Kirjoittaja Aihe: 508 - Maali irtoaa etupyöräkoteloiden reunoista ja helmasta  (Luettu 6726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 771
    • http://peugeot505.info
Roiskeläppä, vaikka pienikin sellaienn suojaisi aika paljon tuossa.

Totta, tulisi edes tuo helma suojattua, vaikka ylemmäs lokasuojan kaariin tuo ei auta (esim. käyttäjän Penguin autosta oli maalia lähtenyt sieltäkin).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 046
Olisiko kiveniskusuojateipistä apua joissain kohtaa koria, jos ei halua maalailla tai ruiskutella mitään suoja-aineita joka kohtaan?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/413026/Kiveniskuteippisarja-kirkas

Ehkä ei ihan alahelmaan eturenkaan taakse kumminkaan teippiä. On kovassa hiekka- ym. partikkelikylvyssä ja on vaara että teipin reunoista ja jopa läpi (kivi, keppi yms.) voi  päästä suolavettä teipin alle muhimaan. Siinä mielessä maalit, kiveniskumassa, maali olisi ehkä turvallisempi ko kohdassa. Oven reunoissa ym. korin osissa, ulkonevissa kohdissa teippi on hyvä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 971
Nuo Vekaruksen kuvissa näkyvät paikat suojautuvat ihan hyvin alkuperäisellä "roiskeläpällä". Omassani on toki valittamista noissakin kohdin, mutta ei noin paljoa. Sen sijaan 15-20 cm ylempänä lokasuojan kaarissa on tuon näköistä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
Jos on kiveniskuja ja pestään tehokkaalla painepesurilla, niin kyllä sieltä maalit irti lähtee.
Peugeot 508 & Peugeot 607

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 967
  • Kuolema kuittaa univelat...
Joo, mä olen nähnyt ihan livenä kun tehokkaalla painepesurilla pestään varoituksista huolimatta vajaan sentin päästä, hienosti kuoriutuu maalit. Mutta kyllä siinä joutuu jo vähän yrittämään, ei se ihan vahingossa tapahdu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 046
Samoin teipit ja liimatut listat saa painepesurilla ajan kanssa irti. Itse en käyttäisi painepesuria ollenkaan auton pesussa. Rekat ja traktorit on niitä missä painepesurista on jotain hyötyäkin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 882
Käytän painepesuria vain sen takia että siinä on hyvä viuhkasuutin (paineet säädetty reilusti alaspäin Kränzlessä), löytyykö letkunpäähän yhtä hyviä?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 971
Ei ole painepesuria nähnytkään tämä auto.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 967
  • Kuolema kuittaa univelat...
Mä olen taas pessy monia autoja ties mimmosilla painepesureilla enkä yhdestäkään ole saanut maalia irti, en kiven iskemistä enkä muualta. Saahan sen rautakangenkin mutkalle...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
508 malliin on saatavissa korkeammalle ylettyvä roiskeläppä sarja joka suojaa lokasuojan reunaa. Ebayn kautta löytyy hakusanalla 508 mud flap. Mutta kyllähän tuo kannattaisi kiveniskumassalla käsitellä koko lokarin kaari. 307 ja 308 malleissa ja muissakin missä muoviset lokasuojat ei ruoste ongelmaa tuossa kohtaa ilmene. 508ssa rengas tulee aika ulos jolloin kivisuihkut osuvat lokarin reunaan.
Peugeot 508 & Peugeot 607

matkalahna

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 FAP Allure (käyttöönotto 21.10.2011).

Minulla samanlainen ongelma, maali lähtee kaaren alapäästä. Kävin Tampereen Autokeskuksessa kysymässä hintaa korjaukselle: 350 euroa molemmat puolet yhteensä, auton väri on helmiäisvalkoinen.  Roiskeläpät 70 e päälle. Auto kaksi päivää pajalla.  Arvokasta touhua paikkoa suunnitteluvirheen jälkiä. Tuo pelkkä maalihan ilman roiskeläppää tuossa positiossa on tuhoon tuomittu ajatus alunalkaen.
Vuodesta -86: 205 XR, 405 1.6, 405 GRI, 405 GRI, 405 GTX, 405 GTX, 406 2.1 TD, 406 2.0 HDI, 406 2.0 HDI, 406 2.0 HDI, 407 2.0 HDI, 407 2.2 HDI Bi-turbo,
508 Allure 163 FAP. Ajossa valitettavasti ei enää Peugeot. Tallissa Honda 1300 Pan European 2010, Tuutti 1973, Honda CBR1000RR Fireblade

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 882
Ei se mikään suunnitteluvirhe ole, ihan tarkoituksella jätetty. Sama juttu muillakin merkeillä, alkoi x-vuotta sitten...

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
Ulkomailta saa tilattua paremmat roiskeläpät
Peugeot 508 & Peugeot 607

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Tuntuu olevan varsinkin metallivalkoinen maali heikkoa pysymään kiinni.

Harmaa Peugeot 508 96tkm ajettuna oli kuin uusi. 120tkm ajettu C5 musta metalli, ei myöskään mitään ongelmaa. Metallivalkoinen C5  120tkm ja oli monesta paikkaa maalit lähteneet pyöränkaarista..kaikki 2011 tehtyjä.

Huvikseen noita seurasin parkkipaikoilla, niin lähinnä mielestäni noista valkoisista halkeilee, mistäköhän johtunee?
Saab 9-5 2.0T XWD - 10, C5 HDI240 -10, Saab 9-5 Aero - 05

Vekarus

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Minä hoidin ongelmaa laitattamalla roiskeläpät eteen, jonka alle ruostesuojaus ja kaaren sisäpinnan kiveniskemien pensselitäppäys. Kustannukset yhteensä: läpät n. 50 € ja työ 85 €. Ja maalin väri on joku metallinhohto beige... tämä ei ainakaan näyttäisi kestävän koivn hyvin kiinni pellissä. Jos kaaret/helman pään olisi maalauttanut ruiskulla, hinta olisi luonnollisesti noussut ihan eri tasolle.