Kirjoittaja Aihe: 508 - Maali irtoaa etupyöräkoteloiden reunoista ja helmasta  (Luettu 6405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 882
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 FAP GT (DW12C, automaatti, 83 000 km).

Huomasin tuossa pyöräkoteiloista, että etulokareiden kaarista lähtee pyöräkotelon puolelta maalit, samoin helmojen etualareunoista on lähtenyt maalit kesimään pois. Tällä autolla ei edes ole ajeltu sorateitä, joten mitenkähän pahassa kunnossa nuo olisivat, jos tätä olisi sorateillä piiskattu. Roiskeläpät, joka OEM-versiona on vain sellainen pieni muovipalikka, ei ainakaan kaikin paikoin olisi suojannut maalipintaa. Tuolla helmassa ehkä, ellei sitten se palikka hiero sitä maalipintaa rikki. Joka tapauksessa pitänee lähiaikoina katsoa noihin jotain fiksausta, vielä kun se vauriokohda rajoittuu tuonne pyöräkoteloihin ja helmojen alapintoihin ja varsin pienelle alalle.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Meillä likimain saman verran ajettu ja ajeltu sorateitä eikä ole ongelmia. Edessä ja takana on alkup. roiskeläpät. Huollossa sanoivat, että pitäs kaikkiin malleihin laittaa roiskeläpät. 3008, 5008 myös pahoja, kun maalit irtoaa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 882
Tuo alkuperäinen "etuläppä" ei kai suojaa yhtään lokasuojan kaaria, jotka tässä ovat ne pahemmassa kunnossa olevat, vai onko niitä alkuperäisläppiä useampaa mallia?
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 152
235 leveät kiekot roiskivat varmaan pahemmin kuin "normaalit".

Tozzi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure
Alkuperäiset etuläpät ovat kyllä onnettomat, ja on se varma ongelmapaikka sitten 10v ja +200tkm ajetuissa autoissa. Ikävä juttu. Itse otin juuri läpät irti ja puhdistelin maalipinnan. Ajattelin nyt laittaa läpinäkyvää kontaktimuovia tms. läpän ja maalipinnan väliin. Vaurioita maalipinnassa (vielä) ei ollut. Kiesillä on ajettu 45tkm, ja vain pikipinnalla on menty.

Mistähän löytyisi uusia etuläpän kiinnikkeitä, niitä U:n mallisia. Marmorin mukaan ne tulevat sarjan mukana ja irto-osana niitä ei saa >:(.

Vekarus

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi (87 000 km).

Sama vika rahikaisella. Käytin eilen Laakkosen korikorjaamolla arvuutuksessa ja totesivat, ettei takuu korvaa, koska ulkopuolinen aiheuttaja (kivet tms.). Kun ostin auton maaliskuussa, en ko. ongelmaa havainnut. Yhden kerran olen soratiepätkää ajellut n. 30 km. Heikosti näyttää maalit kiinni olevan pösössä. Virhevastuuta mietin, kun auton ostosta on alle puoli vuotta, mutta oletettavasti siihen tulee sama vastaus, kuten takuuseen.

Korikorjaamo esitti ratkaisuksi, että irti olevan maali hiotaan, ruostesuojaus ja roiskeläpät päälle. Minun kiesissä ne kaiketi peittäisivät alkaneet vauriot. Pitänee valita tuo ratkaisu, koska 150 € takia ei jaksa alkaa säätämään.


ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 820
    • http://peugeot505.info
Laittakaapa esille muutama kuva noista vaurioista.

Maalipinnan päälle kannattaisi varmaan ruiskuttaa myös kiveniskumassaa (ei alustamassaa, koska se ei kestä kulutusta), joka suojaisi maalipintaa. Ei ole taidettu enää pitkään aikaan viitsitty suojata nimenomaan lokasuojien kaaria kiveniskumassalla, vaikka rajauksen saa tehtyä siististi niin, ettei ulospäin näy juuri mitään ja tarvittaessa kiveniskumassankin voi maalata.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 882
Kävin marmorilla näyttämässä ja sen verran oli vastaantuloa asiassa, että mukaan lähti kaksi paukkupulloa eli väri ja lakka. Olisi myös voinut varata ajan maalarille omaan piikkiin, 80 € kuulemma ottaisivat siitä, mutta hirveä säätäminen taas ajallisesti, joten fiksataan itse. Alkuperäisestä roiskeläpästä ei tuohon ole mitään apua, se ei suojaa kun sivuhelman alanurkan, ei lokasuojan kaaria.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 820
    • http://peugeot505.info
Kävin marmorilla näyttämässä ja sen verran oli vastaantuloa asiassa, että mukaan lähti kaksi paukkupulloa eli väri ja lakka.

Olisivat antaneet sitten samalla myös pohjamaalipullon, kunnei se pintamaali siinä puhtaan peltipinnan päällä kovin kauan pysy. Pohjamaalin tulee olla sellaista, että se pysyy kiinni myös sinkityssä pinnassa.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 882
Löytyy omasta hyllystä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 700
Olisiko kiveniskusuojateipistä apua joissain kohtaa koria, jos ei halua maalailla tai ruiskutella mitään suoja-aineita joka kohtaan?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/413026/Kiveniskuteippisarja-kirkas

Vekarus

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi (87 000 km).

Tässäpä pari kuvaa ongelmasta. Muutamaan kuukauteen ilmestyivät, ostohetkellä silminnähden ehjään maalipintaan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 703
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tollanen kannattaa ehdottomasti käsitellä ennen kuin sinkki häviää pinnasta. Toki voi pohjamaalata sinkkipohjamaalilla, päälle kiveniskusuoja, sen päälle sitten pintamaalit.

Roiskeläppä, vaikka pienikin sellaienn suojaisi aika paljon tuossa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 674
Meidän autossa ollut uudesta asti roiskeläpät, eikä ole mitään ongelmia ollut tuossa kohtaa. Autolla ajetaan joka viikko sorateitä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 820
    • http://peugeot505.info
Toki voi pohjamaalata sinkkipohjamaalilla, päälle kiveniskusuoja, sen päälle sitten pintamaalit.

Mieluummin vielä niin, että sen kiveniskumassan allekin pintamaali, niin on parempi suoja, kun se kiveniskumassakin jossain vaiheessa kuluu siitä paikoitellen pois.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info