Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainemittarin toiminta ja tankkausmenetelmä  (Luettu 950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nurmi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Auto: 2013 508 1,6 THP 156 Active.

Polttoainemittari lakkasi päivittymästä. Neljä päivää sitten laitoin tankin täyteen ja viisari nousi ääriasentoon ja sen jälkeen olen kolmena seuraavana päivänä käynyt tankkaamassa noin 10 litraa ja joka kerralla tankki täyteen, mutta viisari ei ole kertaakaan värähtänyt ylöspäin ja arvioitu kilometrimääräkään ei ole muuttunut.

Luin 407-keskustelusta, että virrat ei saa olla päällä tankatessa ja se onkin aina ollut itsestäänselvyys siinä missä turvavyön laittaminenkin.

Millään tavalla en ole koittanut vielä ongelmaa ratkaista, vaan googlettelin löytyykö mitään suoraa ratkaisua ja 407 case oli ainut. Onko pösössä samanlailla piilotettuja ominaisuuksia kuin saksalaisissa, että jollain poljin- ja/tai nappiyhdistelmällä saapi mittareihin eloa tai löytyy piilotettuja valikoita? Jollain tuollaisella saisi varmaan nopeasti bootattua, mikäli ei mekaaninen vika.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 310
Vs: 508 - Polttoainemittarin toiminta ja tankkausmenetelmä
« Vastaus #1 : 16.02.2017, 09:26:55 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi (163 hv).

Tankkaan auton virrat päällä. Usein en sammuta edes moottoria tapahtuman ajaksi. Tankkauksen jälkeen, kun lähden liikkeelle menee hetki ja sitten polttoainemittarin viisari nousee oikealle kohdalle. Vanhalla 407:kalla piti aina sammuttaa virrat, muuten polttoainemittari ei päivittynyt. 
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
Vs: 508 - Polttoainemittarin toiminta ja tankkausmenetelmä
« Vastaus #2 : 16.02.2017, 17:34:23 »
Tankinkorkissa taitaa olla mangeetti, joka käsittääkseni myös liittyy siihen että systeemi mittaa polttoaineen tankkauksen jälkeen. Onhan sinulla alkuperäinen korkki?

Nurmi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 508 - Polttoainemittarin toiminta ja tankkausmenetelmä
« Vastaus #3 : 16.02.2017, 18:18:55 »
Juu kaiken pitäisi olla alkuperäistä ja yhteensä kilometrejä 108k, joista omia 30k eikä ole aiemmin tuo oikutellut. Tänään en käynyt tankilla ja nyt viisari jo puolessa välin, vaikka 10 litraa vaille täysi tankki.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 429
Vs: 508 - Polttoainemittarin toiminta ja tankkausmenetelmä
« Vastaus #4 : 16.02.2017, 19:05:39 »
Hmm... Itse koittaisin kahta vaihtoehtoa: Akku (oikeaoppisesti) irti reilu vartiksi ja jos ei sillä tokene niin ajaisin km päätellen polttoaineen varsin vähiin ja tankkaisin sen jälkeen täyteen.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 363
Vs: 508 - Polttoainemittarin toiminta ja tankkausmenetelmä
« Vastaus #5 : 16.02.2017, 19:09:15 »
Tuon polttoainemittauksen voi resetoida ainakin testerillä. Menee ilmeisesti pienistä määristä helpostikin sekaisin, alle 5 litraa määriä ei suositella tankattavan.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Nurmi

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 508 - Polttoainemittarin toiminta ja tankkausmenetelmä
« Vastaus #6 : 18.02.2017, 21:02:28 »
Nyt korjaantui omia aikojaan tuo ongelma. En muutamaan päivään tankannut ja tänään, kun mittari näytti 1/3 tankkia ja todellisuus oli 2/3, niin 15 litraa tankatessa tankki lähes täyteen ja mittari sekä laskuri havahtui myös muutokseen.