Kirjoittaja Aihe: 406 - Etuputken kiinnitys pakosarjaan (XU)  (Luettu 3666 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Etuputken kiinnitys pakosarjaan (XU)
« Vastaus #15 : 04.09.2015, 20:46:11 »
Mielenkiintoinen aihe. Tuo oli kyllä hyvä tieto, että se ei kulu. Tuntuisi niin onnettomalta se tiiviste. Ehdotan vielä kuitenkin että lämpö etenisi pulttia pitkin nopeammin. Mitään tietoa minulla ei tämän tueksi ole. Lämmöneriste on muuten viistetty niin, että se sopisi sen puolesta hyvin kuppiin. Se tuntuisi äkkiseltään olevan juuri sellaiseksi tehty. Asiaan saataisiin lopullinen selvys lämpökamerakuvalla. Olisin kiitollinen kyllä jos asiaan saataisiin perusteltu vastaus. Toni on jo sivuuttanut aihetta ansiokkaasti.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Etuputken kiinnitys pakosarjaan (XU)
« Vastaus #16 : 04.09.2015, 23:41:56 »
Jousen kontaktipinta-ala pakosarjan laipan nivelkupin alapintaan, on suurempi kuin pallonivelpultin kontakipinta nivelkupissa, joten jouseen johtusi tämänkin vuoksi enemmän lämpöä, kuin pultin mutterin puoleisesta päästä.

Aiemmin osa asennussarjojen lämpöeristelevyistä ovat ollet hieman suurempihalkaisijaisia, eli ne eivät edes mahtuneet siihen jousen alapään kuppiin. Väärään päähän asennuksen vaaraa ei niissä silloin ole ollut. :)
Nykyisin materiaalissa näyttää hieman halkaisijan suhteen tingityn, eli lämpöeristelevyn halkaisija on vain hieman  jousen ulkohalkaisijaa suurempi ja menee kevyellä voimalla jousikuppiinkin.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Etuputken kiinnitys pakosarjaan (XU)
« Vastaus #17 : 12.09.2015, 19:50:23 »
Tämä voi kyllä olla juuri näin tämä pnta-ala. Ajattelsin kuitenkin, että se grafiittirengas katkaisee tahokkaasti lämmön siirtymisen. Onhan laipan korroosiokin paljon voimakkaampaa kuumemmassa laipassa. Olispa lämpömittari niin asiaan saataisiin helposti varmuus. Muutaman tuhennen ajon jälkeen on kuitenkin röpötykset häipyneet. Tänään vain kattelin, että kohta on reikä takapöntössää ja keskipöntössäkään ei ole enää mitään sisällä, niin vaihtaa pitää viimeistään tavlllen jälkeen.

mertzi60

  • Vieras
Vs: 406 - Etuputken kiinnitys pakosarjaan (XU)
« Vastaus #18 : 02.09.2017, 17:30:47 »
Auto: 1997 406 1,8 (XU7).

Olisiko jollain kuvaa, missä järjestyksessä tuo kiinitys tulee, korjaamolla olivat pistäneet ihan tavalliset pultit (ilman jousia ym. hiluja) ja nehän pettivät. Meneekö noin kuin tuossa räjäytyskuvassa, kuva oli jostain Citroenista?

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Etuputken kiinnitys pakosarjaan (XU)
« Vastaus #19 : 02.09.2017, 19:31:06 »
Menee juurikin tuolla tavalla kuin kuvassa. Jouset kiristävät jatkuvasti laippaa joka sallii sen elää hieman jonkin verran.
MB E250 cdi

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

mertzi60

  • Vieras
Vs: 406 - Etuputken kiinnitys pakosarjaan (XU)
« Vastaus #21 : 03.09.2017, 10:46:01 »
Menee juurikin tuolla tavalla kuin kuvassa. Jouset kiristävät jatkuvasti laippaa joka sallii sen elää hieman jonkin verran.

Kiitoksia