/huolto totesi tämän kielteisen ihmeen?

Helsingissä Hertsikan Laakkonen.

JKA

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Muisti palaa pätkittäin. Kyllä minullekin vaihdettiin peruutustutkan anturi. Mulla hajosi kaksi samalla kerralla. Eri autoista vieläpä. Lieneekö sattumaa mutta tapahtui kun ostin uuden painepesurin ja pesaisin oikein tarkkaan kaikki raot  :). Uskoisin että hyvällä pesurilla tarkka pesijä saa kaikki 10 kerralla.

martymcfly

  • Vieras
Uskoisin että hyvällä pesurilla tarkka pesijä saa kaikki 10 kerralla.
;D ;D ;D

stenu

  • Vieras
Muisti palaa pätkittäin. Kyllä minullekin vaihdettiin peruutustutkan anturi. Mulla hajosi kaksi samalla kerralla. Eri autoista vieläpä. Lieneekö sattumaa mutta tapahtui kun ostin uuden painepesurin ja pesaisin oikein tarkkaan kaikki raot  :). Uskoisin että hyvällä pesurilla tarkka pesijä saa kaikki 10 kerralla.

Heh. Varmasti noin onkin. Pesen kuitenkin vain Teboilin pesukoneessa harvakseltaan.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 512
  • Motion&Emotion
Noniin laitanpas kysymystä tänne kun sain oiken hyvän tarjouksen eräästä 508 163 Hdistä. Auto siis vuosimalli 2012 ajettu 93tkm. Ollut entinen taksi. Varuste taso on alluere. Nahkapenkit, xenonit jne muuta hauskaa. Kyseessä siis automaatti josta en ite kauheasti välitä. Pari kysymystä mietityttää tässä. Myyjä väitti että jakopään vaihto väli on 120tkm? Voiko muka olla noin lyhyt vaihto väli kun omassa 407 2.0 Hdi 140 160tkm? Sitten toinen eikö näihin lisätä lisäainetta ollenkaan? Myyjän mukaan ei. Sitten miten takuu tälläsessä kun ollut taksina? Onko jotain rajoutksia/poikkeuksia?
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Muusta en tiedä, mutta itse juuri ostin 508:n ja selvittelin tota takuuta ennen ostoa. Pitää tehdä takuunsiirto, joka onnistuu monessa tapauksessa, mutta ei esim. silloin, jos autoa on käytetty taksina tai vuokra-autona.
Saab 9-5 2.0T XWD - 10, C5 HDI240 -10, Saab 9-5 Aero - 05