Kirjoittaja Aihe: 407 - Öljyvuoto  (Luettu 825 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
407 - Öljyvuoto
« : 08.06.2017, 13:09:28 »
Auto: 2004 407 SW 1,8 (EW7).

Elikkä ilmeisesti alapallonivelen vaihdon yhteydessä tuo vetoakselin stefa otti sen verran itseensä että alkoi tiputtamaan öljyä. Onko se stefa ulkoapäin vaihdettava?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 651
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #1 : 08.06.2017, 17:17:35 »
On vaihdettavissa ulkoa päin, vetoakselin kun nykäisee pois niin saa vaihdettua.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04' & 406 3.0 V6 SVA 01'
605 3.0 SV A 95' harrastus
605 2.1 STDT A 99' purettu, satunnaisia osia jäljellä.

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #2 : 08.06.2017, 17:49:36 »
Näin arvelin mutta tuo vuoto ilmeisesti nyt ei tulekkaan sieltä vaan jostain taaempaa ja vähän ylempää laatikon kupeesta. Ei siis laatikon kylestä vaan ihan kuin olis pultti irronnut sieltä oikean vetarin läheltä. Elikkä siinä missä on toi oikean puolen vetarin kiinnitys laippa niin siitä läheltä vuotaa jostain liitoksesta. Pitäisi ottaa kuva ja laittaa tänne on hieman omituinen paikka ja tosiaan ihan kuin puuttuisi pultti siitä

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #3 : 09.06.2017, 07:48:39 »
Eli tuossa noita kuvia. Otettu vaihdelaatikon takaa eteenpäin niin että näkyy oikeanpuolen vetoakseli jossa se tukilaakeri on. Ekassa kuvassa näkyy mistä ilmeisesti pultti puuttuu ja toisessa kuvassa ilmeiset vuotokohdat. Mutta mitä tuolta tulee? Laatikko vaiko moottoriöljyä ja voiko tuo pultin puuttuminen aiheuttaa tuon vuodon?

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #4 : 09.06.2017, 07:50:55 »
Kuva 2

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #5 : 09.06.2017, 08:37:52 »
Voiko olla myös moottoriöljyä jos koneenpuolelta on mennyt stefa jostain ja vuotaa tuonne kytkin koppaan? Tai miten usein noissa menee toi joku öljykanavan tulpan tiiviste? Ilmeisesti on moottoriöljyä kun väriltään tummaa tuo vuotava oljy. Onkohan tuo vaihdelaatikko irroitettavissa ilman moottoriin koskemista tai ottamista pois.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2017, 09:13:00, kirjoittanut Sahtari »

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #6 : 11.06.2017, 08:34:27 »
Nyt olis tuo laatikko irti. Mutta ei kyllä näyttäisi siltä että öljy olisi tullut tuolta sisältä,kytkinakseli,vauhtipyörä ja muut hilut ovat ihan kuivia. Voisiko vuotaa tuolta toisenpuolen vetonivelen juuresta. O-rengas oli aivan litistynyt nii olisko sieltä itkeny

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #7 : 14.06.2017, 09:48:39 »
Tämä selvisi kampiakselin stefaksi. Samalla uusia kytkin paketti ja vetoakselin stefa myös varmuudeksi. Sitten semmonen kysymys vielä että mitä jäähdytin nestettä tuohon laitetaan kun tyhjensin entiset ja olivat aivan kirkasta veden kaltaista. Sekä mitä öljyä vaihdelaatikkoon sopisi parhaiten? 5v. Manuaali

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 772
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #9 : 17.06.2017, 17:05:28 »
Nyt on kaikki kasattu ja läjätty. Nyt kävi sellainen että auto starttaa mutta ei käynnisty. Uudet öljyt ja jäähdytin nesteet laitoin samalla. Jäähdyttimeen ei mennu kuin 3l nestettä  ja paisari täynnä. Voiko tuo käynnistys johtua siitä että siellä on joku ilmalukko mikä huijjaa ettei olis nestettä? Vai voiko johtua siitä että akku oli pois viikon? Normaalisti starttaa mutta ei yritäkkään käynnistyä. Käynnistyksen esto?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 772
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #10 : 17.06.2017, 17:44:07 »
Ajonesto voi olla kadottanut avainten tiedot muististaan, jos ennen akun irrotusta ja sen takaisin kytkemisen jälkeen ei ole odotettu riittävän kauan:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=9795.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=37086.msg155882#msg155882

Vikakoodien lukeminen voisi auttaa ongelman selvittämisessä.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 772
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #11 : 17.06.2017, 17:50:03 »
Jäähdyttimeen ei mennu kuin 3l nestettä ja paisari täynnä. Voiko tuo käynnistys johtua siitä että siellä on joku ilmalukko mikä huijjaa ettei olis nestettä?

Ei nesteen määrän pitäisi vaikuttaa siihen, käynnistyykö auto vai ei. Täyttö pitää toki suorittaa oikein eli ilmata jäähdytysjärjestelmä (ilmausruuvien kautta).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #12 : 17.06.2017, 18:34:32 »
Tuota itsekkin epäilen vaikka auton sammutuksen jälkeen oli virrat pois 10min ennen kuin otin kaapelit irti ja taas kun laitoin takaisin annoin olla 10min kaapelit kiinni ennenkuin startata yritin ekan kerran. Hienoa vaan on kun lähin merkkihuolto 70km päässä. Pitää huomiseks saada vikakoodin lukija lainaan jos sillä saisi jotain irti. Tosiaan mittsristossa tai monitoimi näytössä ei lue mitään ilmoituksia tai mikään merkkivalo ylimääräinen ei pala. Starttaa siis ja kaikki on niikuin normaalisti ikkunat valot sun muut toimii mutta ei vaan köynnisty

Nuudeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #13 : 17.06.2017, 21:13:35 »
Eihän kampiakselin asentotunnistin ole saanut siipeensä tai johto irti, kun olet laatikon käyttänyt irti?
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), Citroën C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Sahtari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 407 - Öljyvuoto
« Vastaus #14 : 17.06.2017, 21:58:06 »
Antaako tämä vikakoodin? Ilmeisesti sijaitsee vaihdelaatikon päällä? Voiko tuota testata mitenkään että toimiiko? Ja voisko tosiaan tehdä niin että ei käynnisty ollenkaan eikä edes yritä. Ja semmonen vielä muistu mieleen että kun starttaa niin kierroslukumittari ei värähdäkkään
« Viimeksi muokattu: 17.06.2017, 22:43:54, kirjoittanut Sahtari »