Kirjoittaja Aihe: 407 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)  (Luettu 2885 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pe8pa

  • Vieras
407 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)
« : 27.10.2015, 18:24:23 »
Auto: 2004 407 SW 2,0 (EW10J4).

Tosiaan jakopäätä aloin vaihtamaan ja ajoitusmerkit kohdalleen, mutta tuntui, ettei lukitustappi jämähtänyt paikalleen vauhtipyörässä. Otin kampiakselin pultin irti ja ihmettelin, kun mäntä laski alas. (Olin varmuuden vuoksi ottanut tulpan pois ja rautalanka pystyy sinne.)

Hihna ei liikkunut, ainoastaan 4. mäntä alemmas ja nyt ei uskalla liikutella kampiakselia ennen kuin tietää, missä asennossa mahdollisesti löytyy tämä lukituskohta eli missä asennossa mäntien kuuluu olla?

(Mikä järki on hihnapyörässä, joka ei pyöri akselin mukana...)

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Jakohihnan vaihto (EW10J4)
« Vastaus #1 : 27.10.2015, 19:43:43 »
Hihnapyörä toimii rullana ja jakohihna kiristetään ennen hihnapyörän pultin kiristämistä. Tällöin hihna on yhtä kireällä joka paikasta. Lukituksista en osaa sanoa muuta kuin että vanhassa 2.0 hdissa ne oli ainakin nokka-akselin hihnapyörässä ja startin takana vauhtipyörässä.

Voit hakea sen lukitustapin paikan kohtuu huoletta konetta rauhaksiin käsin pyörittelemällä, mutta jos mäntä "kolahtaa" venttiiliin, kannattaa vaihtaa suuntaa ettei mene venttiili vinoon..

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info