Kirjoittaja Aihe: 508 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low" (HDi)  (Luettu 1517 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 429
Paremmalla ajallakaan tutkittuna en löydä Diagboxista valintaa missä saisi muuttaa joko säiliön kokoa tai kertoa täytetyn lisäaineen määrän. En myöskään löytänyt googlella mitään aiheesta, en lontoon, ranskan, tai saksan murteellakaan. Kaikkialla vaan viitataan laskurien nollaamiseen. Liekö sitten oikeasti vaan tarkoituskin täytellä litra kerrallaan, jolloin säliiössä on aina hieman enemmän ainetta mitä laskennallisesti. Kun ei kerran ole tasoanturia, niin on turvallisen puolella. Tuo tehtaan 1,59l täyttömääräkin siihen voisi viitata, kun säiliön kooksi on ainakin itselläni määritetty 1,22l.

Kannattaa siis tarkistaa paljonko säiliössä ainetta oikeasti on, ennen kuin alkaa täyttelemään. Näinhän toki tuo virallinen ohjeistuskin on. Tässä autossa tuota on nyt sitten ainakin vielä kahteen nollauskertaan, ellei jopa kolmeen. Itse tuskin tulen tällä autolla ikinä ajamaan noin paljoa.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

zebbu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Auto: 2012 508 2,0 Hybrid4 Allure (155 000 km).

Auto viety tänään merkkiliikkeeseen fapin täyttöön kun tuon läväytti viikonloppuna tauluun. Soittivat äsken ja koko auto sekaisin kuulemma ollut heti, ei pakki päälle, engine faultit jne. (itsellähän ei mitään tuommoisia vikoja ole ollut)... Kaiken kruununa fappia ei kuulemma tarvitse täyttää vaan se on testerin mukaan kunnossa. :o Siis hä? Ehdotuksia...

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 845
Kyse ei ole hiukkasloukusta vaan poltossa käytettävästä lisäaineesta. additive=lisäaine

zebbu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Jep niin onki, homma ratkes, edellinen omistaja/myyjä vissiin nollaillu noita aikasemmin tai jotain? Lisäainetta lyöty nyt säiliö täyteen ja matka jatkuu. Eli vissiin ei herjannu enää tuota hälyä kun he käynnistivät auton (ei enää tuota otsikon mukaista hälyä taulussa. :o) Vaan oli engine faultit ruudussa ja pakki ei toiminu. Pian lähen hakeen autoa ja totean kuinka he laskuttaa sen 200e lisää jostain mystisestä hommasta mikä ilmaantu juuri korjaamon pihassa itse mekaanikolle. ::)

zebbu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Jokin power häly ollu ja pakki ei menny sisään, vikakoodien nollauksilla meni pois, osu näemmä sattumalta sinne parkkikselle. Laskuri kuulemma nollattu vaikka säiliötä ei täytetty? Vaikka mulla se hälytti sitä. Nooh loppu hyvin kaikki hyvin ja koko lysti makso 240€, 3l muljua oli kuitissa. Kysyin jakohihnan vaihtoon myös hintaa, jolloin vaihtuis myös vesipumppu ja oliko se apulaitehihna, hintaa sille 700€, ei paha vai mitä sanoo arvon raati?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 882
Missäpäin? Voisi 500-600€ kyllä irrota?

Jabe

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
2013 päivätty korjaamokirjallisuus kertoo myös jotta liittimien väristä tunnistaa oikean aineen:
  • Sininen liitin: Eolys Powerflex
  • Vihreä liitin: Eolys 176 (vanha) tai Infineum F7995 (uusi)
  • Joku muu: Eolys DPX42
Tämä koskee vain täytettäviä lisäainejärjestelmiä.

Ja tämä on nyt ihan varmaa, että se menee aina sen  liitimen mukaan? Hieman kun arveluttaa. Auto 508 1,6 HDI -12 Dam 12804, eli tehty 29. marraskuuta 2011 ja löytyy vihreä liitin. Kuitenkin noita jotain päivämääriä ja dam-numeroita, joita jossain mainitaan, jo vuoden 2010 alkupuolella olisi vaihtunut Powerflex nesteeseen, jonka tunnus olisi sininen liitin.

Siis vaikka tässä viestissä. Sitikasta tosin puhe. Ja kyllähän se liittimen väri tuollakin mainitaan.
https://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=50195#p432661

EDIT: Lueskelin vielä asiasta ja kyllä siihen väriin voi luottaa tässäkin. 508:ssa tuli tämän mukaan Powerflex käyttöön vasta 2012 lopussa tai 2013 alussa.
http://www.peugeotforums.com/forums/508-76/dpf-additive-low-228785/
« Viimeksi muokattu: 21.06.2017, 22:02:27, kirjoittanut Jabe »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 429
Tuossa näyttäisi olevan sama lippulappu mistä tuo tieto on peräisin: http://c5.jumep.com/Modification_Particlefilteradditive.pdf
Dokumenttinumero: B1KT0102P0
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

busterrs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Auto: 2013 508 SW 2,0 HDi 140 FAP Active (150 000 km).

Onkos se tosiaan tankkauskertojen määrästä riippuvainen juttu? Mulla oli auto huollossa ja sanoivat että vielä on 915 ml ainetta jäljellä ja siis ei ole aiemmin täytetty. Huoltomies vielä sanoi että kun mulla on auto pelkässä moottoritieajossa niin ei sitä kulu niin paljon kuin mitä kaupunkiajossa menisi. Pitkäaikainen keskinopeus huitelee 90 km/h tietämillä.
ex: 1989 Ford Sierra 2.0 DOHC Laser, 2004 406 GW5 2.0 ST Executive, 2008 407 SW HDi 140 FAP Executive, 2011 407 SW HDi 140 FAP Executive
nykyinen 2013 508 SW Active HDi 140 FAP
lisäksi 1989 Mercedes-Benz 190E A ja 2003 Nissan Almera 1.5 Visia+ sekä 2003 Peugeot Vivacity 50cc

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 429
Lisäainetta ruutataan tankkiin tankatun polttoainemäärän perusteella. Lisäaineen kulutus on siis suoraan verrannollinen polttoaineen kulutukseen nähden. Testerin ilmoittama jäljellä oleva lisäainemäärä on laskennallinen, tasoanturia ei ole.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

busterrs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Ok, ilmeisesti kulutus motariajossa on sitten sen verran pienempi ja putsauksetkin onnistuvat hyvin kun ainetta on vielä tuon verran jäljellä.
ex: 1989 Ford Sierra 2.0 DOHC Laser, 2004 406 GW5 2.0 ST Executive, 2008 407 SW HDi 140 FAP Executive, 2011 407 SW HDi 140 FAP Executive
nykyinen 2013 508 SW Active HDi 140 FAP
lisäksi 1989 Mercedes-Benz 190E A ja 2003 Nissan Almera 1.5 Visia+ sekä 2003 Peugeot Vivacity 50cc