Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 23982 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 762
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #135 : 21.03.2017, 22:47:13 »
Kannattaa hankkiutua näistä THP-moottorisista mahdollisimman äkkiä eroon. Yli tonnin korjauksia 30 tkm välein omistajan maksettavaksi, niin muuttuvat muutamassa vuodessa täysin arvottomiksi. Ainoa pelastus olisi valmistajan täysimääräinen korvaus moottorin vikaantuessa, mutta tuskin tulee tapahtumaan.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 118
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #136 : 22.03.2017, 08:46:40 »
Varmaan asia huomioidaan käytetyn auton hinnassa, kuten Volkkarissa. Tietenkin 1,5 - 2 vuoden välein tehtävä remppa on keljua varsinkin kun auto on suuren osan tuosta ajasta jotenkin epäkunnossa.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 192
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #137 : 22.03.2017, 08:47:52 »
Kyllähän tehdas ja maahantuonti noita on aika hyvin korvannutkin jos huoltohistoria kunnossa.
Huoltamattomaan yli 6v vanhaan autoon on toki hieman vaikea odottaa korvausta saavansa...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 413
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #138 : 22.03.2017, 08:58:20 »
Siis myös auton toisesta omistajasta eteenpäin? Itse olin huomaavani, että kiinnostus osallistua korjauksiin oli oman THP: n ongelmiin vähäinen. Luovuin autosta 32 tuhatta ajettuna jakopään oireiun lisääntyessä. Eka jakopää remontti 20 tuhatta ajettuna ja pösöliike oli tämän auton vaihtanut  naapuriliikkeen kanssa päästäkseen ongelmasta eroon.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 821
  • Volvo s80d 2.5 Aut
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #139 : 22.03.2017, 12:30:36 »
Eihän tuommoista ole oikeasti mitään järkeä pitää kun toisiin vaihdetaan öljyt niin tähän jakopää.

urkki

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #140 : 22.03.2017, 12:44:49 »
Kyllähän tällaisiin tapauksiin pitäisi saada sellaiset osat jotka kestää tai sitten valmistajan pitäisi lunastaa nämä kelvottomat autot pois ja sulattoon et ei ois kenenkään harmina. Eihän tässä ees ilkeä pösöllä enää ajaa.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 234
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #141 : 22.03.2017, 14:38:53 »
 :'( On se sääli.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

Jamo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 177
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #142 : 22.03.2017, 17:51:35 »
Hieman offtopic:

Tiedossa on 2011 vuosimallin Peugeot RCZ THP200 koneella, nyt ajettu yli 180000 tkm ja vielä mennään alkuperäisillä jakopään kilkkeillä. Auto on ensimmäisellä omistajalla.
Lisäksi 3 muuta THP200:sta on tiedossa millä on ajettu kyllä edellämainittua vähemmän, n. 130000 tkm, n. 110000 tkm ja n. 60000 tkm. Ja  nämä ovat myös alkuperäisillä jakopään kilkkeillä.

Pieni on otanta, mutta kertoo ehkä jotain.

THP200/THP205 versiossahan on eri jakopäänkilkkeet kuin tuossa THP156:ssa.
On kyllä pikkuisen on säästetty väärässä paikassa tuon THP156:sen osien suhteen kuin noilla kilsoilla poikivat... :o
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 405 Mi16

Hippy205GTI

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #143 : 19.04.2017, 11:12:40 »
Auto: 2011 508 SW 1,6 THP 156 (automaatti, 120 000 km).

Auto: 2011 508 1,6 THP 156 (70 000 km).

Käytin tänään omaa 508:a Länsiautossa, nykimisen vuoksi. Ensin todettiin että juu putsataan venttiilit ja imusarja vaihdetaan. Kun noudin auton sanottiin että asia korjaantuu ohjemistopäivityksellä. Tämä päivitys on tehtaan kampanja. Nyt sitten pyydetään tarkkailemaan ilmeneekö vika uudestaan.....   En ihan vakuuttunut korjaamon asiantuntevuudesta...

Selvisikö Sinulle tai jollekin muulle nykimisen syy? Omassani (156 SW/autom) nykiminen ilmenee kiihdytyksessä tai tasanopeudella (säätimellä) ajettaessa ylämäissä. Onko muilla vastaavia häiriöitä ilmennyt?

Mitä tuolle tehtiin ja mitä maksoi? Paraniko mainituilla toimilla; ohjelmistopäivitys vai ventiiliä ja imusarjaa vaihdettiin?

Missä muilla vika on ollut, kun nykimistä on ilmennyt?

Tällainen tieto olisi hyödyllistä, kun sitä huoltoon viedään. Siellähän saatetaan aloittaa  epätodennäköisimmästä päästä, jolloin korjauslaskua saadaan kehittymään. Kun mikään vikakoodi ei asiasta kerro, ei mitään helposti havaita ja etsiskelyyn saa aikaa toki kulumaan.  ;D

Pösöt: 504 D, 205 GTI, 205 GTI, 307, 307 wagon, 508 SW A THP 2011.

JyrkiL

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #144 : 19.05.2017, 12:15:07 »
Auto: 2014 508 1,6 THP 156 (45 000 km).

https://www.youtube.com/watch?v=kXeEo8wWqzw

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 118
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #145 : 19.05.2017, 17:05:54 »
Lienee ns. valmis  :(

cola

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 227
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #146 : 19.05.2017, 19:26:09 »
Sulkisin ensin halvimman eli puolavian pois! Omassa Pösössä ilmeni varsinkin isolla vaihteella kiihdyttäessä ja äkkipikaan voisi ajatella bensapuolen vikaa mutta oli puolavika.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 192
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #147 : 22.05.2017, 13:24:43 »
Yleisin nykimisen syy on karsta tai korkeapainepumppu...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97