Väliaikatietoa asiasta kiinnostuneille. Auto käytetty monimerkkihuollossa, jossa oli pätevät ohjelmistot, hiukkassuodattimen asiantuntemusta ja muutenkin vaikutti olevan heille tuttu asia. Tarkoituksena oli tosiaan kertoa ohjelmallisesti autolle uudesta hiukkassuodattimesta, mutta homma hiukan muuttui. Totesivat EOLYS-säiliön olevan suhteellisen tyhjä, vaikka aikaisemmin testeri oli ilmoittanut määräksi 1,4 litraa. Sovittiin täyttö, lähes 3 litraa meni. Säiliössä ei vuotoja, joten nyt näyttääkin siltä, että aikaisemman omistajan aikana ei huollot ole mennyt ihan ohjeiden mukaisesti. Tietämättömyyttään tai tarkoituksellisesti, siitä ei tietoa. Nyt kun EOLYS-nestettä taas saatavilla polttojen avuksi, niin autolla ajetaan esim. tankillinen ja tarkistetaan polttojen väli, eli alkaako harvenemaan. Nyt keskiarvo oli 308 km ja jos kaikki kunnossa, niin tuo 900 km olisi tähtäysarvo matka-ajossa. Ihmeellistä on myös se, että auto ei millään tavalla ilmoitellut nesteen olevan lopussa. Ehkäpä tämäkin johtuu edellisten huoltajien toimista. Meni muuten eilen pienessä myötätuulessa 50 km:n matka kulutusmittarin mukaan 4,1 l/100km, joten ei voi kovin "rikki" olla. Käytäntö osoittanut, että todellinen kulutus on muutaman desilitran enemmän, mutta joka tapauksessa alle 4,5 l/100km. Suodattimen pesua suunnitellaan joka tapauksessa.