Kirjoittaja Aihe: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 28304 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 850
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #135 : 08.03.2017, 17:57:51 »
Onko kenelläkään tietoa 508 rxh hybridissä  olevan 2.0 Hdi:n sielunelämästä? Tarkoitan sitä, että moottorihan sammuttelee itseään vähän väliä. Jääköhän öljypumppu kuitenkin pyörimään, vaikka moottori sammuu. Mietin vain, kun olen ollut melko narsistinen turbon jälkikäyttäjä. Pelkään sitä, että kyseisessä järjestelmässä turbo tulee nopeasti tiensä päähän jatkuvan sammuttelun takia, kun ahdin ei ehdi kunnolla jäähtyä.

Olikos näissä nykyaikaisissa turbodieseleissä se nestekiertoinen jäähdytys, eli jäisi vähäksi aikaa kiertämään sammutuksen jälkeen. En nyt löytänyt haulla siitä mitään.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (2. paras autoni, oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 338
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #136 : 08.03.2017, 19:47:33 »
Onko kenelläkään tietoa 508 rxh hybridissä  olevan 2.0 Hdi:n sielunelämästä? Tarkoitan sitä, että moottorihan sammuttelee itseään vähän väliä. Jääköhän öljypumppu kuitenkin pyörimään, vaikka moottori sammuu. Mietin vain, kun olen ollut melko narsistinen turbon jälkikäyttäjä. Pelkään sitä, että kyseisessä järjestelmässä turbo tulee nopeasti tiensä päähän jatkuvan sammuttelun takia, kun ahdin ei ehdi kunnolla jäähtyä.

Jos oikein tuota ServiceBoxin tietoa tulkitsin, niin turbon kautta kiertää jäähdytinneste ja ainakin lämppärin kennolla oleva vesipumppu pyörii kun polttomoottori on sammutettu. Jos jäähdytinnesteen lämpötila alkaa nousta polttomoottori sammutettuna, niin myös keulalla oleva jäähdyttimen puhallin käynnistetään. Lisäksi on myös sammutuksen jälkeinen jäähdytys, jos jäähdytinnesteen lämpötila ylittää raja-arvon.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #137 : 28.05.2017, 08:27:33 »
Alkaa miljoona kilometriä omaa ajoa olla jo takana mutta tähän asti kaikki bensakäyttöisillä aparaateilla, nyt ajattelin vaihtaa dieseliin ennenkuin Berner tai EU tappaa tämänkin lystin. Olen käynyt katsomassa ja koeajamassa kahta vähän ajettua 508 HDI 163 ('13) mallia ja aika positiivisin mielin lähtenyt liikkeistä, yksi asia näin diesel-newbietä on jäänyt askarruttamaan, nimittäin tuo käyntiääni. Toisessa oli havaittavissa ainakin tyhjäkäynnillä hento mutta kuitenkin selvä "perinteinen" nakuttava ääni joka toisesta puuttui tyystiin, mistäs moinen voi johtua? Ajon aikana en moista enää havainnut mutta koeajolle lähdettäessä auton ulkopuolella sen kyllä havaitsi...

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #138 : 01.06.2017, 08:33:27 »
Toisessa oli havaittavissa ainakin tyhjäkäynnillä hento mutta kuitenkin selvä "perinteinen" nakuttava ääni joka toisesta puuttui tyystiin, mistäs moinen voi johtua?

Itse itselleni vastaten, mekaanikko kertoi kyseessä olevan jonkin sorttisen tyyppivian eli ruiskusuutin(/-suuttimet) on "löysällä" ja kiristämällä ongelma katoaa. Ja näin ainakin tässä yksilössä tuo pieni nakutus katosi huollon jälkeen...

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 850
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #139 : 01.06.2017, 11:50:04 »
Voihan olla että tyyppivikakin, en muista tässä moottorissa kuulleeni/lukeneeni siitä kuitenkaan. Itse olettaisin että kylmänä vähän kovemmin nämä nokivasarat raksuttaa. Mutta pääasia että tuli kuntoon ja olet tykästynyt 508:iin. :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (2. paras autoni, oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)