Kirjoittaja Aihe: 508 - Sähköinen käsijarru  (Luettu 2136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 604
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #15 : 30.12.2015, 07:29:42 »
Lumipuurossa ajellessa tuo saattaa toki olla mahdollista, jos takalevyt esim. laahaamisen vuoksi lämpiää sen verran että lumi sulaa. Tuohon märkään kun sitten vetäset ne palat kiinni levyyn, joka sitten yön aikana jäätyy, niin... :-\

No tuossa kun kirjoitin tuota niin jätin kirjoittamatta sen yhden tapauksen 20-vuoden ajalta kun kävi niin että lumipöperössä ajamisen jälkeen kaikissa vanteissa oli niin paljon lunta sisäpuolella että jäätyi jokainen jarru, siis edessä ja takana. Tuohon käsijarrun käyttö ei vaikuttanut mitenkään, sen verran jarrut lämpenee ajossa että vähän pääse sulamaan lumi ja palkinto on valmis, oli muuten ihan älyttömän mielenkiintoista saada auto liikkeelle sen jälkeen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 192
    • CitiX Oy
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #16 : 30.12.2015, 08:25:29 »
Siis onko 2011 508 vaijeriton käsijarru? Vai kuuluiko tämä uudempiin vai vanhempiin, buusba?

508:ssa aina vaijereilla oleva käsijarru. Käsijarrumekanismi on siellä takakontin pohjassa.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

505_RZC_508

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #17 : 09.05.2017, 23:00:55 »
Auto: 2011 508 SW 1,6 THP Allure.

Oho, en edes huomannut ohjekirjasta tuota. Läpi talven oon sähk. käsijarrua käyttänyt ja ei toistaiseksi ongelmia.

Ei ole pögöllä taidettu funtsia et joku täällä talvimaassakin hankkii tällaisia autoja. :)

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 846
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #18 : 10.05.2017, 10:35:34 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 140 Allure (DW10B).

Edelleenkään ei ole mitään hätää käsijarrun talvikäytössä. Paranee vain sillä, ei minkäänlaista jumitusta meidän 508:ssa vieläkään. Pätee ihan sama kuin kaikkiin muihinkin autoihin, käyttämällä ei hapetu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (2. paras autoni, oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
  • Jotenkuten
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #19 : 10.05.2017, 21:05:32 »
Ei hapetu ei kunnes hörppää suolavettä sisuksiin.
Pösö expert 1.9TD -00, C5 break 1,8 -03,Honda GL1800 Airback/Navi, Mantis, muistot 2CV4 -72, 2CV6 -82

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 846
Vs: 508 - Sähköinen käsijarru
« Vastaus #20 : 10.05.2017, 23:21:39 »
En nyt tarkkaan muista, mutta taitaa vaijerit olla aika hyvin piilossa suolavesisuihkuilta tässä mallissa. 
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (2. paras autoni, oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)