Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 36922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #120 : 03.11.2012, 12:21:02 »
Miksi pitää vaihtaa turbon imuputki, jos huohottimen vastus on oikosulussa ? Luulisi huohottimen vastuksen vaihdon riittävän. Tämänkin osan pitäisi kestää yli 4 vuotta ( itseasiassa pitäisi kestää koko auton eliniän), joten laittaisin vaihdon valmistajan piikkiin.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #121 : 03.11.2012, 13:44:41 »
Minulla ei ole edes lämmitintä. Lämmitin on ilmeisesti kiinteästi siinä putkessa tai ei ainakaan myydä erikseen.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #122 : 03.11.2012, 15:28:00 »
Kiinteä on juu. Vaihtamisesta ei tarvitse mitään maksaa, jos meisseli pysyy kädessä. Putki 110 euroa. Ulkomailta metsästäminen halvalla voipi olla vaikeaa, koska etelän hetelmissä ei tosiaan vastusta ole (liekö tuota olisi Saksan malleissa). Vajaa viisi vuotta vanhan auton kanssa ei viitsi maahantuojaa piinata.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #123 : 03.11.2012, 17:31:42 »
Kuluva osa, saman suuntainen huohottimen lämpövastus poksahti 406sta, 5 € uudet. Maahantuojan jälkiviritelmä, virta oli otettu pakkivalokatkaisijalta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #124 : 03.11.2012, 17:38:43 »
Uudemmissa malleissa auto ei käynnisty jos huohotin vastus viallinen. En nyt muista pitikö huohottimen vastuksen liitin ottaa irti ja vaihtaa uusi sulake, että auton saa käyntiin.
Peugeot 3008 hybrid

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #125 : 03.11.2012, 17:47:23 »
207:ssa tulee valmiina mahdolliselle lämmittimelle liitin. Jos lämmitin on oikosulussa, täytyy liitin irroittaa ennen sulakkeen vaihtoa. Muutoin sulake voi palaa uudelleen, ellei lämmitintä ole vaihdettu uuteen.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #126 : 17.12.2012, 21:24:39 »
Jahas, taas mennään. Lauantaina pelitti normaalisti, minkä jälkeen seisoi sunnuntain ajamatta. Tänään aamulla startissa depollution system faulty. Kävi tyhjäkäyntiä nätisti, mutta kaasun painaminen aihetti kierrosten seilaamista 500-1000 rpm ja koneen sammumisen. Lähti monta kertaa käyntiin hyvin, mutta aina samat oireet. Tuumasin, josko tulppa olisi pimennyt, kun viikko sitten rassailin niistä huohotinepisodin öljykarstoja, mutta tulppien vaihto ei auttanut.

Nyt koska odottaa vikakoodien lukua Vantaan autokorjaamon pihassa, kun merkkiliikkeeseen oli 3 viikon jonot.

Edit: Voisikohan välijäähdytin olla jäässä?
« Viimeksi muokattu: 17.12.2012, 22:22:24 kirjoittanut Legge »

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #127 : 19.12.2012, 21:10:59 »
Tällä kertaa vikamuistista löytyi P0102 (imusarjan paineanturi), P0172 (seossäätö virheellinen) ja P0236 (ilmeisesti turbon buustiin liittyvä sensori hädissään). Imusarjan paineanturi vaihdettiin ja nyt pelittää taas. Totesivat myös akun olevan finaalissa; testerin mukaan varaustila ja käynnistysteho 50 % kieppeillä, joten uusittiin sekin.

Tuumin ihan vaan huvikseni, että voisikohan huono akku olla syypäänä sekä huohottimen vastuksen hajoamiseen sekä paineanturin hajoamiseen? Toinen mahis, että huohotin hajosi muuten vaan ja paineanturi ei tykännyt öljykarstasta, jota tuli huohottimen osittaisesta jäätymisestä.

antsu

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #128 : 19.12.2012, 22:58:33 »
Erittäin vaikea kuvitella, että ainakaan lämmitysvastus hajoaisi akun huonon kunnon takia. Elektronisten laitteiden suhteen asia ei ole niin selvä, mutta ...

