Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 27290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TGT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #15 : 23.01.2016, 03:04:15 »
Katselin serviceboxista noita jakopään hilppeiden varaosanumeroita ja samat osat näkyy olevan edelleen myös tassä uudemmassa THP 165 koneessa kuin vanhemmissa 155,150 ja 125 thp malleissa.Sen sijaan THP 270,250,200 ja VTI 120 on keskenään samat osat mutta erit kuin nuissa 125-165 malleissa.
Eli väärästä paikasta ovat THP 165 konetta uudistaneet. :o
Peugeot 508 Access VTi 120 ETG 12/2014
Kia Rio 1,2 ISG LX 3D EcoDynamics 04/2013

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 221
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #16 : 23.01.2016, 12:27:49 »
Tarkastapa uudestaan. Ei ole 156 ja 165 sama jakopää. 156 jakopää kyllä korjataan tarvittaessa samaksi kuin 165.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

TGT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #17 : 23.01.2016, 13:01:16 »
Ketju:
0816H9  RP V8 618 317 80
Luisti:
081829
Ohjainmet:
081830 ja 081831
Tommoset näyttää molenmille.
Peugeot 508 Access VTi 120 ETG 12/2014
Kia Rio 1,2 ISG LX 3D EcoDynamics 04/2013

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #18 : 23.01.2016, 18:49:33 »
Katso mitkä osat tässä THP:ssä on : VF30U5GZTFS205508
http://fin.auto24.ee/used/2165321
Peugeot 308 SW 120 VTi -09 Entinen: Peugeot 307 1.6 SW -04

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 221
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #19 : 23.01.2016, 20:12:02 »
Ketju:
0816H9  RP V8 618 317 80
Luisti:
081829
Ohjainmet:
081830 ja 081831
Tommoset näyttää molenmille.

0816h9 on vanha thp156 ketju. Pitkä v8 alkuinen numero on uusi thp165 moottorissa oleva ketju. Ja tämä ketju myös vaihdetaan vanhoihin mikäli ketju remppa tehdään.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

TGT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #20 : 23.01.2016, 20:57:01 »
Molenpia ketjuja se tohon Nemon ehdokkaaseenkin tarjoaa, mikä sinänsä hämmentää jos tota vanhaa ketjua ei noissa THP 165 koneissa koskaan ollutkaan.
Kyse lienee tietokannan virheestä serviceboxissa.
Peugeot 508 Access VTi 120 ETG 12/2014
Kia Rio 1,2 ISG LX 3D EcoDynamics 04/2013

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 161
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #21 : 23.01.2016, 22:07:00 »
Ei se mikään tietokannan virhe ole. Jos on pitkä numero sitä käytetään eli RP tarkoittaa numeron vaihdosta. Jos tilaat lyhyellä vanhalla numerolla se kääntyy uuteen pitkään. Tuota lyhyttä numeroa ei ole maahantuojalla- kääntyy pitkään joita 138 kpl maassa, juuri katsoin. :P

tube

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #22 : 13.05.2016, 07:50:17 »
Lainaus
Uuteen e-THP 165 on vaihdettu PSA:n toimesta kaikki thp156:n kriittisimmät osat uusiin, eli n.30% moottorin moottorista. e-THP 165:n uskaltaisi jopa allekirjottanut ostaa...

Mitenköhän thp270?

En löydä enää viestiä, josta tuo alkuperäinen lainaus oli. Mistä tuo tieto on peräisin? Mistä löytyisi tarkempaa tietoa, mitä e-THP 165:ssa on vaihdettu? Ahkera googlettelu englanniksi ja suomeksi ei ole tuottanut tulosta. Ranskaksikin koitin käännettyäni ensin hakutermit google translatella, mutta ehkä termit eivät kääntyneet ihan oikein...

Vehon myyjä väitti että e-THP 165:ssä ei ole ketjua, vaan jakohihna, jonka vaihtoväli on 5 vuotta / 180000 km. Pitääkö tämä paikkansa? Ajallisesti melko lyhyt vaihtoväli, mutta parempi toki kuin jaon sekoaminen.

Onko karstoittumiselle pystytty tekemään mitään?

Täällä (http://www.etuners.gr/peugeot-citroen-thp-engine-maintenance-servicing-101/) väitetään seuraavaa:

Lainaus
Loss of engine timing is a very common problem in THP150 and THP156/165 engines. It is not common on THP200.

Eli ton mukaan ajoitusongelmat koskevat myös THP 165:ttä, mutta onko se sitten ihan eri pata kuin e-THP 165?
« Viimeksi muokattu: 13.05.2016, 08:15:11, kirjoittanut tube »

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 221
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #23 : 13.05.2016, 13:11:41 »
e-THP165 on sama kuin THP165. Eri markkina-aluella lienee eri markkinointi nimi vain. 156 on sitten eri, se on vanhempi.

