Kirjoittaja Aihe: 407 - Laturin vaihto (DT17)  (Luettu 394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pipar

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
407 - Laturin vaihto (DT17)
« : 16.05.2017, 18:08:37 »
Auto: 2008 407 SW 2,7 V6 HDi (DT17TED4, automaatti).

Onko kellään tietoa, millainen revohka on tähän malliin laturin vaihto? Alkoi ajossa akkukuvakevalo palamaan ja ilmoitus "Battery no charging". Akun voimalla onneksi kotiin ja mittaus todisti, että käynnissä ollessa ei ladannut.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 572
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #1 : 16.05.2017, 19:40:37 »
Laturin vaihto on "voimistelua vaativa", eli käyttöhihna irti ja muutama pultti irti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 669
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #2 : 16.05.2017, 22:31:27 »
En ole kyseiseen tekniikkaan laturia vaihtanut mutta tässä kuva laturin kiinnityksestä. Hihnan kun joudut irroittamaan niin harkitse samalla sen vaihtoa uuteen. Kiristimen toiminta ei avaudu kuvasta mutta selvinnee kun käy sen kimppuun. Tarkista kiristimen ja ohjainrullan laakerien ehjyys.

Hihna on osanumeroltaan 5750 XC, kokoa K6 LE1887
Laturi: 5705 CJ (180 AMP-K6 RD)
Ohjainrullan: 5751 E3
Kiristin: 5751 C5

Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Peugeot 106 1.4 XN '97
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5

pipar

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #3 : 16.05.2017, 22:41:43 »
kiitos suuresti !!!  :D

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 701
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #4 : 16.05.2017, 23:28:49 »
Kuvittelisin, että tuossa kiristimessä näkyvä pystysuuntainen "tolppa" on jousi, joka painaa rullaa ylöspäin. Luultavasti rullan akselilla olevasta mutterista avaimella myötäpäivään vääntämällä kiristin painuu jousta vasten alaspäin, ja hihna löystyy.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 669
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #5 : 16.05.2017, 23:52:56 »
Näin se varmaan on. Tässä selkeämpi kuva:



Jännä ja outo ero, ylemmässä kuvassa laturi on kiinteällä siipapyörällä, alemmassa siipapyörä on vapaakytkimellä. Listaus ei silti tarjoa kuin yhtä laturin mallia ja se lienee vapaapyörällä? Ero selittyisi jollain tavalla sillä jos DT17 moottoria saisi myös manuaalina mutta eipä ole vastaan tullut.

Ole siis tarkka että saat samanlaisen laturin tältä osin!
« Viimeksi muokattu: 17.05.2017, 00:00:36, kirjoittanut Janne L »
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Peugeot 106 1.4 XN '97
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 572
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #6 : 17.05.2017, 07:40:18 »
Komppaan Jannea. Jotenkin tuo kiristin muljahtaa löysäksi. Kannattaa tarkistaa SB:stä tai homman tehneeltä. Varaa asennushanskat, etteivät rystyset ole verillä, sillä tuo laturi on painava mötikkä ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pipar

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #7 : 17.05.2017, 08:07:47 »
service box antaa alustanumero haulla  (VF36DUHZJ21711296) laturiksi : Bosch -  0 121 715 001 ,   OEM: 5705 CJ
siis onko tuossa sit se vapaakytkin mallinen ??

ainakin yhde kaupan löysin missä näillä tiedoilla löyty tälläinen:
https://verkkokauppa.adita.fi/verkkokauppa/tuote/28416255971-laturi-180a-psa-28-5698
onpa vaikea etsiä , kun on niin monenlaisia...


Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 032
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Laturin vaihto (DT17)
« Vastaus #8 : 17.05.2017, 08:34:44 »
Aika usein sitten noissa jousikuormitteisissa moniurahihnojen kiristimissä on myös paikka lukitussokalle/ -tapille jolla estetään tuon kiristimen "räjähtäminen auki" kun se ei ole käytössä. Eli vaarana kiristimen isku sormille ja/ tai osien leviäminen pitkin konehuonetta ja tallia  :)