Tuleehan tässä paranoidiksi, mutta metallilanka tuskin paljon akun kunnosta välittää.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #129 : 19.12.2012, 23:27:11 »
Paineanturin ois voinu kokeilla pestä. Eiköhän siellä oo öljyä ollu ton huohottimen jäätymisen takia.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #130 : 19.12.2012, 23:58:35 »
Ois toki voinut puhdistaa ja testailla, mutta ehkä vaihto oli samalla työn hinnalla parempi. Itse en tuota keskellä talvea pysty vaihtamaan, eikä huvita hinautella autoa korjaamolle...varsinkin, kun joulun pyhät ovat tulossa ;D

Huohottimen kautta kone imaisi ehkä max pari desiä öljyä (mittatikun mukaan), mutta varmasti riittävästi paskaamaan paikkoja. Luulisi, että osa lilluu välijäähdyttimessä.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #131 : 20.12.2012, 02:35:40 »
Venttiilikopasta menee huohotin suoraan imusarjaan ellei sitä ole poistettu.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #132 : 20.12.2012, 10:12:21 »
Mullahan on PCV tulpattu, kuten sullakin. Näyttää siltä, että tulppausta ei kannata tehdä ainakaan talveksi, jos ajaa paljon pätkäajoa, eikä ole aina mahdollisuutta moottorilämmittimen käyttöön. Tänä aamuna oli taas itsellä sen verta jäässä tuolta venttiilikopan kannen puolelta, että alkoi kerätä painetta (onneksi olen tarkkaillut tilannetta aamuisin öljykorkin kautta, joten ei syntynyt uutta öljyepisodia). Itse huohotinputki ei ollut kerännyt juurikaan tavaraa, mutta ongelmana näyttää olevan juurikin kannen kanavan jäätyminen jostain sisemmältä. Parin minuutin föönaus toimii toki hätäapuna ;)

Itse laitan nyt takahuohottimen takaisin paikoilleen talveksi. Jäätyvä kaasuläppä on pienempi paha tällä erää. Jykellä taisi olla tällä hetkellä osittain tulpattu takahuohotin, joten sellaista voisi harkita, kunhan kesällä ehtii taas harrastaa.

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #133 : 27.12.2012, 09:39:56 »
Kolmas kerta toden sanoo. Tiistaina talven ensimmäinen kunnon pakkanen. Lähti nätisti käyntiin, mutta 500 metrin ajon jälkeen tehot veks ja depollution system faulty. Tällä kertaa pystyi kuitenkin ajelemaan viittäkymppiä, joten nilkutin auton parin kilsan päähän omalle parkkikselle. Annoin auton hieman sulaa siltä varalta, että jossain on paikat jäässä. Muutaman käynnistyksen jälkeen vikavalo katosi. Vika toistui kuitenkin heti, kun lähti ajamaan ja rasitti moottoria.

Tässä vaiheessa tuumin, että mullahan on edelleen vanhat NGK:n tulpat paikoillaan, kun huohotin saastutti uudemmat Boschit. Ruuvasin nopeasti ultraäänessä pestyt Boschit paikoilleen ja homma fudaa taas. Vaikka kärkiväli on gapattu noissa vanhoissa tulpissa kohdilleen, on niiden kärjet melko pyöristyneet ja kuluneet n. 40t km jälkeen.

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #134 : 29.06.2017, 16:22:18 »
Auto: 2009 207 1,6 THP RC (170 000 km).

Nostetaas tätäkin aihetta. Joo tuli hankittua, kun tässä iässä kaikkia mielitekoja. Pelaa, ei jäädy kaasuläppä mutta ahtoja puuttuu. Keväällä uusi jakopää kun vanhan ketjulla mittaa jo 72 mm, ahtopaineen säätö venttiili vaihdettu, ei apua. Oireet: Obd:stä mitattuna ahtaa vain 0,5 välillä kiihdyttäessä menee vikatilaan ja "antipollutant" . Sammuttamalla poistuu limp home moodi mutta moottorivalo jää palamaan, ahtaa vain 0,3. Epäilin hukkaporttia ja alipainekellon tangon nivel olikin aika kulunut. Lyhensin tankoa n: 3 mm, ei apua. Sitten vedin alipainepumpulta letkun suoraan kellolle ja johan löytyy painetta! Helposti ahtaa 1,0 bar ja ahdotkin nousee nopeammin. Häviääkö alipaineet johonkin matkalle. vai saako moottorinohjaus väärää tietoa? Seuraavaksi aion kytkeä alipainemittarit alipainepumpun ja hukkaportin kellon linjoihin T-haaroilla että näkee mitä siellä oikeesti tapahtuu. Voiko johtua viallisesta painetunnistimesta, vai karkaako alipaineet matkalla. Vikakoodina ainostaan herja matalasta ahtopaineesta, ei sytytyskatkoja, long time fueltrim myöskin nousee, tosin viimeisen nollauksen jälkeen vasta -0.8. Pakoputki aika musta, ehkä käy rikkaalla, matkakulutus kesärenkailla noin 6,6-6,8 pitkällä matkalla. Tietäjillä mitään ideoita jatkoon, pajalle en vie, eivät tunnu osaavan kuin osia vaihtaa! :o