Kirjoittaja Aihe: 508 - Maali irtoaa etupyöräkoteloiden reunoista ja helmasta  (Luettu 6727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 679
Meillä 508 110tkm ajettu vm. 2011 eikä mitään ongelmaa.  Roiskeläpät olleet uudesta asti edessä ja takana.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 046
Noniin. Eilen laitettiin original- roiskeläpät paikoilleen. Alle ensin epoksipohjamaali ja pintamaali. Työn suoritti Veho Vauriokorjaamo Tre. Hinta 40€ takalokarin maalauksen yhteydessä (parkkipaikkakolhu).
Siisti lopputulos, mutta voisihan nuo olla ylemmäskin nousevat kumiset. Mutta mennään nyt noilla, tyhjää parempi.  :)

Olen oikein tyytyväinen tähän korjaukseen. Ei tuo iso ja kallis vaiva ollut laittaa. Tosiaan kaareen kannattaa vielä pensselillä laittaa kiveniskumassaa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 046
Sori, jäi mainitsematta että tuo edellisen kommenttini lainaus oli 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät -aiheesta. Kannattaa tsekata se, hyviä vinkkejä. :)

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=61592.0

Tosiaan ed.main. 40euroon sisältyi muutaman neliösentin maalaukset helmojen päissä ja kulmapalojen/roiskeläppien asennukset Vehossa muun maalaustyön yhteydessä. Piti tuo homma itse tehdä mutta tuli sopivasti muuta maalaustarvetta niin tekivät samalla. Kannattaa tuon lisäksi vetää lokarin kanttiin kiveniskumassa pienellä pensselillä, vanha konsti. Jos haluaa noiden pysyvän pitkään nättinä. ;)

Nuo kulmapalat istuu ihan nätisti ja suojaa tuon kriittisimmän kohdan hyvin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Olisiko kiveniskusuojateipistä apua joissain kohtaa koria, jos ei halua maalailla tai ruiskutella mitään suoja-aineita joka kohtaan?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/413026/Kiveniskuteippisarja-kirkas

Kiveniskuteippi on ihan hyvä. Itse maalautin omasta autostani syöpyneet helmojen alanurkat ja laitatin samassa yhteydessä niiden päälle 3M-kiveniskuteippiä. Samalla teipillä jatkettiin n. 30cm lokarin kaaren takareunaa ylöspäin ja lopuksi asennettiin alkuperäiset "roiskeläpät". Saa nähdä miten tuo tulee kestämään. Autolla on ajettu vasta 120tkm ja helmojen etureunan maalipinta oli kokonaan lähtenyt.

Kuvassa auto on hieman kurainen. Johtuu Suomen kesästä ;)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2017, 08:03:35, kirjoittanut Hexy »
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 709
  • 407 3.0 V6 Sport
Autolla on ajettu vasta 120tkm ja helmojen maalipinta oli kokonaan lähtenyt.

Kuvassa auto on hieman kurainen. Johtuu Suomen kesästä ;)

Miten rajasivat maalauksen, että huomaako suditun/ruiskumaalauksen ja lakka päälle? ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Ei tarvinnut vielä maalata kuin helmaa. Teki hävittämällä rajan roiskeläpät alle.
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 73
Ulkomailta saa tilattua paremmat roiskeläpät

Mitkäs tuohon kannattaa taakse hankkia ja mistä? Edessä on ne tehtaan omat pienet läpät ja hoitanevat asiansa mutta taakse voisi jotkut myös hankkia vaikka hiekkateitä tuleekin harvemmin ajeltua...
508 HDi 163 Allure ´13, man.