Kirjoittaja Aihe: 309 - Mittariston viisareiden käyristyminen  (Luettu 675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
309 - Mittariston viisareiden käyristyminen
« : 10.11.2017, 10:51:04 »
Auto: 1989 309 1,6 GR (5-ovinen).

309 nopeus- ja kierroslukumittareiden viisarit ovat käyristyneet niin, että kärki on noussut toista sentti irti mittaritaulusta. Netistä löytyneiden kuvien perusteella samaa ilmiötä esiintyy myös 205:ssä. Saako viisaria lämmön tai jollain muulla konstilla oikaistua tai löytyykö jostain uusia neuloja? Lähteekö viisari irti akselista pelkästään vetämällä?
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989

toyryla

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
  • autohamsteri
    • Töyrylän autosivut
Vs: 309 - Mittariston viisareiden käyristyminen
« Vastaus #1 : 16.11.2017, 07:38:20 »
Tässä vielä kuva käyristyneistä viisareista.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2017, 07:44:12, kirjoittanut toyryla »
Peugeot Partner Wagon 1,9 DW8 vm. 2001 (rek. 2000) ilmastointi, pariovet, pohjapanssari
Peugeot 504 Pickup 2,3 XD2 vm. 1990 (plus kaksi varaosa-avolavaa)
Peugeot 309 GR 1,6 XU52C vm. 1989

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 807
  • 307
Vs: 309 - Mittariston viisareiden käyristyminen
« Vastaus #2 : 16.11.2017, 10:08:56 »
Sen siitä saa kun ajaa Saksan autobahnalla yli 220 km/h. Nopeusviisarihan siinä vääntyy tappia vasten :) Nappaa viisarin irti ja varovasti puhalluslampulla lämmittää ja painaa viisarin suoraksi, ensi kerralla ajaa vaan 220 km/h eikä yhtään yli :), tai sitten sivuleikkuirilla katkaisee tapin :)