Kirjoittaja Aihe: 508 - Käyntilämpötila (HDi)  (Luettu 619 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jonssoni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
508 - Käyntilämpötila (HDi)
« : 07.01.2017, 12:28:55 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi.

Uusi foorumilainen ilmottautuu ja ensimmäisen Pösöni hankkineena ihmettelen moottorilämpöjä. Eli onko ihan normaalia, että lämmöt vaihtelee matka-ajossa jarkuvasti 80 - 90 välillä? Vai oisko termostaatti mahdollisesti vaihtokunnossa? Sama seilaaminen ollut eilen -30°C ja tänään -6°C.

508 SW 2.0Hdi -12
Ex: Saab 900 2.3i -94, Saab 9-5 3.0TiD -01, Saab 9-5 2.0t -06

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 046
Vs: 508 - Käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #1 : 07.01.2017, 17:03:24 »
Eipä ole tullut koskaan 508:ssamme mittaria niin tarkasti seurattua. Yleensä ennemminkin jos 100 asteeseen nousee, huolestuisin. Transitissa mittarilämmöt seilaa 70-95 asteen välillä näillä pakkasilla, en huolestu. Autojen lämpömittarit on suuntaa-antavia. 10 astetta sinne tänne ei merkkaa vielä mitään. Foorumin insinöörit antanevat tarkempaa tietoa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 971
Vs: 508 - Käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #2 : 07.01.2017, 17:34:02 »
Molemmat lämpömittarit ovat aika viihteellisiä, erityisesti öljynlämpömittari, jonka asteikkokin on aivan absurdi. Jos nokalla on molemmat viimasuojat paikallaan, niin aika vakiona nuo lämmöt on mittarin mukaan, kunhan riittävän pitkän ajon jälkeen nousevat. Jos jompi kumpi tai molemmat viimasuojat puuttuvat, niin näkyy enemmän seilaamista. Riippuu tietty ajosta, että kuinka paljon on viimassa vai seistäänkö enemmän vaan valoissa ja jonoissa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Jonssoni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 508 - Käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #3 : 07.01.2017, 22:53:40 »
Eli molemmat viimasuojat oli paikallaan ja matka-ajoa 80 - 100km/h tuli n. 200 km suuntaansa, eikä lämmöt tuntunu asettuvan koko aikana.
508 SW 2.0Hdi -12
Ex: Saab 900 2.3i -94, Saab 9-5 3.0TiD -01, Saab 9-5 2.0t -06