Kirjoittaja Aihe: 3008 - Antipollution Faulty, Parking Brake Faulty ja ESP/ASR System Faulty (HDi)  (Luettu 7616 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tle

  • Vieras
Auto: 2009 3008 1,6 HDi Sport.

Tuollaiset tuli tauluun, noin kilometrin ajon jälkeen. Moottorivalo palaa myös. Tehot hävisi, auto kulki juuri ja juuri takaisin tuon kilometrin matkan. Mitähän mahtoi tapahtua, mitäköhän mahtaa tarkoittaa! Oliskohan kenellekään sattunut vastaavaa?

APUA!

Tle

  • Vieras
Tuo PARKING BRAKE FAULTY TULI ENSIN ja loput kaksi ilmoitustua hetkeä myöhemmin.

Tle

  • Vieras
Lueskelin pikkuisen netistä, mitä ulkomailla ovat mieltä.
ja lopputulos oli, että 99% kiinni akusta, 1% kiinni anturista.

Uskaltaiskohan sitä hakea akun ja testata. Perhana vaan, jos sit ei olekkaan siitä kiinni!!

Voiskohan tuo pitää paikkansa......??

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Itsekin, maalikkona, ymmärtänyt että akusta kiinni kun heittää monipuolista herjaa.  :-\

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Mikäs "tikkukirjainhirmu" ilman auton tietoja yrittää saada apua? Koodit lukuun  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Akkuunhan tuo viittaa mutta miksi akku tyhjenee, laturinhihna poikki?
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Tle

  • Vieras
Koodit luettu tänään, vika egr- venttiilissä.

Kyselin Peugeot liikkeestä hintaa osalle, n.680€(original) + työ n.200€

Siirryinpä onneksi auton kanssa vielä monimerkkihuoltamolle.
Osa siellä n.240€(tarvike) + työ n.120€




 

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Tuohan se syy kyllä on! Sama kuin tässä: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=19290.0
Ihmetteln kun viimeksi goolatessa ei tuo tullut vastaan...mutta ei voi mitään.

kenobiitti

  • Vieras
Auto: 2010 3008 1,6 HDi.

Mulla ilmestyi aamulla näyttöön kaikki noi virheet paitsi "Antipollution faulty". Mutta sen lisäksi "ABS system faulty"

Luin vikakoodit ja ne on nämä

- P1434 Additive system, Excessive temperature or open circuit of the additive pump power stage
- P1461 Electric EGR valve position copy signal, Drift of the movement of the valve or programming not carried out

Viittaako toi oikeasti enemmän lisäainepumppuun vai EGR:ään vai mihin?

TEMP_ARKISTOON

kenobiitti

  • Vieras
Eipä buusba hupia puhunut, minulla tuli juurikin noin virheitä, ensin kässäristä ja sitten kaikkea muuta ja syynä oli viallinen akku.

Lähtikö viat hetkeksikään pois jos latasi akun? En viitsisi ihan suoraan lähteä uutta ostamaan jos vika ei olekaan siinä. Mutta jos taas on katson pääseväni edullisesti. Auto kuitenkin käynnistyy normaalisti ja valot on kirkkaan joten ekana ei akku tullut mieleen.

antsu

  • Vieras
Vanha akku ei tule kuntoon lataamalla. Uudehko voi tulla tai olla tulematta.

Kannattaahan tota kokeilla jos laturi löytyy.


kenobiitti

  • Vieras
Ei tule ei, mutta täyttyy vähäksi aikaa ja jos sen jälkeen ei vika heti ilmene on syynä akku. SIllä voi ainakin varmistua siitä. Ja taas jos se tulee heti takaisin ei mitään varmuutta saada ja akku voi olla silti paska tai kunnollinen ja/tai vika muualla.

Olikohan tämä Pösön osto sittenkään voittajan valinta?

kenobiitti

  • Vieras
No joo akku ei tosiaan ole Pösön vika jos se on ongelman ydin. (muut olleet viat taas on). Palataan huomenna asiaan kun on akku ladattu ja koodit nollattu. Jos ei parane kurvaan korjaamolle arvioon. Kylä tää jotenkin selviää.

Kai näissä latauksen merkkivalo kuitenkin on joka palaisi jos laturi olis mennyt?

SEL

  • Vieras
Lähtikö viat hetkeksikään pois jos latasi akun?
En viitsisi ihan suoraan lähteä uutta ostamaan jos vika ei olekaan siinä. Mutta jos taas on katson pääseväni edullisesti.
Auto kuitenkin käynnistyy normaalisti ja valot on kirkkaan joten ekana ei akku tullut mieleen.

Akku oli sellainen että se saattoi lataantua hetkessä melko täyteen ja toimi moitteetta kunnes taas rupesi pottuilemaan.
Mielenkiintoinen seikka oli se, kun ekalla kerralla laitettiin uudeksi akuksi oikean (AGM) mallin puuttuessa Exciden EFB akku. Akku toimi moitteetta kymmenen kuukautta kunnes meni vaihtoon, vika ilmeni samoin kuin edellisellä akulla, satunnaisesti virta loppui. Laitettiin AGM akku tilalle ja nyt olen huomannut latausjännitteen käyttäytymisessä melkoisen eron. EFB akku otti vastaan paljon pienemmällä ja vaihtelevala jännitteellä sähköä (vaihteli 13.2 - 14.4V) yleisimmin jännite oli noin 13,6V. Uusi AGM ottaa vastaan täysillä heti alusta saakka kun kone on käynnistynyt kunnolla, lataus on 14,4V   ja se ei vaihtele.

SEL

  • Vieras
i
No joo akku ei tosiaan ole Pösön vika jos se on ongelman ydin. (muut olleet viat taas on).
Palataan huomenna asiaan kun on akku ladattu ja koodit nollattu.
Jos ei parane kurvaan korjaamolle arvioon.
Kylä tää jotenkin selviää.

Kai näissä latauksen merkkivalo kuitenkin on joka palaisi jos laturi olis mennyt?

Aja Motomaattiin ja pyydä akun testaus, se kertoi akustani että "akku vaihtoon"