Kirjoittaja Aihe: 406 - Ajonesto  (Luettu 6496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #15 : 22.12.2015, 17:31:42 »
Jos kai ihan tarkkoja ollaan niin sirulle kyllä tulee "käyttö sähköt", ts. siru saa energian toimintaansa langattomasti esim. virtalukon ympärillä olevan lukijan kautta.

Olisikohan kuitenkin vain resonanssiin perustuva sydeemi, oli senaikaista teknologiaa esim. kulkukorteissa. Siru resonoi määrätyllä taajuudella jonka lukusilmukka rekisteröi ja totesi näin sirun kelpoisuuden.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #16 : 22.12.2015, 21:52:33 »
Kaikenlaisia transponderi chippejä noissa on käytetty, juu, ja onhan tuossa meidän -99 206:ssa jo BSI yksikkö, saattaa tosin olla jokin kivikautinen versio, mutta kuitenkin 8).

Eräältä sivustolta poimittua:

PEUGEOT 406   2000   2001   Transponder PHILIPS Crypto ID45 ● JMA TP16, TPH1 ● PCF7935AS precoded
PEUGEOT   406   2002       Transponder PHILIPS Crypto2 ID46 ● JMA : TP12, TPX4 ● PCF7941 ● PCF7936

Ja kun kyseessä oli 1999 mallinen 406, niin tuon iän puolesta vain ajattelin, että minkä tahansa sopivan avaimen/ transponderi-chip:n koodaaminen saattaa hyvinkin olla mahdollista eikä siis paljoa maksa vaivaa jos/ kun vain jostain löytää kaverin jolla on PPS :). Jos ei purkuosaa saa toimimaan niin E-bay:stä uusi transponderi tai sitten tilaa kotimaasta niin saa nopeammin (josta sitten joutuu maksamaan hieman "extraa").

SEL: Tiedä sitten miten toi transponderi loppujen lopuksi toimii mutta pointtini oli, että kyllä noihin transpondereihin vaan sähköt tulee vaikkei sinne mitään johtimia tai paristoa ole laitettukaan. Ei noihin uudempinkaan transponderipiireihin suoraan sähköjä tule, vaikka ovat piirilevylle juotettu, ja silti noi pitää ja onnistuu "parittamaan" auton kanssa.

plagu

  • Vieras
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #17 : 22.12.2015, 22:08:06 »
99 206:ssa ei ole bsi:tä mulla lojuu kyseisen tyyppinen kippo tossa pihallakin  ;D

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #18 : 22.12.2015, 22:11:08 »
No mikäs se purkki siinä vasemman polven korkeudella on missä on kaikki sulakkeet kiinni? ;D

Edit: SB antaa -> sähköinen kotelo "MUX", 6580 05  -BSI
« Viimeksi muokattu: 22.12.2015, 22:18:56 kirjoittanut Timppa71 »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #19 : 22.12.2015, 22:24:18 »
Aihe laajeni 406  >206, joten mikähän transponderi on 407:ssa? 607 todistetusti koodattu "22 euron avaimelle", tietenkin ebaystä hankitulla originaalilla  ;). Kuvassa musta komponentti piirilevyn yläkulmassa ID XX.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #20 : 22.12.2015, 22:42:44 »
407:n piirilevyllä transponderi on levyn toisella puolella ;) Olisiko piiri PCF7941 (tai no ainakin medän kakeissa on), sellainen 20 jalkainen SOIC??? piiri:

PEUGEOT   407   2004   Transponder PHILIPS Crypto2 ID46 ● JMA : TP12, TPX4 ● PCF7941 ● PCF7936
« Viimeksi muokattu: 22.12.2015, 22:46:42 kirjoittanut Timppa71 »

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #21 : 22.12.2015, 22:51:42 »
Eli siruhomma saattais sittenki toimia aloittajalle? Ite yrittäisin kyllä ainakin ensimmäisenä sitä, ennen kuin noita juotoshommia, vaikka joskus onkin Nokian kännykkään tullut smd-ledit vaihdettua. Jospa sitä ens vuonna koittais omaan 406:n alustella avaimia, niin saa mielenrauhan. :-) Keskuslukon kaukosäätöä ei taida romuavaimesta saada paritettua millään? 

