Kirjoittaja Aihe: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)  (Luettu 3119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paapero

  • Vieras
308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« : 30.08.2017, 19:45:25 »
Auto: 2008 308 1,6 VTi 120.

Tt-thermo 1000kld vesikiertolämmitin. Onko kukaan laittanut kyseistä Motonetin Tt-thermo lämmitintä Peugeot premium 308 vti 120  2008 malliseen autoon?? Onko kokemuksia?? Onko simppeili laittaa??


Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #1 : 30.08.2017, 21:39:22 »
Kokemusta on kyseisestä härvelistä 607:n kanssa. Ensimmäinen veti nesteet elektroniikkaan ja kärvähti, toinen on jo 1,5 talvea hyrrännyt. Hyvä lämmitin.

Asennus kannattaa tehdä kunnolla. Esimerkiksi biltemasta saat esitaivutettuja letkunpätkiä ja messinkisiä letkujatkokappaleita. Teet niillä sopivan lenkin lämmittimelle jonka kiinnität sopivaan kohtaan moottoritilaan. Simppeliä.
Audi A4 Tdi Q

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #2 : 31.08.2017, 09:54:31 »
Noita pumpullisia kannattaa käyttää kesälläkin silloin tällöin, ettei pumppu juutu.

Paapero

  • Vieras
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #3 : 31.08.2017, 10:09:29 »
Miten minä löydän sen oikean letkun mihin se laitetaan. Käsketään laittaa moottorin ja sisätilanlämmittimen väliseen letkuun. Täytyykö purkaa paljon härpättimiä pois edestä?? Mistä tiedän mihin päin vesi kiertää??

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #4 : 31.08.2017, 10:55:18 »
Kokemusta on kyseisestä härvelistä 607:n kanssa. Ensimmäinen veti nesteet elektroniikkaan ja kärvähti, toinen on jo 1,5 talvea hyrrännyt. Hyvä lämmitin.


kumpi letku on lämmityslaitteeseen menevä 607 kohdalla? Samaa lämmitintä olen miettinyt.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #5 : 31.08.2017, 11:19:42 »
Se missä on ilmausruuvi on paluuletku.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #6 : 31.08.2017, 11:40:37 »
Tuosta Webaston asennusohjeesta löytyy aika hyviä kuvia: http://faq.peugeot505.info/files/48791_308_webasto_1313046f_en.pdf.
Sivu 32 ja siitä eteenpäin.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Tommi6

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #7 : 24.12.2017, 10:51:52 »
Auto: 2012 308 SW 1,6 VTi (VF34H5FS0BS209384).

Onkohan Defan MiniPlug kojepistorasioissa mahdollista saada sitä kantta toimimaan taas sen jousen kanssa. Koska itselläni lähti se kansi irti, kun kävin aamulla laittamassa autoa aamulla lämmitykseen. Vai pitääkö koko kojepistorasia vaihtaa uuteen ?.

Ylläpito voi siirtää tämän oikeaan paikkaan, jos tämä heidän mielestään kuuluu väärään paikkaan. :)

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #8 : 24.12.2017, 10:55:18 »
Kansi ja jousi takaisin paikalleen, niin toimiihan se, jos ei ole saranatapit poikki?

Tommi6

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #9 : 24.12.2017, 12:32:18 »
Saranatapit eivät onneksi menneet silloin aamulla poikki, entä mitenkäs se jousen saa asetettua takaisin paikoilleen ?. :)

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #10 : 26.12.2017, 22:14:05 »
Jousen keskellä oleva pyöreä tulee läppää vasten ja ne ulompana olevat pistoketta varten. Ensin akseli kumpaankin korvaan toiselle puolen sitten jousi. Sen jälkeen pukkaat akselin läpästä yli.Ne korvat siinä läpässä antavat periksi sitten liutat toiset korvat paikoillee ja siis akselia takaisinpän kunnes akselin pää on korvan sisäpuoella. Läppä on aika joustavaa kumia. Vähän aikaa sitä äimistelee niin asia selviää. Se jousi sopii vain yhteen tapaan siihen. Nin ja joo siinä on sellainen nysty mihin se jousi tulee taakse siinä läpän keskellä. Se pitää lipsauttaa se jousi samalla sen taakse kun laitat akselin ensimmäisen korvaparin taakse niin käytät vinossa ja jousi sitten siine korvan taakse sitten läppä linjaan ja alat liuttamaan takaisinpäin. Mutta ne muovit läpässä kestää enemmän sitä vääntelyä kuin ensiksi ajattelee.

Tuota thermolämmitintä on kiinankaupoissa ollut myynnissä. Kullattu vastus. Heh. Kyllähän se neste kiertää sillä perinteiselläkin lämmittimellä. En osta tuota mitä ne tuossa mainostaa. Lämppärinhän pitää vuosikymmeniä kestää ja tuo ei sitä kyllä tee. Kun ne perinteisetkin tahtoo vuotaa siitä tiivisteestä niin mitenkäs tuo sitten?
« Viimeksi muokattu: 26.12.2017, 22:17:44 kirjoittanut PeugeotDriver »

Avantic

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 308 - Moottorinlämmitin (VTi)
« Vastaus #11 : 23.10.2018, 22:05:44 »
Auto: 2008 308 1,6 VTi 120.

Tuliko Tt-thermo 1000kld vesikiertolämmitin asennettua, vai päädyttiinkö perinteisempään ratkaisuun ? Kokemukset kiinnostaisi.