Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)  (Luettu 459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

posouuno

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)
« : 10.06.2017, 16:30:38 »
Auto: 2008 407 1,8.

Lämmöt tuntuu pysyvän 94 asteen hujakoilla. Välillä käy korkeammakin. Ajattelin, että olis varmaan termari syytä vaihtaa. Mistäs mä tiedän onko sähkötoiminen vaiko normitermari?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 672
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)
« Vastaus #1 : 10.06.2017, 20:32:35 »
ServiceBoxista löytyy alustanumerolla oikea varaosanumero. Ps. Jos moottorin lämmöt ovat alkaneet nousemaan vasta lämpimempien kelien myötä on syytä tarkistaa että flektin hidas nopeus toimii (jos autossasi ei ole flektillä portaatonta nopeudensäätöä). Laskeeko lämmöt ajon aikana noin 90 asteen tienoille / normaaliin lukemiin?
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04' & 406 3.0 V6 SVA 01'
605 3.0 SV A 95' harrastus
605 2.1 STDT A 99' purettu, satunnaisia osia jäljellä.

TerhoP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)
« Vastaus #2 : 10.06.2017, 20:37:17 »
Hmm.. Mulle sanoi ton pösön myyjä että näissä on lämmöt tuolla 92-94 kieppeillä aina.  Hitto joutuuks täs nyt lähtee termari kauppaan.

posouuno

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)
« Vastaus #3 : 10.06.2017, 22:16:36 »
Lämmöt yleensä 93-95 astetta. Servicebox? Nyt lyö vähän tyhjää...

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)
« Vastaus #4 : 11.06.2017, 00:48:03 »
Tänään vertailin obd-liittimen kautta luettua lämpötilaa moottorinlämpömittarin lukemiin. 90C saakka molemmat lukemat näytti aika samaa, eli n. 5 astetta mittarin viivasta toiseen, mutta mittarin viisarin noustessa 90:stä seuraavaan viivaan obd lukema nousi 90-110. Sen yli mentyään flekti käynnistyi lyhyeksi hetkeksi. Ilmastointi tietenkin Off, muutenhan flekti olisi pyörinyt jatkuvasti osateholla.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 820
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Moottorin käyntilämpötila (EW)
« Vastaus #6 : 26.06.2017, 08:34:48 »
Muutens, onkohan EW7A-moottorin veden lämpötilalle mahdollisesti muitakin antureita/mittauspisteitä kuin se kuskinpuoleisessa päässä moottoria oleva anturi?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207