Kirjoittaja Aihe: 405 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 7959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

veijo67

  • Vieras
Auto: 1990 405 1,6 GLi (yksipistesuihkutus).

Terve,

auto ei käynnisty ja vikakoodiksi tulevat ignition coil 1 sekä ignition coil 2. Mutta, onkohan todella näin, jotta se vika on oikeasti puolassa, koskapa tulpasta on katsottu, että tulee kipinä. Tätä foorumia lueskelleena ja muisteleisin omasta kokemuksesta, jotta syy voi olla jossain muussakin sähkökomponentissa/johdossa.

- startti pyörii
- bensaa tulee ja pumppu toimii
- johtoja tarkastettu ja liittimiä putsattu, maapisteitä rassattu
- virranjakajan putsasin, ehjän näköinen
- akussa on virtaa

Sen verran katsoin starttauksen päälle, ettei tulppa kastunut. Oli itse asiassa aika kuiva. Auto seisoi viime talven ja kesäkuussa moottoria pyöritettiin vähän. Viime viikolla oli kans käynnissä vähän aikaa. Uutta bensaa kaadoin tankkiin, jossa oli ennestään vähän viimevuotista. Epäilen myös ruiskun suuttimen tukkeutumista, mutta en ensimmäisenä lähtisi sitä purkamaan ja putsaamaan.

Onko arvauksia muuta kuin, että oikeasti tuo puola pitäisi vaihtaa?

veijo67

  • Vieras
Puola vaihdettu ja vikakoodit edelleen 45 ja 57 eli ignition coil. Lukaissut noita muita aiheeseen liittyviä ketjuja, mutta niistä ei pahemmin apua. Kellään ideoita?

wg

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 267
Voisiko olla imusarjan paineanturi? Löytyy kun avaa konepellin niin jäähdyttäjän kohdalla aikalailla keskellä silmäpellin reunassa, suurinpiirtein kolmion muotoinen osa. Olipas selostus :o. Omassa pösössä meni aikanaan rikki ja tuo oli yksi oire.
405 MI16 -91 // 98tkm. Matkusti jo nuorena leijonana aristokraattisessa seurassa Suomesta Ranskan Pariisiin opiskelemaan jossa asui kolme vuotta. Näki Eiffel-tornin, Champs-Élyséen ja paljon muuta. Tuli paluumuuttajana takaisin pohjolaan ja odottelee nyt säilössä parempia aikoja.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 771
    • http://peugeot505.info
Puola vaihdettu ja vikakoodit edelleen 45 ja 57 eli ignition coil. Lukaissut noita muita aiheeseen liittyviä ketjuja, mutta niistä ei pahemmin apua. Kellään ideoita?

Autossasi lienee Magneti Marelli G5 -moottorinohjausjärjestelmä? http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38837.0

En tiedä, miksi edelleen antaa sytytyspuolaan tai sen ohjaukseen liittyviä vikakoodeja, kenties vika on moottorinohjausyksikössä? Sytytyksenohjausyksikkö lienee autossasi integroitu moottorinohjausyksikön yhteyteen: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=21264.msg110335#msg110335

Tarkistaisin kampiakselin asentotunnistimen toiminnan (saamistasi muualle viittaavista vikakoodeista ja siitä huolimatta, että kipinää tulee):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=21264.msg110402#msg110402
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=49928.msg208593#msg208593
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=3801.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=26395.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6227.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 771
    • http://peugeot505.info
Sen verran katsoin starttauksen päälle, ettei tulppa kastunut. Oli itse asiassa aika kuiva. Auto seisoi viime talven ja kesäkuussa moottoria pyöritettiin vähän. Viime viikolla oli kans käynnissä vähän aikaa. Uutta bensaa kaadoin tankkiin, jossa oli ennestään vähän viimevuotista. Epäilen myös ruiskun suuttimen tukkeutumista, mutta en ensimmäisenä lähtisi sitä purkamaan ja putsaamaan.

Kannattaa vielä varmistaa, että suuttimelle tulee ohjausvirta moottorinohjausyksiköltä ja että suutin todellakin toimii eli moottori saa polttoainetta.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info