Kirjoittaja Aihe: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee  (Luettu 1559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« : 17.10.2015, 21:06:03 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi.

Löytyykö jostain ilmastoinnin kompressorin kytkimiä? Vai saako siihen laakerin vaihdettua, kun kahisee aika kovasti?
-jarno

TEMP_ARKISTOON

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #1 : 25.10.2015, 11:38:14 »
Muille tiedoksi, että laakerin koko 35x52x20 ja ei löydy ainakaan Oulussa kivijalkaliikkeistä. Tilauksessa on, mutta myyjä ei vahvista tilausta. Joutuneekohan tilata jostain muualta vielä... Ajellaan sitten fillarilla.
-jarno

Benkku

  • Vieras

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #3 : 26.10.2015, 22:38:41 »
Laakeri saapui viimein. Ja kahina poissa.
Sivutöinä vaihdettu jakoremmi, vesipumppu, apulaitehihna, kiristimet edellisiin ja apulaitehihnan hihnapyörä...
-jarno

508-Driver

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #4 : 13.12.2016, 05:52:44 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 FAP Allure.

Löytyikö tämä laakeri Suomesta vai pitikö tilata ulkomailta? Miten asennus, pitääkö olla mitään erikoisempia työkaluja ja/tai niksejä? Ei ole tullut koskaan puretuksi ilmastoinnin kompressorin kytkintä.
Auto: 2011 Peugeot 508 2,0 HDi 163 FAP Allure.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 568
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #5 : 13.12.2016, 07:09:53 »
Hyllyssä on Sandenin risa kompura, pitänee purkaa ja tutkia :-). Magneettikytkin myös kiinnostaa, sillä eräässä 508:ssa ei kytkeytynyt AC päälle.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

AJH63

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
  • Sisällä pössöö?
« Viimeksi muokattu: 13.12.2016, 11:26:18, kirjoittanut AJH63 »
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #7 : 13.12.2016, 17:02:56 »
Olisi ollut suomessakin, mutta ei omalla paikkakunnalla. Tilasin jostain nettikaupasta.
Vaihtotyö ihan helppo. Hihna pois, kompressorin akselin mutteri pois, seger rengas pois. Niitä segereitä on sitten kaksi, että jos väärän irroittaa, niin ei lähde.

-jarno
« Viimeksi muokattu: 13.12.2016, 17:15:42, kirjoittanut ikiteekkari75 »

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #8 : 13.12.2016, 17:05:51 »
Magneettikytkimen ongelman tapauksessa siellä on välissä shimmilevyjä, joilla tehdään säätö. Jos naksahtaa, niin voi olla säädön paikka. Jos ei, niin sähkömagneetti sökö? Niitäkin taisi olla ebayssa.
-jarno

508-Driver

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #9 : 23.12.2016, 10:24:32 »
Laakeri vaihdettu ja ääni hävisi. Vaihtamisen helppous on kyllä suhteellinen käsite. Osat olivat sen verran tiukassa, ettei vaihtaminen olisi onnistunut ilman kunnollisia työkaluja ja ulosvetimiä.
Auto: 2011 Peugeot 508 2,0 HDi 163 FAP Allure.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 568
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #10 : 23.12.2016, 17:46:05 »
Hyvä. Pikkujuttujahan nämä, kun rystyset verillä  ;). Vaihdoitko paikallaan vai kompura pöydälle ja freonit talteen? Pientä ohjetta, jos kaverille joutuu tuhertaa saman...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

508-Driver

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #11 : 24.12.2016, 09:43:00 »
Laakerin voi vaihtaa nosturilla altapäin kun kompuran irrottaa moottorista ja antaa roikkua letkujen varassa. Ohessa pari videota josta työkalut ja operaatio kompuran osalta selviää. Laakeri on sen verran tiukassa kompuran rungossa, että ulosvetimen vetoruuvi kannattaa tukea holkilla kompuran runkoon eikä vetää suoraan akselin päästä. Laakeri oli lukittu hihnapyörään puristamalla pesän reunaan nystyt jotka piti birrata pois.

https://www.youtube.com/watch?v=9rTHx5ZUBEw

https://www.youtube.com/watch?v=tJR1NGoMI7M
« Viimeksi muokattu: 24.12.2016, 09:58:21, kirjoittanut 508-Driver »
Auto: 2011 Peugeot 508 2,0 HDi 163 FAP Allure.