Näin videon perusteella on lähes mahdoton sanoa paljoakaan tuosta äänestä, muuttujia välillä on niin paljon jolloin ääni saattaa kuulostaa ihan erilaiselta kuin luonnossa mutta kuuluuko nakutus kylmänä sisälle ja vedätettäessä tietyllä kierrosalueella? On tuossa kylläkin selvä ero kylmän ja lämpimän koneen välillä.
Aukaisevatko koko koneen myyjäliikkeen toimesta? Jos aukaisevat, niin silloin on hyvä tarkistaa, onko kolina tullut männän helmoista? Liian pienet männät pääsevät kylmänä hieman "heilumaan" ja helmat kolisee sylinterin seinämiin, tästä on kokemusta eräästä saksalaisesta pirssistä (bensa). Helman kalkatus oli jättänyt jäljet niin männän helmoihin, kuin sylinterin seinämiin. Ääni kuului kylmänä ja vedätettäessä hieman alle 2000 rpm, lämpimänä loppui. Syyksi paljastui tehtaalla asennetetut liian pienet männät
. Siihen laitettiin seuraavan ylikoon männät, hoonaus ja avot, äänet oli poissa, ja ongelma oli ratkaistu, muita ongelmia kylläkin riitti senkin edestä mutta se on jo toinen juttu
Mutta kuten moni täällä on jo todennut, tiisselivehkeissä on ne omat kilinät ja kolinat, toiset vaan käy sievemmin kuin toiset. Jos aukaisevat moottorin niin laita tänne infoa siitä, mitä koneesta löytyi.