Ja kyllä tuossa koneessa edelleen ketju on.

Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 655
  • C'est Chic!!
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #24 : 13.05.2016, 13:49:21 »
Kirjain e THP:n edessä tarkoittaa joidenkin lähteiden mukaan sitä, että autossa on Start-Stop -systeemi.
Mielipiteet eivät ole samanarvoisia. On tietoon ja ymmärrykseen pohjautuvia, ja on asenteellisuuteen, uskomuksiin ja ennakkoluuloihin perustuvia.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 221
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #25 : 13.05.2016, 13:59:00 »
Kyllä, sitä se tarkoittaa, mutta kaikilla markkinoilla sitä ei erikseen taideta mainita vaikka start&stop olisikin.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

tube

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #26 : 13.05.2016, 14:25:35 »
Miten mielestänne pitäisi suhtautua noihin sivulla http://www.etuners.gr/peugeot-citroen-thp-engine-maintenance-servicing-101/ oleviin ohjeisiin, joiden mukaan osia pitäisi uusia/puhdistaa seuraavasti?:

  • Lambda-anturit vaihtoon 80.000km-120.000km välein
  • Imusarjassa ja ahtoputkessa (? boost pipe) olevien paineantureiden puhdistus 30000 tkm välein
  • Ketjunkiristin - aina kun alkaa rallattaa kylmänä
  • Imuventtiilien puhdistus 50.000-60.000km välein
  • Termostaatin vaihto 70.000km välein
  • Tulpat 30000km välein
  • Bensapumppujen vaihto 100.000km välein
  • Polttoainesuuttimien (injector) tarkistus ja puhdistus  60.000km-80.000km välein
  • Turbon pesä vaihtoon 60.000-80.000km välein (halkeamien vuoksi)

Noista ainoastaan tulppien vaihto kuulunee huolto-ohjelmaan (?), tosin en tiedä onko sekään ihan 30000 tkm välein.

Onko tuossa vähän hifistelyä vai vaatiiko tuo mylly tosiaan noin paljon ylimääräistä huoltoa pysyäkseen kunnossa?
(
Lainaus
All in all, it is fairly easy to keep the engine in good shape.

Kröh...
)

Olen nyt päästellyt kohta 140 tkm Opelin (Fiatin) dieselillä eikä sille ole tarvinnut tehdä muuta kuin rutiinihuollot. Alkaa mietityttää että olisiko sittenkin pitänyt tilata C4 Picasso BlueHDI 120:llä eikä e-THP 165:lla, huolimatta siitä että nykyään tulee paljon lyhyttä kaupunkiajoa ja vuodessa enää vain 15-16 tkm. (Halusin vaihteeksi bensakoneen, koska nykyään hiukkassuodattimen puhdistus käynnistyy aina huonoimmalla hetkellä, juuri silloin kun tyypillinen ajoni päättyy ja pitäisi pysäköidä.)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #27 : 13.05.2016, 22:28:02 »
Eikös tuo THP 16x ollut jo kauan muualla maailmassa mutta ei täällä suomessa, eli samaa sarjaa thp 156 kanssa. Tämä nykyinen e-thp 165 moottori onkin ihan eri sarjaa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 221
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #28 : 14.05.2016, 11:38:51 »
On kyllä liioittelua tuo yläpuolinen lista.
Turboja vaihdettu n.200 ajettuihin autoihin. Bensapumppuja n.150 ajettuihin.
Ja nämähän osat on muutettu uuteen e-THP165:een, eli ongelmat eivät koske sitä moottoria. Karstoittumistakin on pyritty vähentämään useilla eri ratkaisuilla, mutta toki se ongelma koskee aina suoraruiskutteista moottoria.
Termostaatti, lambda ja suutin ongelmista en ole ikinä kuullut...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 881
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #29 : 14.05.2016, 21:19:50 »
Eikös tuo THP 16x ollut jo kauan muualla maailmassa mutta ei täällä suomessa, eli samaa sarjaa thp 156 kanssa. Tämä nykyinen e-thp 165 moottori onkin ihan eri sarjaa.

Kiinan markkinoilla on ollut THP 163, mutta siinä on tuota saatetekniikkaa aika paljon vähemmän, kuin näissä euro-versioissa. Kyllä tämä THP 165 tuli Suomeen samantien kuin muuallekin Eurooppaan eli siinä vaiheessa, kun siirryttiin Euro 6 -moottoreihin.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä