Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 28887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #135 : 12.07.2017, 17:45:53 »
Auto: 2013 508 SW 1,6 THP 156.

Lyhyt moottorivikahistoria oman kulkineen osalta, muita vikoja ei ole ollut, siitä iso plussa.

Kuten tuolla tehottomuutta -ketjussa jo on tullut sanottua, auto on muuten parasta mitä olen omalla rahalla ostanut ja siksi tuon moottorin kanssa pelleilyt sekä ottaa päähän ja samalla sen pystyy jotenkuten nielemään.

500 km - 05/2013 - uusi auto ja hymy herkässä
23 000 km - 4/2014 - laahain ja ketjunkiristin
38 000 km - 10/2014 - jakopääremppa, imukanavien puhdistus
64 000 km - 8/2015 - piti olla jakopääremppa, päätyikin koko moottorin vaihtoon, mäntään palanut reikä. Uusi moottori uudella ketjulla. Samoihin aikoihin viikon sisään vaihdettiin öljynlauhdutin (tehokkaampaan) ja turbo (siipien säätöakselin laakerissa välystä).
Edellä mainitut meni kaikki takuuseen (3 vuotta).

100 000 km - 04/2017 - korkeapainepumppu
Kustannusarvio oli noin 800-900 euroa, mutta korjaamo oli oma-aloitteisesti ollut yhteydessä sekä maahantuojaan ja tehtaaseen. Minulle jäi maksettavaksi osa työstä, noin 150 euroa.

Kuten näkyy niin uusi moottori on jakopään osalta jaksanut hienosti ensimmäiseen verrattuna, 40 000 km ilman ongelmia. Nyt mittarissa on noin 106 000 km ja se on alkanut nykimään kiihdytyksissä ja siksipä taitaa olla aika alkaa varautumaan imukanavien putsaukseen. Minkäs hintainen keikka se mahtaa olla? Nimimerkillä, lomarahat meni jo...

Hyppy tuntemattomaan - Peugeot 508 SW Allure 156 THP 2013

JyrkiL

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #136 : 13.07.2017, 10:48:41 »
Katsopas vaan. Munkin yksi ja ainut viesti, jossa oli itse kuvaamaani videoon linkki, on näemmä siivottu. Ei se sinällään kyllä yllättänyt. Täytyyhän sitä teknisten ongelmien olemassaoloa kieltämään, koska siten ne ratkaistaan. Varmaan muidenkin, mutta Peugeot autojen Suomen maahantuojan tapa ratkaista tekninen ongelma taloustieteiden avulla on kieltämättä tehokas. Noh auto, josta tuo video oli kuvattu tuli korjattua jakopään ja kaasuläpän osalta lopulta takuuna kuntoon. Sen pitä kolmisen kertaa kyllä jättää välille, ennen kuin asia uskottiin. Pari kertaa käyttää merkkihuoltoliikkeen pihassa yön yli, ja normaaliksi todettiin. Onneksi Citroen liikkeen huollosta kerrottiin mistä on kysymys.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 969
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #137 : 13.07.2017, 13:10:46 »
Nyt on kyllä käynyt vahinko siivoamisessa, pahoittelen, jos postaat uudestaan sen niin saadaan se talteen tänne.

Edit, palautin yhden viestin, lienee se mikä puuttui?

Auto: 2014 508 1,6 THP 156 (45 000 km).

https://www.youtube.com/watch?v=kXeEo8wWqzw
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

welmester

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #138 : 14.07.2017, 21:11:12 »
Mulla 508 vm 2013 thp 156. Jakoketju laitettu 7/2016 km 28000. Nyt uudelleen pajalla 7/2017, KM 44tkm - tulee joku päivitysversio mikä julkaistu 9/2016. Hinta paperilla 850 eur. Onneks menee takuuseen. Lisäksi tarkistetaan imusarja. Itse ajattelin tämän rempan päätteeksi vaihtaa auton johonkin muuhun merkkiin...
« Viimeksi muokattu: 14.07.2017, 21:16:08, kirjoittanut welmester »

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 846
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #139 : 14.07.2017, 21:24:43 »
Tarkkana sitten ettet saa samaa moottoria. ;)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 882
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #140 : 14.07.2017, 22:08:43 »
Saako kysyä miksi et etukäteen tutkinut mikä on varmatoiminen ja mikä ei? Etenkin kun tänä päivänä noita huonoja moottoreita ja vaihdelaatikkoja sun muita on yllin kyllin markkinoilla.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 186
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #141 : 14.07.2017, 22:17:05 »
Aika harva ihminen autokauppaan mennessään pitää mukanaan listaa kelvottomista moottoreista. Yleisimmin varmaan homma menee niin, että mennään potkimaan renkaita, käydään koeajolla ja tehdään kaupat. Myöhemmin sitten selviää mitä tuli hankituksi. Valitettavasti.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 081
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #142 : 14.07.2017, 22:48:39 »
Missä muissa autoissa kuin psa näitä supermoottoreita on?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 709
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #143 : 15.07.2017, 07:09:44 »
BG-huolto ilmoitti Kaasujalka-ledessä, että hakevat moottoria puhdistutestaukseen. Ilmaiseksi jutu kera. Ns. GDI-moottorista tarinaa, eli suorasuihkutus, jossa imukanavat likaantuvat.

https://www.bgprod.fi/ajankohtaista/bg-uutisia

https://kaasujalka.fi/
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 971
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #144 : 15.07.2017, 20:21:42 »
Missä muissa autoissa kuin psa näitä supermoottoreita on?

BMW ja Mini.

Monessa muussa merkissä on sitten omat "supermoottorinsa".
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 048
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #145 : 15.07.2017, 20:24:19 »
Ikävä kyllä kaikilla on hyviä ja huonoja.
Tarkkana vain, niin hyvä tulee. 8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 790
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #146 : 15.07.2017, 21:47:37 »
Mini Cooper S on nyt vaimolle kiikarissa,  "thp" ~180 heppaa, nämä isompi tehoiset thp tai thp johdannaiset on kuulemma ok.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2017, 21:55:20, kirjoittanut tmex »

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 882
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #147 : 15.07.2017, 21:49:46 »
En itse olisin niin varma ellei nekin ole Peugeot Sportin "tekemiä"?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 971
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #148 : 16.07.2017, 00:38:21 »
Cooper S:n Prince ei ole yhtään parempi. Samat oireet vaivaa ja siksipä sitä ei enää uusissa olekaan.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Hartsa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #149 : 03.08.2017, 17:29:36 »
Auto: 2013 508 SW 1,6 THP 156 (automaatti, 109 000 km).

Nyt tässä muutaman viikon päässyt nauttimaan 508 SW automaatista ja mietityttää ja kiinnostaa kuulla kokemuksia muilta, että kuinka paljon tuo automaatti täristää D asennossa ja jarru pohjassa, esim pysähdyttäessä liikennevaloihin. En tiedä olenko vain vainoharhainen, mutta omasta mielestäni tuo täristää jo liian paljon. Vaihdettaessa D asennosta N tai P tärinä vähenee huomattavasti, mutta D tai R asennossa se tuntuu jo lähestulkoon siltä ettei sytytä ihan jokaisella tulpalla, ainakin omasta mielestä. Tulpat kuitenkin ilmeisesti vaihdettu 10 000km sitten huollossa ja tänään ne tarkistin ja eipä niissä mitään sanottavaa ollut, samoin puolat.

Juuri jakoketju vaihdettu ja konehuoneesta ei kuulu ylimääräisiä ääniä, ei myöskään ole mitään nykimisongelmaa vaan lähtee ihan komeasti liikkeelle niin paikaltaan kuin motarin rampilla.

Kiinnostaa kuulla kokemuksia muilta ja jos joku vastaavan auton omistaa Turun alueella niin mielelläni istuisin kyytiin kokeilemaan.