plagu

  • Vieras
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #22 : 23.12.2015, 10:58:11 »
No mikäs se purkki siinä vasemman polven korkeudella on missä on kaikki sulakkeet kiinni? ;D

Edit: SB antaa -> sähköinen kotelo "MUX", 6580 05  -BSI

Näköjään antaa tuolle omallekkin tuon mux:n vaikka ei siellä sellaista ole vaan ihan perinteinen sulakerasia.  (siinä vasemman polven kohdalla)
Mulla on ollu 3 vm99:iä 206:Sta ja yhdessäkään ei ole ollut bsi:tä vaan perinteinen sulakerasia. Eikä sb:stä näköjään tuota näe kun ei tuo erittele plexattuja autoja muista. 

PCF7941 on oikea piiri noille stiletti avaimille, mutta pelkkä piirin vaihto ei riitä vaan se pitää esiohjelmoida psa:lle jotta sen voi sitten opettaa pp:llä. (ja sekin on käytännössä liian vaikeata, codecard myy valmiiksi ohjelmoituja luteita: http://www.codecard.lt/keys/citroen/pcf7941-preprogrammed-transponder-replace-e33l61d-on-peugeot-citroen-psa-remote-key-board-e25ci009/prod_2333.html

onhan tuolla noita esiohjelmoituja id45:iakin
http://www.codecard.lt/keys/-key-chip-/tr-peug-pcf7935-transponder-ready-for-peugeot-cars/prod_147.html
mutta aloittajan boksi on jo matkalla mulle. 

« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 11:04:10 kirjoittanut plagu »

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #23 : 23.12.2015, 21:08:31 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä tuosta tekee bsi:n ja milloin tuo on joku muu yksikkö? Sekö että tuossa on multiplexaus (väyläkö?) vai jokin muu  kriteeri?

Vaikkei enää liitykään suoraan 406:een niin voisiko erään 307:n tapauksessa olla kyse tuosta transponderin esiohjelmoinnin puutteesta kun auto ei suostu hyväksymään tuota chippiä? Autoon on kokeiltu "opettaa" ainakin kahta tai kolmea eri transponderia, id46:sia kaikki (PCF7936), mutta noita ei vain hyväksytä. Opetus päättyy aina johonkin virheeseen tai katkokseen (ei muista enää niin tarkasti) mutta alkuperäisen avaimen silti pystyy opettamaan uudelleen..? Tuota esiohjelmoinnin olemassa oloa tai puutetta ei varmaan mitenkään pysty kotikonstein todentamaan? Transponderit on kyllä hankittu sillä tiedolla, että olisivat yhteensopivia Peugeotin ja Citroenin kanssa. Osaako/ viitsitkö Plagu kommentoida kun varmaan eniten tiedät näistä jutuista?

masa87

  • Vieras
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #24 : 11.07.2017, 22:39:14 »
Auto: 2000 406 2,0 HDi 110.

Moro! Ostin varaosa autoksi tuommosen 406:n, jossa ajonesto mennyt päälle ja koodi hukassa. Miten tuon saisi helpoiten ohitettua, tai ongittia sen koodin ohjainlaitteelta. Töissä Boschin testeri, niin sillä pystyisi ohjelmoimaan ajoneston, vaan ei ole sitä koodia. Kiitos jos jaksatte vastata.

Mitä eroa noissa 90 ja 110 hv versioissa on tekniikassa, kun en ole oikeen noihin Pösöihin perehtynyt. Mulla nyt 110 hv käytössa ja varaosa auto 90 hv, onko esim. laatikko sama ja itse moottori. Eri suuttimet, turbo vai pelkästään ohjelma eri?

masa87

  • Vieras
Vs: 406 - Ajonesto
« Vastaus #25 : 13.07.2017, 22:51:50 »
Saako muuten sen avaimen koodin ongittua autosta esim. PP2000:lla?